Key takeaways
Pros
- Nem brugergrænseflade
- Mange funktioner
- Gode tilpasningsmuligheder
- Nyttig analysedata
Cons
- Ekstremt høje priser
- Kun 3 abonnementer
- Kodningsfærdigheder / Javascript-viden påkrævet for implementering
Kom godt i gang med Drift chatbot-funktionen
Drift-chatbot-løsningen giver virksomheder mulighed for at engagere sig med deres webstedsbesøgende i realtid ved at bruge konversations-AI til at give øjeblikkelige og personlige svar på deres forespørgsler. Drift chatbot integreres også med andre marketing- og salgsværktøjer, hvilket gør det nemt for virksomheder at indhente leads og omdanne dem til kunder.
For at påbegynde min test besluttede jeg at tilmelde mig et meget begrænset, men gratis Drift-abonnement. Som en del af Drift Setup-processen blev jeg bedt om at angive min arbejds-e-mail og en adgangskode. Dernæst var det nødvendigt at bekræfte min e-mailadresse. Jeg var glad for at se bekræftelseslinket komme ind i min indbakke næsten øjeblikkeligt.
Umiddelbart efter at have bekræftet mig selv, blev jeg bedt om at gøre et par ting i de næste par vinduer. Det omfattede valg af botfarve og sprog samt tilføjelse af mit firmanavn sammen med firmaets hjemmesideoplysninger.
Da jeg gjorde alt det, var jeg færdig med tilmeldingen og kunne gå videre med min test.
Overordnet set stødte jeg ikke på nogen vanskeligheder. Processen var meget ligetil og hurtig. Hvis du er nybegynder og er bekymret for, om du vil klare dig – skal du ikke stresse. Jeg tror ikke, at tilmeldingen kunne være nemmere.
Drift chatbot funktioner og implementering
Efter jeg var færdig med registreringsfasen, skulle jeg så tage et dybt dyk ned i Drifts funktioner og implementering.
Først og fremmest har chatbotten et imponerende visuelt design, der giver en engagerende og intuitiv brugeroplevelse. Dens rene og moderne grænseflade er efter min mening æstetisk tiltalende. Brugen af ikoner, typografi og farveskemaer er konsekvente gennem hele designet, hvilket skaber et sammenhængende og professionelt look. Den er også meget lydhør og giver brugerne en problemfri oplevelse på tværs af forskellige enheder og skærmstørrelser.
Jeg kan helt klare sige, at Drift chatbot-grænsefladen er designet til at være brugervenlig og nem at navigere. Grænsefladen er intuitiv og ligetil med klare menuer og muligheder for opsætning af din bot, styring af samtaler og analyse af ydeevnedata.
De mange forskellige indbyggede funktioner såvel som integrationer gjorde et positivt indtryk på mig. Mine absolutte favoritter er helt klart chat-playbooks, live-besøgende og samtale-landingssider. Blandt andre funktioner er der ting som:
- dedikeret CMS
- halvårlige salgsbrugertest
- halvårlige EBR
- adgang til Drift støtteingeniører
Brugergrænsefladen til hele softwaren gav mig en så stor følelse af tilfredshed, at jeg egentlig ikke forventede nogen problemer med chatbotten. Jeg må dog nævne én: hastigheden af applikationen. Jeg anser hjemmesidens hastighed for at være ret lav. Nogle af funktionerne tog lang tid at indlæse. På den anden side er denne app dog fuldstændig fyldt med forskellige funktionaliteter. Så jeg tror, at det er et kompromis i dette tilfælde.
For at komme videre, fandt jeg ikke nødvendigvis nogen forvirrende elementer ved selve chatbotten. Men hvis noget er uklart, behøver du ikke at bekymre dig (og det gjorde jeg heller ikke). Det er fordi Drift tilbyder forskellige nyttige ressourcer til deres brugere. Små ting som dette bidrager virkelig til at forbedre brugeroplevelsen, så stor tak til Drift-teamet for dette.
