Key takeaways
Pros
- Super hurtig implementering
- Nemme integrationer med hjemmesideskabere
- Fantastiske konfigurations- og planlægningsfunktioner
- Fremragende præstation
Cons
- Nogle brugere kan blive lidt overvældet af mulighederne
Kom godt i gang med Tidio chatbot-funktionen
Tidio er en populær, omfattende kundesupportsoftware med et værktøjssæt, der fokuserer på billettering, sociale medier, and live chat. Live chat er drevet af en chatbot, der kan hjælpe virksomheder med at aflaste deres teams og yde vigtig support og svar til alle online besøgende. Vi skal se på Tidios chatbot-funktion og finde ud af, hvordan den fungerer i et dagligt kundekommunikationsscenarie.
Da Tidio tilbyder en gratis plan, er det nemt at komme i gang. Du skal bare registrere din gratis konto. En af de vigtigste ting, du kan gøre under registreringsprocessen, er muligheden for at vælge en værtsvirksomhed for websteder. Hvis dit websted blev oprettet ved hjælp af websiteværktøjer, såsom Wix eller Shopify, kan du nemt implementere chat med en chatbot til din side. Du kan se på listen over Tidio-integrationer for at se, om det websiteværktøj, du brugte, har en direkte integration.
Hvis du indsender registreringen ved hjælp af denne tjeneste, vil den straks føre dig til den respektive integrationsside på din tjenestes websted. Det er her du kan tilføje Tidio live chat med en chatbot til dit websted med en nogle korte klik. Systemet skal først stille dig et par spørgsmål, såsom hvor mange kundeservicemedarbejdere du har, det tilsigtede mål og formålet med din hjemmeside, hvor mange kunder du har, og så videre. Det er ret ligetil og nemt at gøre, hvis du kender svarene på disse spørgsmål.
Hvis dit websted kører på en anden platform, forbliver processen meget enkel, men du bliver nødt til at få adgang til din webstedskode for at få chatbot-integrationen til at ske. Opsætningen er stort set den samme som ved registrering af hjemmesideskabere, bortset fra at du skal besvare disse spørgsmål direkte på Tidios hjemmeside under din tilmelding. Den væsentligste ændring er, at du skal kopiere og indsætte den automatisk genererede live chat-kode ind i din websteds kode. Sørg for, at du har adgang til din hjemmesidekode, eller bed din webadministrator om at gøre det for dig.
Tidio chatbot funktioner og implementering
Tidio har flere tilgængelige chatbots, og hver af dem tjener et andet formål. Du kan bruge dem til at øge salget, fremme særlige tilbud eller hjælpe kunder med deres forespørgsler. Jeg synes, udvalget er godt, det er ikke for bredt til at forvirre dig, men du får flere muligheder inden for hver kategori. Når du vælger, har du stadig noget arbejde foran dig, fordi chatbotten skal konfigureres. Det betyder, at du skal planlægge noget og udfylde de mest sandsynlige kundespørgsmål, chatbot vil støde på, på din hjemmeside.
Selvom du er omhyggelig, kan denne del af processen være tidskrævende. Du kan kun stille spørgsmål og svar til de mest almindelige emner, eller du kan gå rigtig dybt, hvis du vil have at din bot skal være bedrevidende. Uanset hvad, er denne del af implementeringsprocessen ret godt designet og nem at udføre. Hvis du nogensinde har oprettet en chatbot eller en IVR, vil du sandsynligvis ikke blive overrasket over, hvordan processen fungerer. Tidio har en chatbot-builder med en visuel repræsentation af alle mulige samtaler, den kan håndtere, og du kan få adgang til detaljerne for hver enkelt ved blot at klikke på dem.
Du kan vælge mellem et udvalg af de mest brugte sprog ud over engelsk til din chatbot, og se nogle almindelige emner for at gøre processen nemmere. Udover det kan du også vælge samtaleudløseren helt i begyndelsen af processen. Du kan konfigurere chat til at udløse, når en besøgende kommer ind på dit websted, når de starter en samtale eller vælger en anden mulighed fra listen. Der er et væld af muligheder, så du har mulighed for at gå dybt og gøre chatbot så responsiv og smart, som du overhovedet kan.
Der er også forskellige betingelser, du kan implementere i chatbottens adfærd, såsom browser, operativsystem, land, dag, sprog og et par mere. Du kan bruge disse betingelser til at angive bottens adfærd, når betingelserne er opfyldt. Dette kan være uhyre nyttigt, for eksempel når du driver en flersproget hjemmeside, eller når din butik kun har menneskelig kundesupport tilgængelig på bestemte dage og under visse åbningstider.
Ydeevne og anvendelighed
Jeg har testet Tidio chatbot med min konfiguration på et testwebsted, jeg oprettede med Wix, og mine resultater var ret gode. Som tidligere nævnt er Tidio chatbots kun så gode som den indsats, du lægger i at konfigurere dem. Derfor kan du nemt oprette en ubrugelig chatbot, samt en utrolig hjælpsom en. En veltilrettelagt chatbot-samtalerute kan være uhyre gavnlig og kan spare dig for en masse tid. Når det er sagt, kan processen med at oprette en Tidio chatbot være lang. De tilgængelige forhåndsindstillinger gør dog hele planlægningen nemmere.
