Key takeaways
Pros
- Fantastiske muligheder for e-mailhåndtering
- Funktioner for lettere arbejdsgang
- Godt interface med okay navigation
- Nem integration af e-mail
Cons
- Ser noget forældet ud nogen gange
- Kan blive dyrt med højere planer
Installation og implementering af LiveAgent til e-mail administration
Hvad kræver LiveAgent for at komme i gang? Det er ret simpelt, man skal bare registrere sig og oprette en gratis prøvekonto. Jeg kunne vælge mellem en 7-dages eller en 30-dages prøveperiode. Den 7-dages gratis prøveperiode er tilgængelig for brugere med enhver e-mailadresse, mens den 30-dages gratis prøveperiode kun er tilgængelig for dem, der registrerer sig med en virksomheds-e-mailadresse. Jeg gav dem blot de nødvendige kontaktoplysninger og var i stand til at få adgang til den nye konto på ingen tid.
Jeg blev mødt af en opsætningsguide, der ikke kun er nem at navigere i, men virkelig er nyttig til at komme i gang med stort set alle LiveAgent-funktionaliteter. Jeg kunne oprette alle mine kommunikationskanaler, inklusive e-mail og meget mere. Hvis du ønsker at bruge LiveAgent primært som en e-mail-administrationssoftware, er det bedst at starte med at forbinde dine e-mail-konti.
LiveAgent tilbyder muligheden for at tilføje indgående e-mail-konti og udgående e-mail-konti, hvilket giver mig masser af muligheder, når det kommer til e-mail-administration. Jeg kunne også vælge at bruge en standard-e-mailadresse oprettet af LiveAgent til min konto. De mest populære e-mail-integrationer inkluderer Gmail og Outlook, men du kan tilføje enhver type e-mail-konto, du ønsker, via IMAP/POP3.
Når du har integreret dine e-mailkonti eller vælger at beholde standardkonti, er du godt i gang. Integrationsprocessen er meget nem at gennemføre, når du vælger Google- eller Microsoft-konti. IMAP/POP3-integration fungerer lidt anderledes, men det er alligevel nemt nok at klare, da det minder meget om at forbinde en e-mail-konto med en e-mail-klient. Du kan integrere et bestemt antal e-mail-konti, afhængigt af hvilket LiveAgent-abonnement du har valgt.
LiveAgent e-mail administrations-funktioner
LiveAgents e-mail administrationssoftwares kapaciteter er stærkt afhængige af dets billetsystem, som tilbyder et væld af funktioner fokuseret på at forbedre organisation og effektivitet. E-mails, eller billetter i dette tilfælde, tilbyder standard e-mail-funktioner såsom svar, videresendelse og afsendelse af vedhæftede filer af næsten enhver art, men der er endnu mere at se på. Jeg er i stand til at opdele billetter og distribuere dem mellem forskellige agenter, samt slå dem sammen, hvis man modtager en lignende anmodning fra to kilder.
LiveAgent tilbyder også fantastiske billetfiltreringsfunktioner, som kan hjælpe dig med at sortere gennem indbakken. Du kan bruge tags til at markere billetter efter forskellige forhold, som bestemmes af dig selv, eller lægge en besked i billetter for at dele vital information med andre indbakkebrugere. Jeg har også bemærket, at LiveAgent kan hjælpe med hurtigere svar takket være de foruddefinerede svar og standardbeskeder (makroer). Ydermere kan indbakkebrugere opdeles i forskellige afdelinger og bestemme, hvilke afdelinger der skal være ansvarlige for specifikke typer e-mail-beskeder. Sidst men ikke mindst tilbyder LiveAgent enkle, men effektive CRM-funktioner samt kontaktfunktioner til individuelle personer og virksomheder.
LiveAgent tilbyder mange flere funktioner vedrørende enten billettering og e-mail-administration, såvel som andre kommunikationskanaler. Sørg for at tjekke webstedet og find ud af mere om dets e-mail-administrationsfunktioner og funktionalitet. Derudover understøtter LiveAgent også en lang række lokale og eksterne integrationer, som kan forbedre din funktionalitet endnu mere, når du har brug for det.
LiveAgent e-mail administrationssoftware i aktion
Lad os se, hvordan LiveAgent klarer sig i et standardscenarie. Jeg sendte mig selv et par e-mail-eksempler for at teste, hvordan billetsystemet fungerer, og for at se, om det er hurtigt og responsivt nok. Jeg kan melde, at den er meget lydhør og ret nem at bruge. Da jeg valgte min billetindbakke, var jeg i stand til at se en liste over billetter, der er som standard er opstillet efter deres betydning, hvilket betyder, at jo ældre en billet er, jo vigtigere er det at svare på den. Det er også klart, at billetbestillingerne også kan ændres, hvis det er nødvendigt.
LiveAgent har en smart funktion, der lader dig bestemme status for uløste billetter ved at se på et farvekodet mærke placeret på venstre side af billetten. Afhængigt af farven var jeg i stand til at skelne mellem e-mails, der lige var leveret, eller dem, der allerede var åbnet af nogen, foruden andre statusmuligheder. Du kan også se grundlæggende kontaktoplysninger, tags, datoer for, hvornår e-mails eller andre billetter ankom og meget mere. Det er ret gennemtænkt, men at se en fuld indbakke forbliver lige så skræmmende som i en almindelig mailboks. Der er nogle handlinger og massehandlinger, der også kan udføres i indbakken, såsom at justere filtre, foretage overførsler, slette beskeder og mere.
