Hvad er SLA-overtrædelse?
Nogle virksomheder foretrækker eller er forpligtet til at have en bestemt serviceniveauaftale på plads. SLA’en sætter en bestemt tidsramme, inden for hvilken billetter skal besvares eller chats og opkald skal besvares. Hvis de ikke besvares eller afhentes inden for den angivne tidsramme, sker der en SLA-overtrædelse.
Hvis der forekommer for mange SLA-overtrædelser, bør en virksomhed genoverveje deres SLA-opsætninger og præferencer eller bør styrke deres arbejdsstyrke med flere agenter eller med bedre helpdesk-værktøjer.
Frequently Asked Questions
Hvad er SLA-overtrædelse?
SLA'en angiver den tidsramme, inden for hvilken billetter, chats og opkald skal modtages. Hvis klienterne ikke modtager et svar, eller opkaldet ikke besvares inden for den angivne tid, sker der en SLA-overtrædelse.
Hvordan undgår man SLA-overtrædelser?
For at undgå SLA-overtrædelser bør virksomheden først og fremmest være ærlig over for sin klient og ikke skjule dårlige nyheder. Derudover bør den interne konfiguration af systemet kontrolleres for påmindelser og eskaleringsprocedurer. Det er også værd at gennemgå, hvordan processerne fungerer.
Kan du overvåge SLA-overtrædelser i LiveAgent?
I LiveAgent kan du overvåge SLA-overtrædelser. Administratorer har adgang til dette, så de er i stand til at sikre, at agenter løser sager til tiden.
Når du har læst om SLA-overtrædelser og hvordan man undgår dem, kan du finde det nyttigt at lære mere om Help Desk Sikkerhed. Denne artikel giver en oversigt over vigtige sikkerhedsfunktioner, der kan beskytte din help desk, såsom totrinsbekræftelse og HTTPS-kryptering.
Oplev, hvordan effektiv klagehåndtering kan forvandle utilfredse kunder til loyale støtter med LiveAgents kundeklagehåndteringssoftware. Spor, løs og forbedr din kundeservice med vores alt-i-en løsning. Start din gratis prøveperiode i dag og se, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed med at håndtere klager hurtigt og effektivt. Ingen bindinger eller kreditkortoplysninger kræves!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!