Under min tests prøvede jeg personligt chatbotten og udfyldte de blinde vinkler, efterhånden som jeg fandt dem, og opdaterede chat widget regelmæssigt. Jeg havde ingen problemer med Tidios chatbot-ydeevne. Men selv en smart planlagt chatbot har begrænsninger, så det er vigtigt at sikre sig, at en menneskelig agent vil være tilgængelig til at besvare mere omfattende kundespørgsmål. Tidio var ikke kun nem at bruge, men også nem at integrere, hvilket gør det til en fantastisk løsning, især i betragtning af, at det var gratis lige fra starten.
Tidio chatbot priser
Tidio har fire prisplaner med chatbots tilgængelige i hver af dem. Hvis du overvejer at få Tidio primært for dens chatbot, skal du bare beslutte, om du skal bruge andre Tidio-funktioner. Lad os tage et kig på, hvad hver af planerne tilbyder.
Free
Den gratis plan er tilgængelig for alle. Det inkluderer live chat med en grænse på 50 samtaler om måneden, chatbots med en grænse på 100 samtaler om måneden, e-mail-support, desktop- og mobilapps, integration af tredjepartsprogrammer, besøgendes info og JavaScript API.
Communicator
Denne plan koster $15,66 per bruger per måned. Det inkluderer ubegrænsede live chat-samtaler, op til 5 operatører, e-mail, 24/5 live chat support, godkendelseshåndtering, live-tastning, analyser, afdelinger, live-besøgsliste, sete sidestatistikker og alle funktionerne fra den gratis plan.
Chatbots
Chatbots-planen koster $31,74 om måneden og giver chatbot-samtaler med 40.000 brugere om måneden, alle funktioner fra den gratis plan, en visuel chatbot-editor, Zapier-integration og mere.
Tidio+
Dette er den mest omfattende og dyreste plan, som Tidio tilbyder. Det koster $235,16 per måned og har ubegrænsede live chat-samtaler, et brugerdefineret antal operatører, et brugerdefineret antal chatbot-engagementer, fuld support og alle funktioner fra de tidligere planer. Det inkluderer desuden tjenester såsom en dedikeret kundesucces manager og mere.
Konklusion
Tidio er intet mindre end næsten perfekt. Hvis du vil have god chatbot-software, går du aldrig galt i byen med den her. Tidio er ikke en langsommelig affære. Det er nemt at implementere, administrere og bruge, især hvis du bruger en af de nemme integrationer med hjemmesideskabere. Det er svært at tænke på nogen ulemper, når det kommer til Tidio. Især når det er en gratis chatbot tilgængelig for alle takket være en kort registrering.
Frequently Asked Questions
Chat-widget vises ikke på min hjemmeside.
Der kan være flere årsager til dette problem. Det mest almindelige problem er forårsaget af webbrowser-cache. Prøv at køre dit websted med Tidio-chat-widget i inkognitotilstand. Hvis det dukker op, er problemet forårsaget af det cache data, som browsere bruger til at indlæse websteder, du allerede har besøgt hurtigere, og som ikke er til stede i inkognitotilstand. Du bør rydde din browsers cache og opdatere webstedet i et normalt vindue. Chat-widget skulle så komme bagefter. Andre årsager kan omfatte en fejl eller en tastefejl i chat-widgets kode. Dette kan ske ved et uheld. Kopiér og indsæt din Tidio-chat-widget ind i dit websteds kode igen for at se, om det hjælper.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke modtager nogen chatbeskeder?
Dette problem kan skyldes flere ting. Tjek først, hvordan du sætter dine åbningstider op, eller se om din chat er aktiv på din hjemmeside. Beskeder uden for åbningstiden giver dig muligvis ikke den korrekte meddelelse, og du vil se dem i en bestemt tidsperiode. Og hvis du har problemer med, at dine chatbots ikke vises i din Tidio chat-widget, skyldes problemet sandsynligvis browserens cache. Du kan løse det ved at rydde browserens cache eller først åbne hjemmesiden med en Tidio-chat i et inkognitovindue.
Jeg vil teste mine bots og automatisering, som om jeg var en bruger, der interagerer med chat-widget.
Gå til chatbots-sektionen i Tidio og klik på de tre prikker på en af dine chatbots. Du vil se muligheden for at teste chatbot. Klik på det, og et nyt chatvindue vil så åbne. En anden måde at gøre dette på er ved at oprette et eksempel på webstedet og integrere Tidio-chatbot i det. Når du har udgivet webstedet, kan du gå ind på det og begynde at chatte med din egen chatbot for at se, hvordan det fungerer. Du kan åbne indstillingerne i et andet vindue, justere, tilføje svar eller spørgsmål og foretage en fejlsøgning hen ad vejen.
Jeg vil overføre chats fra en chatbot til en operatør.
Du kan indstille chatbot til at overføre chat til en operatør med et enkelt klik på en knap. Gå til afsnittet Decision og aktiver muligheden for at udløse handlingen, når botens handling ender. Hver beslutning kan have indstillingen Transfer to operator aktiveret.