Key takeaways
Pros
- Nem opsætning og implementering
- Gratis telefonnummer med prøveversion
- God opkaldskvalitet og funktioner
Cons
- Grænsefladen kan være forvirrende
- Meget dyrt
Kom godt i gang med Zendesk call center-funktionen
Jeg kom i gang med Zendesk takket være en gratis prøveversion tilgængelig på deres hjemmeside. Processen var ret hurtig, bortset fra den del, hvor jeg skulle vente på bekræftelsesmailen. Det var en ret lang periode, og det overraskede mig, at e-mailen ikke kom før. Jeg var nødt til bede om prøven igen en anden gang, og først da ankom e-mailen. Ikke desto mindre er registreringsprocessen stadig ret hurtig og enkel.
Zendesk tilbyder en ret god mulighed i begyndelsen af prøveperioden. Du kan angive, hvordan du vil bruge denne applikation og få en lidt forbedret, skræddersyet brugeroplevelse til din brugeroplevelse. Du kan springe dette trin over, hvis du vil, men jeg anbefaler dig stærkt at fuldføre det. Når du er færdig med det eller springer det over, vil du blive ført direkte til Zendesk-grænsefladen. Grænsefladen tilbyder nogle praktiske værktøjstip, som vil guide dig igennem og hjælpe dig i gang med Zendesk.
En af de sejeste ting ved Zendesk-prøveversionen er, at de giver dig et gratis telefonnummer til at prøve callcenter-funktionen. Jeg behøvede ikke engang at integrere eller gennemgå komplicerede opsætninger for at komme i gang, og jeg kunne stort set begynde at ringe med det samme. Zendesk tilbyder også muligheden for at tilføje dit eget telefonnummer. Du kan finde denne mulighed i Admin Center under Talk-indstillingerne. Denne mulighed inkluderer også forskellige justeringer og tilpasningsmuligheder for dine telefonlinjer, så du kan specificere deres anvendelsestilfælde lidt mere.
Zendesk call center software tilbyder både indgående og udgående opkaldsmuligheder, hvilket gør det til en komplet callcenterløsning for enhver type virksomhed. Implementeringen er ret nem, og det burde ikke være et problem for nogen, selvom jeg må sige, at menuindstillingerne kunne være lidt mere klare, da de nogle gange bliver forvirrende. At finde admin panelet var lidt af en opgave for mig, og visse muligheder burde være mere synlige, i det mindste efter min mening. Før vi kommer til testdelen af anmeldelsen, lad os først gennemgå en liste over Zendesk call center-funktioner og se, hvad du kan forvente.
Zendesk call center funktioner
Zendesks call center funktionalitet omfatter indgående og udgående call center funktioner og en call centerintegration med Zendesks billetsystem. Hvert indgående og udgående opkald opretter en billet i systemet. Call centerbilletterne kan også skabe en optagelse af hele opkaldet, hvis du aktiverer denne mulighed for et af dine telefonnumre. Du kan få adgang til hele opkaldsoptagelseshistorikken på denne måde. Zendesk har intelligent opkaldsrouting, som automatisk dirigerer opkald til tilgængelige agenter baseret på forskellige kriterier. Interactive Voice Response er også tilgængelig.
Zendesk tilbyder også overvågning af opkald og call whispering, hvor sidstnævnte er nyttigt især for nye call center-agenter i uddannelsen. Jeg fandt call whispering ret interessant, da det ikke er noget, jeg støder på tit. Dette er, når en senior kollega kan oprette forbindelse til et opkald og give råd til agenten, uden at kunden hører det. Ret imponerende! Du kan også få adgang til call centeranalyser, som giver et dybt indblik i dine aktiviteter. Zendesk tilbyder en opkaldsscriptfunktion, hvor du kan planlægge forløbet af dine telefonsamtaler og levere en bedre oplevelse. Du kan få adgang til den fulde opkaldshistorik og genafspille opkaldsoptagelser, når det er nødvendigt. Zendesk har også visse automatiseringsfunktioner, som kan hjælpe dig med at slippe af med kedelige eller gentagne call center-opgaver.
Ydeevne og anvendelighed af Zendesk call center-software
Da du får et testnummer med din gratis prøveversion med det samme, er der ingen komplicerede opsætninger at afslutte, medmindre du virkelig ønsker at tilslutte dit eget telefonnummer. Hvis du gør det, kan du finde muligheden i indstillingerne, og det tager kun et par minutter. Brugeroplevelsen og grænsefladen er designet ganske godt, og selvom nogle funktionaliteter kan være sværere at få adgang til, hvis du ikke ved, hvor det er, klarer Zendesk det stadig ret godt med applikationsdesignet. For at få adgang til opkaldsfunktionaliteten behøvede jeg kun at kigge til højre i grænsefladen, hvor jeg kunne se telefonikonet.
Det er vigtigt at bemærke, at du kun kan ringe til numre inden for USA med den gratis prøveperiode, men du kan besvare indgående opkald fra ethvert land. Når du ringer til dit Zendesk-nummer, afspiller systemet en besked med “Tak for at prøve Zendesk” og informerer dig om, at du har brug for en betalt plan for at fjerne beskeden. Når beskeden er afspillet, bliver du forbundet til nummeret, og du kan besvare det i Zendesk-applikationen. Appen viser en visuel notifikation, når du har et indgående opkald, og du vil også høre en ringetone.
