Key takeaways
Pros
- En lang række værktøjer til forskellige brugstilfælde
- Call center i den gratis plan
- Lave priser
Cons
- Lidt forvirrende grænseflade
- Stejl indlæringskurve
Kom godt i gang med Bitrix24 call center-software
Bitrix24 giver alle brugere mulighed for at komme gratis i gang, takket være den gratis mulighed. Mens nogle funktioner kun er tilgængelige i betalte planer, kan du give de fleste af dem en prøvetur med en gratis prøveperiode. Registreringsprocessen er meget hurtig og nem, den kræver kun dine grundlæggende oplysninger. Når du har udfyldt de påkrævede detaljer, får du tilsendt et aktiveringslink, som du har brug for, for at få adgang til din Bitrix24-konto. Da Bitrix24 er en meget omfattende software til flere brugstilfælde, kan du vælge dit primære brugstilfælde fra starten, og grænsefladen og værktøjerne vil blive justeret til dette formål. Du kan ikke desto mindre få adgang til alle værktøjer.
At navigere i grænsefladen er ret skræmmende i begyndelsen. Dette er ikke nødvendigvis forårsaget af et dårligt design, men den store mængde af tilgængelige værktøjer, funktioner og egenskaber kan være meget overvældende for en ny bruger. Hvert menupunkt er dog tydeligt markeret i de fleste tilfælde, og hvis du er tålmodig, kan du meget nemt finde call center-funktionaliteten. Det er skjult under indstillingen Collaboration i venstre menulinje.
Da jeg ikke betalte for Bitrix24-planen, kunne jeg prøve Telephony -funktionen med en gratis 15-dages prøveperiode. Da jeg aktiverede den, var telefonifunktionen tilgængelig med det samme. Du skal dog først købe kreditter for at ringe eller tilføje dit telefonnummer. Bitrix24 tilbyder flere muligheder for integration af telefonnummer via API, PBX, SIP-tjenester og mere. Nogle af disse muligheder kan kræve yderligere betaling, nemlig Office PBX og Cloud PBX, som kræver, at du køber et særligt modul til opkald. Den nemmeste mulighed er at leje et nummer. Uanset hvilken mulighed du vælger, vil du være i stand til at bruge Bitrix24 call center-funktioner.
Hvis du beslutter dig for at købe et telefonnummer, skal du være opmærksom på, at tilgængeligheden ændrer sig fra land til land, og at du måske ikke nødvendigvis selv kan finde et nummer. Omkostningerne kan også være meget forskellige. Før vi kommer til testdelen af denne anmeldelse, tager vi et kig på, hvilken type call center-funktioner du kan forvente fra Bitrix24.
Bitrix24 Call Center-funktioner
Bitrix24 er en omfattende softwareløsning med call center-funktioner, der hovedsageligt er fokuseret på administration af kunderelationer. Telefoni-funktionen giver dig mulighed for at leje lokale telefonnumre eller tilslutte dine egne numre, hvis du har nogle ledige. Dette er muligt takket være adskillige tilgængelige integrationer, som tillader en sådan funktionalitet. Bitrix24 call center-funktioner omfatter oprettelse af interne telefonnummerudvidelser samt opkaldskø og viderestilling.
Bitrix24 tilbyder mere callcenter-funktionalitet, som er integreret sammen med resten af dets CRM-funktioner. Du kan til enhver tid optage alle opkald og få adgang til optagelserne i call centerhistorikken. Bitrix24 tilbyder også telemarketingfunktionalitet med avancerede funktioner såsom en automatisk opkaldsfunktion eller en tilbagekaldswidget, som kan placeres på enhver type hjemmeside. Du kan også sende tilbagekaldsanmodninger eller bruge taleudsendelser og SMS.
Ydeevne og anvendelighed af Bitrix24 call center software
Bitrix24 er hverken svær eller nem at bruge. Dette skyldes mest den lidt komplicerede grænseflade, som kan være ret svær at navigere for nye brugere. Når du først har fået styr på det, og husker, hvor hvert menupunkt er, bliver arbejdsgangen betydeligt nemmere. Når du køber et nummer, kan du begynde at besvare indgående opkald, samt foretage udgående opkald uden problemer. Du kan nemt få adgang til call center-funktionaliteten fra højre panel i CRM-sektionen. Kig efter telefonikonet, som fører dig til opkaldsmenuen.
Du kan også se tidligere opkald i CRM-sektionen og opkaldsmenusektionen. Denne menu tilbyder mere end blot telefonifunktionaliteten. Du kan også få adgang til en meddelelsesmenu, kanaler og nogle indstillingsmuligheder. Indstillingerne er ret korte, og de giver dig mulighed for at justere tastaturgenveje, tillade eller deaktivere visse call center-indstillinger, vælge højttalere og mikrofon, justere beskedindstillinger og så videre.
