Hvad er et single sign-on?
Ved at bruge Single Sign-On (SSO), kan du bruge ét sæt legitimationsoplysninger til at logge ind på to eller flere applikationer. Det fungerer ligesom din Google-konto, hvor du med de samme loginoplysninger kan få adgang til dine e-mails, kalender, drev og de andre apps.
Single sign-on er et nyttigt element, da det giver bedre brugeroplevelse og fordel. I LiveAgent kan kunderne bruge SSO med andre PHP-baserede webapplikationer som WordPress eller Magento.
For eksempel i WordPress, efter at administratoren af WordPress har logget ind, kan han/hun få adgang til LiveAgent Agent-panelet direkte fra deres admin-menu.
Se en video om single sign-on
Single sign-on og LiveAgent helpdesk-softwareforbindelser er en effektiv måde at gøre det muligt for kunder at logge ind på deres konti hurtigt og sikkert ved hjælp af engangsgodkendelse. Ved at kombinere effektiviteten af LiveAgent-systemet med SSO, kan helpdesk-agenter hurtigt tjekke brugeridentitet og få adgang til kundeprofiler med færre klik. Derudover sikrer denne kombinerede løsning, at kundedata er sikre og samtidig forbedret kundeservice.
Frequently Asked Questions
Hvad er et single sign-on?
Single sign-on er en tjeneste, der giver mulighed for sessions- og brugergodkendelse. Tillader en bruger at bruge et enkelt sæt login-legitimationsoplysninger (navn og adgangskode) til at få adgang til flere applikationer.
Er single sign-on sikkert?
Single sign-on reducerer chancen for et hackerangreb. Brugeren logger kun ind én gang om dagen og bruger ét sæt legitimationsoplysninger til dette. Dette forbedrer sikkerheden i organisationen. Hvis de har brug for en separat adgangskode og navn til hver applikation, er det mindre sikkert.
Tilbyder LiveAgent en mulighed for single sign-on?
LiveAgent har mulighed for single sign-on med andre PHP-baserede applikationer såsom WordPress eller Magento.
Hvis du er interesseret i at lære mere om, hvordan Single Sign-On (SSO) kan gøre din oplevelse med LiveAgent nemmere, kan du læse om, hvad SSO er, og hvordan det fungerer. Det vil give dig en god forståelse af, hvorfor det er en fordel at bruge denne funktion.
For at sikre, at din help desk er sikker, kan du overveje at dykke ned i Help Desk Sikkerhed. Her kan du finde information om funktioner som totrinsbekræftelse og HTTPS-kryptering, der kan beskytte dine data.
Endelig, hvis du vil forstå, hvordan LiveAgent håndterer sikkerhed og privatliv, kan du læse om vores Politikker for sikkerhed og privatlivets fred. Dette vil give dig indsigt i vores praksis for datacentersikkerhed og netværkssikkerhed.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!