Key takeaways
Pros
- Det er gratis
- Tilbyder forskellige, mindre og mere avancerede funktioner
- Let at bruge
- Kan integreres med andre værktøjer
Cons
- Det føles overvældende i starten
- Grænsefladen kan være begrænsende for brugerne
- Enterprise-løsningen er dyr
Kom godt i gang med HubSpot chatbot-funktionen
HubSpot er en CRM-platform og marketing-, salgs- og kundeservicesoftware. Det giver værktøjer og funktioner til at hjælpe virksomheder med at administrere og analysere kundeinteraktioner og data gennem hele kundelivscyklusen med det mål at forbedre kunderelationer og drive virksomhedsvækst. Den mest interessante funktion ved HubSpot for mig var selvfølgelig chatbots, som jeg testede med henblik på denne anmeldelse. Men før du rent faktisk bruger chatbots, skal du først registrere dig.
For at gøre det skal du gå til deres hjemmeside og klikke på knappen “Get started for free”. Du vil blive bedt om at give nogle væsentlige oplysninger, såsom dit for- og efternavn, samt en e-mailadresse. Dernæst vil du blive spurgt om ting som: hvilken branche du kommer fra, hvad din jobbeskrivelse er, hvad din virksomhed hedder, hvor stor den er, og navnet på hjemmesiden.
Hele tilmeldingsprocessen tager ikke mere end 10 minutter og er meget brugervenlig. Den eneste ulempe var, at det tog lidt længere tid, end jeg forventede, at modtage e-mailbekræftelseslinket. Selvom det måske var min e-mailudbyders skyld.
Baseret på mit allerførste indtryk virkede grænsefladen ret brugervenlig. Alt var klart og nemt at følge, hvilket jeg var godt tilfreds med.
Jeg blev lidt afskrækket af, at HubSpot bad om alle disse detaljer i begyndelsen, indtil jeg indså, at det var til personaliseringsformål. På denne måde vil jeg modtage indhold fra HubSpot, der faktisk passer til min branche og jobrolle.
HubSpot chatbot funktioner og implementering
Efter jeg var færdig med med min registreringsproces, skulle jeg så dykke dybt ned i HubSpots funktioner og chatbot-implementeringen.
Det visuelle design af værktøjet virkede lidt overvældende i begyndelsen. Som du kan se nedenfor, er der en hel del forskellige faner at klikke på, såsom “Contacts”, “Conversations”, “Marketing”, “Sales”, “Service” og andre. Men efter noget tid vænnede jeg mig til det. Ikke desto mindre, vil jeg slet ikke sige, at HubSpot er kompliceret at bruge, da jeg var i stand til at navigere gennem grænsefladen relativt let.
Jeg blev positivt overrasket over tilgængeligheden af forskellige funktioner inkluderet i den gratis plan. Sammenlignet med andre værktøjer kan man godt sige, at det overgår andre løsninger på et lignende niveau. Nogle af de funktioner, der mest overraskede mig, var chat-widget og muligheden for at justere din chats tilgængelighed og administrere personer i dit team.
Endnu en gang, blev jeg lidt overvældet af mængden af forskellige indstillinger, mens jeg udforskede de forskellige funktioner. På samme måde måtte jeg bruge lidt tid på at blive fortrolig med alting.
Jeg fandt ikke noget, der var specielt forvirrende, hvilket var en positiv overraskelse. Jeg stødte heller ikke på nogen problemer med chatbot. Det må være takket være de utroligt gode vejledninger til nybegyndere. Brugere som mig får adgang til en række af dem, hvilket er godt. Når du har brug for hjælp, vil en hurtig vejledning hjælpe dig, selv i form af pop-up vejledninger og tips. Herunder kan du se, hvordan de ser ud.
Jeg var også meget nysgerrig efter at se HubSpots integrationer. Når du er på deres App Marketplace, kan du se alle de integrationer, der er at vælge imellem, inklusive dem, der er nyttige til ting som salg og kundeservice. Populære eksempler på live chat integrationer inkluderer Intercom, Sakari SMS, Facebook Messenger, Salesmsg SMS og TruConversations.
Ydeevne og anvendelighed
For at teste ydeevnen og anvendeligheden af HubSpots chatbot-produkt implementerede jeg det på min hjemmeside og overvågede dets præstation gennem et par uger. Jeg konfigurerede chatbot til at håndtere en række opgaver, herunder at booke møder, oprette supportbilletter og hjælpe med at kvalificere kundeemner.