Ydeevne og anvendelighed
Hvad angår ydeevne, er Drift en yderst effektiv chatbot-løsning. Den bruger avanceret NLP-teknologi (natural language processing) til at forstå hensigten med kundeforespørgsler og give relevante svar. Jeg kan med glæde bekræfte, at chatbotten er i stand til at håndtere en bred vifte af forespørgsler. Fra simple anmodninger om information til mere komplekse supportforespørgsler – Drift klarer det. Derudover er det værd at nævne, at Drift tilbyder problemfri integration med andre værktøjer og platforme. Eksempler inkluderer CRM’er og marketing automation-software, som jeg tror er med til at øge dets effektivitet og anvendelighed yderligere.
Drift chatbot priser
Drift tilbyder deres brugere 3 prisplaner. Det er værd at bemærke, at der ikke er nogen gratis muligheder tilgængelige (bortset fra den super begrænsede gratis version). Så hvis du kan lide gratis løsninger – er denne chatbot ikke for dig. Lad os nu se nærmere på prisplanerne.
Free
Først og fremmest er det muligt at registrere sig til en gratis version af softwaren. Jeg så ingen detaljer om længden af denne plan, så jeg går ud fra, at den ikke er tidsbestemt. Jeg modtog heller ingen information på e-mail om dens varighed. Hvad mere er, fortalte deres supportteam mig, at de ikke havde nogen information om funktionerne i den gratis plan, de kunne dele med mig. Dette var noget overraskende. Jeg bemærkede dog, at denne løsning giver en smule adgang til nogle af de mest basale funktioner i chatbotten, f.eks. Kun 1 bruger.
Premium
Den første og den jeg går ud fra er den billigste betalte plan er Premium. Det koster et svimlende beløb på $2500 om måneden. For denne pris får du adgang til funktioner som live chat, møder, brugerdefinerede chatbots, Intel og notifikationer i realtid.
Advanced
Så har vi den avancerede mulighed. Desværre er det ikke muligt at sige, hvor meget det koster, da det er en plan, der kan tilpasses. Jeg kan dog fortælle dig, hvilke funktioner du kan forvente. For denne plan er det alt fra Premium-planen samt yderligere funktioner som fastlane, audiences og A/B-test.
Enterprise
Sidst, men ikke mindst, er der også Enterprise-løsningen til rådighed. Endnu en gang, for den nøjagtige prissætning bliver du nødt til at tale med Drifts salgsteam. Dette er den mest komplekse af alle planerne. Det giver dig adgang til alle de allerede nævnte funktioner, såvel som funktioner som arbejdsområder, AI-drevne chatbots, flex routing og tilpasset RBAC.
Konklusion
Samlet set kan jeg sige, at jeg havde blandede følelser med hensyn til denne chatbot, før jeg testede den. Min største bekymring med den var helt klart prisen. Så høje priser kan være meget afskrækkende, især hvis du aldrig har brugt chatbots før og du har et stramt budget. Efter at have testet chatbotten, må jeg indrømme, at den er meget brugervenlig og nem at bruge. Jeg nød specifikt tilpasningsfunktionerne, der lod mig give bots et brand-personaliseret look. Alt i alt vil denne chatbot være en god tilføjelse til din virksomhed, hvis du ikke har et stramt budget, så tøv ikke med selv at prøve det!
Frequently Asked Questions
Hvordan opretter man gruppemøder på Drift?
For at gøre dette skal du oprette en ny mødetype. For at oprette en ny mødetype skal du først gå til “Meetings” og derefter vælge “Create meeting type”. I det næste trin skal du vælge “Group” og trykke på “Next”. Det sidste trin er at vælge mødenavnet og klikke på knappen “Create meeting type”. Besøg Drifts hjælpecenter-websted for flere detaljer.
Hvordan kan jeg installere Drift på min hjemmeside ved hjælp af Javascript
Det er nemmest at installere Drift på dit websted ved direkte indsættelse af dit Javascript-kodestykke. For at gøre det skal du først kopiere koden. Dernæst skal du indsætte det lige før slutningen af sektionen af dit websteds back end. Og det var det!
Hvordan kan jeg bruge visningsfrekvens i playbooks i Drift?
Dine playbooks indeholder betingelser, der bestemmer, hvor ofte besøgende vil se en specifik playbook. Du skal indstille, hvor ofte din playbook skal vises, efter at dine målretningsbetingelser er indstillet. For at gøre det skal du bare rulle ned og vælge den relevante alternativknap. Derudover kan du vælge, hvor stor en procentdel af kunderne, der kan se din bot. For flere detaljer, besøg Drifts hjælpecenter.