Hvad er en VoIP dialer?
En VoIP dialer er opkaldssoftware, der bruger VoIP (Voice over Internet Protocol) til at foretage udgående opkald. I stedet for at bruge traditionel telefontjeneste, bruger VoIP dialers internetforbindelsen og en VoIP-tjenesteudbyder, der eliminerer behovet for en telefonlinje eller endda en mobiltelefon. Agenter kan grundlæggende bruge deres browser og et headset til at foretage billige udgående VoIP-opkald til enhver destination, så længe de har en stabil internetforbindelse.
I modsætning til indgående callcentre, hvor agenter for det meste håndterer indgående opkald, bruger nutidens udgående callcentre aktivt VoIP dialers. Hver type automatisk opkald gør det muligt for agenter at automatisere telefonopkaldsprocessen og nemt foretage masseudgående opkald for at forbinde dem med kundeemner og kunder. VoIP dialers kan anvendes effektivt af salgsteams til at foretage store mængder salgsopkald uden at skulle ringe til numre manuelt såvel som kundeserviceteams for proaktiv kundesupport.
Selvom VoIP-baserede opkald typisk anses for at være lige så pålidelige som traditionelle taleopkaldsteknologier, kan internetforbindelsens kvalitet og hastighed faktisk påvirke kvaliteten af opkald, når der bruges VoIP-opkaldsprogrammer.
Der er flere typer VoIP dialers, der adskiller sig på den måde, de fungerer på:
Prædiktiv dialer: Disse typer af VoIP dialers bruges hovedsageligt til udgående masseopkald, f.eks. i telemarketing, markedsundersøgelser, eftersalgsservice og inkasso. Den prædiktive opkaldsproces involverer at ringe til flere numre på én gang baseret på forudsagt agenttilgængelighed, mens man springer afbrudte numre, optaget-signaler og voicemail over.
Power dialers: Power dialers (også kendt som rapid dialers) ringer til ét nummer pr. agent og sikrer, at et opkald kun startes, når en agent er klar til at tale. Hvis et nummer er optaget, afbrudt eller ubemandet, går det automatisk øjeblikkeligt videre til det næste fra en kontaktliste.
Forhåndsvisning af opkaldsdata: En forhåndsvisning af opkaldsdata giver agenter mulighed for at se detaljerede kontaktprofiler, inklusive historikken for tidligere interaktioner, så de kan gennemgå oplysningerne og beslutte, om de vil starte opkaldet eller springe det over. Det giver mulighed for mere personlig, kontekstdrevet interaktion med kunder og kundeemner.
Robo dialers: Robo dialers er i stand til at ringe til hundredtusindvis af mennesker samtidigt uden at vente på ledige telefonlinjer. Når en kontakt svarer, afspiller den din forudindspillede besked eller forbinder opkaldet til en live-agent. Disse bruges hovedsageligt til massemeddelelseskampagner.
Progressive dialers: Progressive dialers bruger dine opkaldslister og starter kun opkaldet, når en agent er færdig med deres aktuelle opkald og er tilgængelig til at besvare det næste. En progressive dialer forbinder kun agenter til opkald, der besvares af en rigtig person, og ringer til ét nummer pr. agent.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hvad er fordelene ved VoIP dialers?
VoIP dialers øger antallet af direkte forbindelser dramatisk ved at filtrere ikke-forbundne opkald fra, reducere ventetiden mellem opkald og inaktive tider for agenten. Det betyder, at ved hjælp af VoIP-dialers er medarbejdere i callcenter i stand til at kontakte flere kundeemner og kunder på kortere tid. Det resulterer i sidste ende i forbedret agentpræstation og generel stigning i produktivitetsstigninger samt reducerede lønomkostninger til callcenteret.
Hvordan fungerer en VoIP dialer?
En VoIP-dialer bruger Voice over Internet Protocol (VoIP) til at administrere flere udgående opkald i callcentre. VoIP-dialers automatiserer opkaldsprocessen, hvilket eliminerer behovet for manuelt opkald. De kan filtrere optaget-signaler, afbrudte numre og voicemails og kun forbinde agenter, når et opkald besvares af en rigtig person.
Er VoIP dialer en del af LiveAgent?
Selvom LiveAgents callcentersoftware understøtter både indgående og udgående opkald, understøtter dets udgående call center pt. ikke VoIP dialer. Du kan dog stadig foretage udgående opkald til dine kundeemner, kundeemner eller kunder med en Click-to-call-funktion. Det betyder, at agenter kan starte udgående opkald direkte fra LiveAgent-dashboardet, mens de besøger dit kundeemnets websteder.
Hvis du ønsker at dykke dybere ned i, hvad VoIP er, og hvordan det fungerer, kan du læse mere på vores side om hvad VoIP er. Denne artikel vil give dig indsigt i både fordele og ulemper ved VoIP-teknologi.
For dem, der er nysgerrige efter at vide, hvordan mobil VoIP fungerer, kan du finde nyttige oplysninger på vores side om mobile VoIP. Her kan du lære om de funktioner og fordele, der følger med mobil VoIP-teknologi.
Hvis du er interesseret i at forstå, hvad VoIP-software er, og hvordan det kan gavne din virksomhed, så læs vores artikel om VoIP software. Denne side vil guide dig gennem de nøglefunktioner, du bør overveje, når du vælger VoIP-software.
Opdag fordelene ved en prædiktiv dialer, et softwaresystem der automatisk ringer op til kontaktlister og forbedrer agentproduktivitet ved at minimere ventetider. Ideel til callcentre, men begrænset for virksomheder med fokus på personlig kundeoplevelse. Lær om funktioner, lovmæssige begrænsninger og hvordan du bedst implementerer denne teknologi.