Key takeaways
Pros
- Gratis og/eller billigt
- Masser af forskellige funktioner i én app
Cons
- Dårligt funktionsvalg
- Vanskelig VoIP-integration
- Forældede brugergrænseflader
Kom godt i gang med Odoo call center-software
Odoo giver dig mulighed for at komme i gang gratis, hvis du kun vælger én applikationspakke i begyndelsen af din registrering. Hvis du vælger mere end én, kan du vælge en gratis prøveperiode, hvor du kan prøve flere Odoo-funktioner. Ifølge hjemmesiden er callcenter-funktionerne under salgsmuligheden, men jeg er ret sikker på, at du også kan få adgang til dem med enhver anden mulighed. Registreringen er ret hurtig og nem. Du vil blive ført til grænsefladen med det samme, men du burde bekræfte din e-mailadresse først, da Odoo har en tidsbegrænsning for denne handling.
Når du har fået adgang til grænsefladen, skal du gå direkte til Apps-sektionerne, hvis du vil have VoIP-funktionaliteten på din Odoo-konto. Jeg fandt ud af, at denne applikation ikke er under Salgsindstillingen, men snarere under Produktivitet, så jeg råder dig til at vælge denne mulighed under registreringen for at undgå den gratis prøveperiode mulighed. Installationen af dette modul er meget enkel, du behøver kun at klikke på installationsknappen, og applikationen vil blive tilføjet til din Odoo-funktionalitet.
Når du har gjort det, kan du finde telefonikonet i øverste højre hjørne. Når du klikker på den, åbner Odoo en separat numerisk tastatur-widget med muligheder for at se tidligere opkald, få adgang til kontakter og en mulighed kaldet “next activities”. Denne Odoo-funktionalitet kommer dog ikke med et telefonnummer, så du skal integrere dit eget via en VoIP-tjeneste, hvilket helt sikkert vil koste dig noget. Du kan få adgang til indstillingerne for Odoo VoIP via den generelle indstillingsmulighed og konfigurere din opkaldsfunktionalitet. Odoo tilbyder også et par online guider, som kan forklare processen for dig.
Når alt dette er fuldført, er du godt i gang og kan begynde at foretage opkald. Før vi tager et kig på testdelen, lad os så lige gennemgå, hvilke typer callcenterfunktioner du kan forvente fra Odoo.
Odoo call center funktioner
Odoo er en utrolig forskelligartet løsning, fordi den tilbyder en række forskellige anvendelser til et stort antal brugstilfælde,. Softwaren kan stort set blive til alt hvad du har brug for, da du kan håndplukke forskellige funktionaliteter og kombinere dem for at skabe din ideelle løsning til din virksomheds behov. En af disse applikationer er VoIP-funktionaliteten i den omfattende Odoo-applikationsbutik. Du kan komme i gang med det gratis med prøveperioden.
Selvom Odoo ikke er en dedikeret call center software, tilbyder den et godt sæt funktioner til visse brugstilfælde. Odoo tilbyder en god kontaktlistefunktion, som er direkte integreret med opkaldswidgetten for nem adgang til kontakter. Du kan også prøve at planlægge opkald gennem handlingsplanlægning eller oprette opkaldskøer gennem CRM-applikationen. Odoo tilbyder også rapporteringsfunktioner, som kan hjælpe dig med at spore alle opkaldsaktiviteter med søgning, filtre og eksportfunktioner, der også er tilgængelige.
Ydeevne og anvendelighed af Odoo call center software
Odoo gør det ret nemt for alle at få adgang til opkaldsfunktionaliteten, fordi funktionen er tilgængelig i øverste højre hjørne, uanset hvor du befinder dig i brugergrænsefladen. Indstillingerne for VoIP-tilføjelsen er tilgængelige under de generelle indstillinger, og nogle af dem er under brugerpræferencer. Disse muligheder er ret nemme at finde, da grænsefladen er designet ret godt. Dens design er ikke det mest moderne, men er alligevel funktionel.