Zendesk-applikationen har en praktisk opkaldsfunktion, men den tilbyder ikke en kontaktliste i opkaldsvinduet. Jeg var overrasket over at finde ud af, at mit første opkald ikke blev optaget nogen steder i billetsystemet. Jeg er ikke sikker på, om det skal fungere på den måde, eller om Zendesk har en fejl. Opkaldskvaliteten er dog fantastisk, og jeg oplevede ingen problemer med nogen af opkaldene. Oplevelsen kan forbedres endnu mere, hvis du beslutter dig for at bruge IVR, indstille forskellige hilsner eller tilpasse call center-funktionaliteten i indstillingerne.
Samlet set er opkaldsoplevelsen med Zendesk Talk-funktionalitet ret god, og jeg har ingen klager. Opkaldene fungerer, som de skal, og opkalds-widgetten er let tilgængelig, uanset hvor du befinder dig i grænsefladen. Når du først har lært, hvor du får adgang til Admin Center, skulle du ikke have problemer med at huske, hvor indstillingerne er, og du kan frit justere dem efter behov.
Zendesk priser
Zendesk har et stort udvalg af prisplaner til forskellige anvendelsestilfælde, dog er det kun Zendesk Suite-prisplanerne, der tilbyder call center-funktionaliteten. De resterende planer fokuserer på salgsteams og grundlæggende kundesupport. Vi gennemgår hver plan for at vise dig, hvad du kan få med hver af dem. Alle planerne giver call centerfunktionaliteten, så dit valg vil højst sandsynligt dreje sig om andre funktioner inkluderet i hver plan.
Suite Team
Suite Team-planen starter ved $49 per måned per bruger med årlig fakturering. Det giver dig adgang til et billetsystem, beskeder med web, mobil og social samt e-mail, tale, SMS og live chat support. Derudover får du adgang til et enkelt hjælpecenter, automatiseringer, arbejdsgange, automatiserede svar, routing, analyser, fillagring, API’er, online support og mere.
Suite Growth
Suite Growth-planen starter ved $79 pr. måned pr. bruger med årlig fakturering. Den tilbyder alle funktioner fra Suite Team-planen og tilføjer selvbetjeningskundeportal, AI-drevet vidensstyring, tilpassede billetlayouts, light access licenses med op til 50 tilgængelige, SLA’er, flersproget support og indhold og mere.
Suite Professional
Suite Professional-planen er den dyreste med en pris på $99 pr. måned pr. bruger med årlig fakturering. Den kombinerer funktioner fra begge tidligere planer og tilføjer nye – live agent-aktivitets-dashboard, integrerede fællesskabsforum, private samtaletråde, brugerdefinerbare og delbare dashboards, avancerede stemmefunktioner, data stedsbaserede muligheder, HIPAA-overholdelse og begivenhedskonnektor til amazon-webtjenester.
Konklusion
Zendesk tilbyder ret god callcenter-funktionalitet med en intuitiv grænseflade, der generelt er nem at bruge. Det, at du ikke behøver at integrere eller opsætte dit call center på en kompliceret måde, er et kæmpe plus. Zendesk-planer er dog ikke billige, og de kan slå et voldsomt stort hul i dit budget. Du får enorme mængder af funktionalitet og stor værdi for prisen, men det ville være en god idé at se på et billigere Zendesk-alternativ, der kan tilbyde tilsvarende callcenter-funktionaliteter til en mere budgetvenlig pris. Disse alternativer kan også give intuitive grænseflader og nem opsætning og kommer med mere fleksible prisplaner, der henvender sig til virksomheder i alle størrelser.
Frequently Asked Questions
Zendesk Talk-funktionen har dårlig stemmekvalitet
Der kan være én eller flere årsager, der er ansvarlige for dette problem. Som angivet på Zendesk Talk-fejlfindingssiden, kan dårlig stemmekvalitet oftest være forårsaget af langsom eller svag internetforbindelse, eller det kan være forårsaget af visse lyd- og lyddrivere til din opkaldshardware. Prøv at flytte til et område med en bedre forbindelse, eller tilslut et ethernet-kabel for at få de bedste resultater. Med hensyn til hardwaredriverne, prøv at deaktivere dem og se, om problemet fortsætter.
Afbrudte opkald i Zendesk call center
Hvis dine opkald har tendens til at blive afbrudt, kan du prøve et par ting. Det er dog vigtigt at nævne, at afbrudte opkald er normalt, hvis du bruger en gratis prøveversion af Zendesk, da de er programmeret til en grænse på to minutter. Hvis dine opkald afbrydes med en betalt konto, og du bruger en IVR-opsætning, kan du prøve at oprette en tilpasset hilsen, da systemet lægger på uden en indstillet hilsen. En anden løsning kan være at kontrollere, om lydhilsenfilerne er korrupte. Hvis de er det, så prøv at erstatte dem eller optage dem.