Menuen til venstre har også mulighed for at ringe til et nummer og starte et opkald. Opkaldstastaturet er ret lille, men det er ikke et problem, da det har en god funktionalisme, og du kan bruge dit numeriske tastatur til at indtaste nummeret. Når du gør det, åbner Bitrix24 et separat opkaldsvindue med nogle indstillinger. Du kan deaktivere eller aktivere mikrofonen, justere lydstyrken og meget mere. Bitrix24 har også notifikationer for indgående opkald. Alle opkald optages i opkaldshistorikken.
Opkaldskvaliteten var ret god i begge tilfælde, og jeg stødte ikke på nogen problemer, der ville ødelægge opkaldet. Der var ingen call drops eller dårligere opkaldskvalitet under mine tests.
Bitrix 24 call center software priser
Bitrix24 tilbyder fire prisplaner, inklusive en gratis. Hver plan tilbyder call center-funktioner, og de er generelt ret overkommelige takket være de højere maksimale brugergrænser i hver plan. Hvis du planlægger at købe en Bitrix24-plan, vil din beslutningstagning hovedsageligt dreje sig om brugergrænsen, samt visse yderligere funktioner, der kan være interessante for din virksomhed. Lad os tage et kig på hver plan.
Free
Den gratis plan tilbyder ingen brugergrænser. Selvom det er gratis, kan det komme med nogle ekstra omkostninger, såsom betaling for leje af et nummer. Det tilbyder 5 GB lagerplads, samarbejdsfunktioner, chat, videoopkald, kalender, arbejdsområde, feed, vidensbase, opgaver og projekter, CRM, drive, kontaktcenter, en hjemmesidebygger og mere.
Basic
Basic-planen koster $61 om måneden for fem brugere, men du kan få den billigere med den årlige fakturering. Den tilbyder 24 GB lagerplads. Denne plan har alle funktionerne fra gratisplanen og tilføjer onlinebutiksfunktioner samt kundesupport.
Standard
Standardplanen koster $124 om måneden for 50 brugere, men igen kan det være billigere med den årlige faktureringsplan. Den har 100 GB lagerplads, og den tilbyder alle funktionerne fra begge tidligere planer. Derudover giver det dig adgang til marketingfunktioner og onlinedokumentationsfunktioner.
Professional
Dette er den dyreste plan med en pris på $249 pr. måned for 100 brugere. Prisen falder dog, hvis du vælger den årlige fakturering. Det tilbyder alle de tidligere funktioner fra alle planer og tilføjer salgsintelligens, automatisering, HR og mere.
Konklusion
Bitrix24 er ikke i oppe i toppen af rangstigen over call center-softwareløsninger, men det fortjener bestemt sin plads som en værdig konkurrent. Grænsefladen kan være forvirrende, men der er en meget god grund til det: den tilbyder masser af forskellige funktioner udover callcenteret, hvilket gør det til en meget alsidig løsning for de fleste virksomheder. Selvom priserne kan virke høje, tilbyder den meget generøse brugergrænser, hvilket gør den til en af de billigere løsninger på markedet. Hvis du leder efter noget mere udover call centersoftware, er Bitrix24 bestemt værd at overveje.
Frequently Asked Questions
Jeg modtager forskellige opkaldsfejl.
Opkaldsfejl i Bitrix24 kan skyldes flere ting. Før du drager forhastede konklusioner om funktionalitet, skal du altid kontrollere, om dit telefonnummer er integreret korrekt, og om du har nok kreditter til rådighed. Sørg for, at hvert telefonnummer, du ringer til, har det korrekte internationale format bestående af en landekode, bykode og selve nummeret. Endelig kan dette problem være forårsaget af en dårlig internetforbindelse, firewall eller anden antivirussoftware, du bruger på din computerenhed. Sørg for at give de nødvendige tilladelser til Bitrix24, så dets aktiviteter ikke bliver blokeret af firewall eller antivirussoftware.
Jeg har svært ved at foretage et opkald i Bitrix24.
Bitrix24 tilbyder en call center-funktion i den gratis plan, men du skal stadig have et telefonnummer for at foretage og modtage opkald. Gå til CRM -sektionen i Bitrix24-menuen til venstre, og vælg Telephony under add-ons. Du kan tjekke, om du har nogle ledige numre i dette afsnit. Hvis du ikke gør det, kan du tilslutte dit eget nummer eller leje et nummer fra Bitrix24 for at tillade opkaldsfunktionaliteten. Bemærk, at du vil blive opkrævet for at leje et telefonnummer, selvom du bruger det gratis abonnement.