Når jeg først åbner en billet, forbliver grænsefladen meget funktionel og tilbyder masser af muligheder og funktioner til at fortsætte på flere måder. Jeg kan få adgang til kontaktoplysninger, billetnoter, integrationer og andre funktioner i højre side af billetvisningen. Midten af skærmen giver en visning af beskeden samt masser af plads til at svare. Jeg kan også få adgang til flere funktioner i denne sektion og også bruge standardbeskeder eller foruddefinerede svar.
Når jeg trykker på muligheden for at svare, udfylder LiveAgent automatisk en hilsen og en bekræftelse, og den udfylder endda navnet på den person, jeg svarer. Dette er en ret nyttig funktion, især når du har med snesevis af e-mails dagligt at gøre. Systemet tilføjer endda et link, som bringer modtageren til en kundeportal, hvor de kan give dig feedback eller se historikken for deres billetter. LiveAgent understøtter standard vedhæftede filer, og du kan også kopiere og indsætte billeder direkte i beskeden.
Samlet set er arbejdet med LiveAgent en behagelig oplevelse, der fjerner en masse vanskeligheder, når det kommer til e-mail-administration. Svaret er gnidningsløst, og alle yderligere funktioner giver dig en bedre idé om, hvem du har at gøre med, samt giver dig masser af muligheder for at øge din effektivitet i dit daglige arbejde. Selvom billetsystemet ikke nødvendigvis er en standard, når det kommer til e-mail-håndtering, fandt jeg det meget nyttigt til at identificere presserende problemer og prioritere e-mails, der ikke er blevet åbnet eller besvaret.
LiveAgent e-mail administrationssoftware priser
Da LiveAgent tilbyder en meget større funktionalitet udover e-mail-administration, kan du overveje at købe en plan, som vil give dig flere muligheder. Alle LiveAgent-planer, inklusive den gratis, tilbyder e-mail-administrationsfunktioner, men du kan få adgang til flere e-mail-administration og billetfunktioner, hvis du opskalerer. Lad os tage et kig på, hvad hver plan tilbyder.
Free
Free plan koster ingenting, og du kan beholde den så længe du vil, men den har nogle begrænsninger. Du får 7 dages billethistorik, 1 indgående e-mail-konto, 1 udgående e-mail-konto og 3 afdelinger. Du får dog også adgang til blandt andet 1 live chat-knap, 1 brugerdefineret filter, en kundeportal, en vidensbase og opsætning af førsteklasses serviceydelser.
Small
Small plan koster $9 pr. måned pr. agent årligt, eller $12 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering. Du får adgang til 1 indgående e-mail-konto, 3 udgående e-mail-konti, 10 afdelinger, 1 live chat-knap, chattilfredshedsundersøgelser, 1 API-nøgle + integration, en vidensbase, kundeservice, opsætninger af førsteklasses serviceydelser, samt flere billetfunktioner som tilføjer en masse fantastisk funktionalitet til din e-mail-administration.
Medium
Medium-planen koster $29 pr. måned pr. agent årligt, eller $35 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering. Det giver dig adgang til alt fra Small plan, plus 10 indgående e-mail-konti, 10 udgående e-mail-konti, callcenter-support, 20 afdelinger, IVR, produkttræning, tilpasset domænehosting, 20 begivenhedsregler, 10 tidsregler, 5 SLA-niveauer og mange flere gode funktioner.
Large
Large plan koster $49 pr. måned pr. agent årligt, eller $59 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering. Du får alt fra de to foregående planer, samt 40 indgående e-mail-konti, 40 udgående e-mail-konti, 3 WhatsApp-konti, 50 afdelinger, multi-vidensbase, senior account manager, 2 vidensbaser, 100 hændelsesregler, tidsrapporter, 10 SLA-niveauer, revisionslog og meget mere.
Enterprise
Enterprise-planen koster $69 pr. måned pr. agent årligt, eller $85 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering. Det tilbyder alle funktioner fra alle tidligere planer, men tilføjer en masse ekstra tjenester til kunder, der har brug for dem. Du får en dedikeret key account manager, prioriteret support, assisteret WhatsApp-integration, tilpasset faktureringsopsætning, planlagt udgavestyring, servicegennemgangsopkald og rapporter, op til 40 tilpassede roller, vidensbase på flere niveauer, assisterede kanalerintegrationer.
Konklusion
LiveAgent kan fungere rigtigt godt som en e-mail-administrationssoftware, og den giver al den vigtige funktionalitet, som du måtte kræve af en sådan løsning. Det er desuden ideel til mange andre brugstilfælde, og du kan drage stor fordel af den, hvis du har brug for andre kommunikationsmidler udover e-mail. Uanset hvad, er LiveAgent en fantastisk løsning til e-mail-administration, og du vil ikke gå galt med den, uanset hvilken plan du vælger i sidste ende.
Frequently Asked Questions
Hvordan kan jeg konfigurere automatiske svar i LiveAgent?
Du skal oprette en ny regel i LiveAgent for at konfigurere automatisk svar. Gå først til Konfiguration > Automatisering og vælg Tidsregler eller Begivenhedsregler. Klik på knappen Opret og indstil de korrekte betingelser for automatiske svar. Vælg handlingen “Send besked” og vælg, hvilken e-mailskabelon der automatisk skal sendes. Sørg for at gemme reglen. Hvis du har problemer med at konfigurere automatiske svar, kan du se kigge på vidensbaseartikelen om e-mailautomatisering.
Hvordan opretter jeg e-mail-skabeloner i LiveAgent?
Gå til Konfiguration og vælg E-mail. Du kan vælge mellem Agentskabeloner og Kundeskabeloner. Agentskabeloner er kun til interne beskeder, mens kundeskabeloner kan sendes til e-mailadresser uden for din LiveAgent-konto. LiveAgent tilbyder forskellige former for færdiglavede skabeloner, som du nemt kan redigere her.