Selvom Odoo-opsætningen af VoIP-applikationen kan være temmelig vanskelig for de fleste mennesker, er det betydeligt nemmere, hvis du vælger en af de to understøttede VoIP-udbydere – OnSIP eller Axivox. Det er ærgerligt, at der ikke er flere muligheder for at forbinde opkaldsfunktionaliteten, men ikke desto mindre er opkaldene funktionelle, og ydeevnen er helt i orden. Jeg har ikke oplevet nogen problemer under mine testopkald, men jeg kan forestille mig, at dette kan være forskelligt for hver bruger baseret på forbindelsesstyrken og VoIP-udbyderens beslutning.
Opkaldsgrænsefladen har et par muligheder. Du kan oprette en ny kontakt, når du ringer til et nummer for straks at tilføje det til din liste. De to andre muligheder er til at slå opkald fra og til at overføre opkald til en anden Odoo-bruger. Som du kan se, er mulighederne beskedne, men absolut nyttige i de fleste scenarier. Andre muligheder uden for opkaldene inkluderer “next activities” og kontaktmenuen.
I det hele taget tilbyder Odoo ikke det største eller det mest prangende sæt call center-funktioner, men de kan være nyttige til visse scenarier. Jeg vil ikke kalde dem nyttige i et ægte call centermiljø, men jeg siger heller ikke, at Odoo ikke kan bruges i denne henseende. Det kommer helt an på, hvad du som bruger forventer. Hvis du har brug for en løsning, der kan håndtere meget mere end blot opkald, er Odoo måske lige den, du leder efter.
Odoo call center software priser
Odoo tilbyder tre prismuligheder, inklusive en gratis plan. Det kan være svært at få VoIP-funktionaliteten med den gratis version, da ingen af applikationspakkerne tilbyder VoIP-applikationen ’ud af boksen’. Ikke desto mindre kan du altid vælge en gratis prøveperiode for at få en chance for at prøve den først. Lad os gå videre og tage et kig på prismulighederne.
Free
Free planen giver dig gratis adgang til en af de mange applikationer, som Odoo tilbyder. Hvis du beslutter dig for at få en anden applikation, vil Odoo tilbyde dig en gratis prøveperiode for de valgte apps.
Standard
Standard planen koster $11,90 om måneden med den årlige fakturering eller $14,80 med den månedlige faktureringsmulighed. Prisen er pr. bruger pr. måned, og den giver dig adgang til alle de applikationer, som Odoo tilbyder uden begrænsninger.
Custom
Custom plan koster dig $17,90 om måneden med den årlige fakturering eller $22,40 om måneden med den månedlige fakturering. Alle omkostninger er pr. bruger pr. måned. Planen giver dig adgang til alle Odoo-applikationerne og tilføjer Odoo Studio, Multi-Company og External API.
Konklusion
Odoo er måske ikke det ideelle førstevalg for virksomheder, der leder efter en ordentlig, dedikeret call center software. Det tilbyder ikke nær nok funktionalitet til effektiv opkaldsstyring. Dets billige priser og en lang række forskellige typer funktionalitet kan dog vise sig at være gavnlige for mange virksomheder, der ikke behøver at fokusere så meget på opkald, men det er vigtigt, at forholde sig til det med realistiske forventninger.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke modtage opkald i Odoo
Det mest sandsynlige scenario er, at din integration ikke er korrekt konfigureret. Dobbelttjek dine integrationsindstillinger, og tjek desuden, om du har tilladt opkaldsfunktionaliteten i dine brugerindstillinger samt personlige indstillinger. Der er også flere fejlfindingsvejledninger tilgængelige online, eller du kan kontakte Odoo direkte, da disse problemer måske ikke er nemme at løse for en uerfaren bruger.
Sådan planlægger du opkald i Odoo
Du skal oprette en serverhandling og et kontekstmenupunkt for handlingen. Dette giver dig mulighed for at vælge adskillige kontakter og foretage opkald i bulk. Når du gør dette, bør du være i stand til at vælge kontakter uden en tildelt sælger og oprette en masseaktivitet.