Hvad er social support?
Når du tilbyder kundeservice på sociale netværk som Facebook og Twitter, omtales noget som at yde social support. Social support er afgørende for nogle brands eller B2C e-handelsvirksomheder, hvor kunderne er millennials og er vant til moderne måder at komme i kontakt med dit supportteam på.
Det er en nemt at integrere din Facebook-side og Twitter handle i LiveAgent, og i løbet af et par minutter kan du være helt parat til at yde social support, ved hjælp af softwaren til kundeservice på sociale medier. Alle tweets med specifikke søgeord eller inklusive dit handle vil automatisk blive omdannet til billetter, så dine agenter kan besvare dem, når de ankommer i køen.
Det samme gælder Facebook-kommentarer og private beskeder til dine Facebook-sider. Begge er omdannet til billetter, så dine agenter ikke konstant skal være logget på Facebook for at besvare dem, i stedet kan de fortsætte med at arbejde i 1 applikation (LiveAgent) og svare på almindelige billetter.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder social support?
Social support tilbyder kundeservice gennem sociale medieplatforme såsom Facebook, Instagram eller Twitter. Sociale medier er en meget vigtig kommunikationskanal, derfor er det meget godt for virksomheden, m.h.t. image, at tilbyde en sådan support og er med til at sikre kundetilfredshed.
Er social support vigtig for virksomheder?
Social support er ekstremt vigtig for erhvervslivet, især for brands, hvis primære målgruppe er Y- og Z-generationen, det vil sige folk, der er vant til moderne måder at kommunikere på via sociale medier. Sociale medier har stor betydning i imageopbygningen, og har også indflydelse på niveauet af kundetilfredshed.
Giver LiveAgent dig mulighed for at yde social support?
LiveAgent giver dig mulighed for at yde social support. Softwaren kan integreres med Facebook og Twitter. Alle tweets med bestemte nøgleord kan omdannes til billetter, som agenter kan svare på. Det samme sker med beskeder, der kommer på Facebook-sider. Dette er en stor forenkling og automatisering af arbejdet for agenter, der ikke behøver at være logget ind på sociale medier.
Når du har læst om social support, kan du dykke dybere ned i, hvordan sociale medie help desk funktioner kan forbedre din kundeservice. Her kan du lære om vigtigheden af kundeservice på sociale medier og de integrationer, LiveAgent tilbyder, som kan hjælpe dig med at spare tid og forbedre effektiviteten.
For dem, der er interesserede i sikkerhed, kan artiklen om help desk sikkerhed være nyttig. Den dækker vigtige funktioner som totrinsbekræftelse og HTTPS-kryptering, der kan beskytte dine data og sikre en tryg oplevelse for både dig og dine kunder.
Endelig, hvis du vil forbedre din kundeservice yderligere, kan du se nærmere på benchmarks og leaderboards. Denne artikel viser, hvordan du kan bruge statistikker og leaderboards til at motivere dit team og opnå bedre resultater.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!