Jeg testede også, hvordan chatbot forstod og reagerede på en række inputsprog. Udover at overvåge chatbots ydeevne, anmodede jeg også om feedback om dens anvendelighed fra kolleger, der interagerede med den.
Som følge af min test gav chatbot en værdifuld assistance til vores brugere og var i stand til at håndtere en stor mængde anmodninger. Generelt var jeg imponeret over ydeevnen og anvendeligheden af HubSpots chatbot-produkt.
HubSpot chatbot priser
Det skal indledningsvis bemærkes, at HubSpot tilbyder sine abonnenter en gratis plan for livet. Det er gode nyheder for fans af gratise løsninger. Derudover er der betalte planer tilgængelige. Nedenfor er detaljerne om alle de tilgængelige planer.
Free ($0/ måned)
For det første er dette den gratis plan. Denne, såvel som alle de andre, giver dig lagerplads på op til 15 millioner kontakter og personlig teknisk support. Blandt denne plans funktioner er der også forskellige e-mail-skabeloner, Facebook Messenger-integration og livechat-funktioner.
Starter (fra $50/ måned)
Starter-planen inkluderer alt fra den gratis plan, men med udvidede grænser. Desuden giver det dig mulighed for at fjerne HubSpot-branding fra forskellige steder i chatbots.
Professional (fra $500/ måned)
Dernæst har vi den professionelle plan. Inden for denne kan du forvente alt fra Starter-planen, plus: teamadministration og personaliseringsfunktioner, avanceret support og beregningsmuligheder.
Enterprise (fra $1200/ måned)
Sidst men ikke mindst, hvis du har store behov og et stort team, skal du måske tilmelde dig en Enterprise-plan. Denne specifikke mulighed giver dig adgang til alt, hvad de tidligere planer gør, såvel som nogle yderligere. De omfatter tilpasning, administration og coaching funktioner.
Konklusion
HubSpots chatbot-værktøj er generelt pålideligt for virksomheder, der ønsker at bruge chatbots i kunde samtaler. For virksomheder tilbyder det en række tilpasningsmuligheder. Eksempler inkluderer muligheden for at opsætte specifikke søgeord eller prompter for en chatbot, samt muligheden for at integrere chatbot i websteder eller beskedapps.
Selvom HubSpots chatbot-værktøj kan have nogle mindre ulemper, såsom muligheden for, at chatbot kan fejlfortolke kundehenvendelser eller ikke svare præcist, er værktøjet gratis. Disse ulemper kan således opvejes af dets fordele. Små og mellemstore virksomheder kan finde dette særligt tiltalende, da de kan have begrænsede budgetter at bruge på customer relationship management applikationer.
Frequently Asked Questions
Hvad skal man gøre, hvis e-mail med et bekræftelseslink ikke ankommer?
Hvis du har problemer med at modtage dit bekræftelseslink, bør du først tjekke, om alt er OK på din side. Tjek altid din SPAM før fejlfinding med HubSpot. Det kan være, at din e-mail-udbyder har markeret e-mailen fra HubSpot som SPAM. Du kan også tjekke fokuseret indbakke og karantæne email, hvis du bruger Outlook eller Office365. Når du har sikret dig, at alt er i orden hos dig, bør du kontakte supportteamet via en særlig formular, der er tilgængelig på HubSpots hjemmeside, for at få linket.
Hvordan lærer man at bruge HubSpots chatbot-grænseflade?
Hvis du synes, at grænsefladen til HubSpots chatbot er forvirrende, skal du ikke bekymre dig for meget om det. Dette skyldes, at HubSpot tilbyder et rigt udvalg af retningslinjer, tips og tricks til at hjælpe dig med at komme i gang med værktøjet. For det første er der mange pop op-vinduer i appen, der guider dig gennem processen med at oprette chatbots. For det andet giver HubSpot deres brugere en vidensbase om deres chatbot. Alle disse materialer burde gøre din brugerrejse langt nemmere og mere behagelig.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har råd til HubSpots chatbot Enterprise-plan?
I de fleste tilfælde er HubSpots chatbot gratis at bruge med visse funktioner. Hvis du ikke har råd til Enterprise-planen, har du en gratis samt få betalte planer at vælge imellem i stedet. Skulle disse planer heller ikke passe til dine behov, kan du altid beslutte dig for at vælge en mere budgetvenlig chatbot til din virksomhed – du behøver ikke at bruge HubSpots løsning.