Key takeaways
Pros
- Gode, væsentlige CRM-funktioner
- Brugerdefinerbare kontaktfelter til enhver opgave
- Godt designet og let at navigere grænseflade
Cons
- Mangel på funktioner sammenlignet med dedikerede CRM-løsninger
- Prissætningen kan blive temmelig dyr, hvis du ikke har brug for alle værktøjerne
LiveAgent opsætning og implementering
LiveAgent er en velkendt multi-kanal helpdesk og CRM-software, der kan håndtere alle slags kommunikation med kunder, herunder intern kommunikation mellem kundeservicemedarbejdere. Selvom det ikke er en dedikeret CRM-løsning, har den masser af funktioner til administration af kundeforhold, der gør den til en levedygtig konkurrent mellem softwarevalg. LiveAgents CRM er primært nyttigt for kundeservice og kundesupportteams, der skal holde styr på vigtig kundedata. Lad os tage et kig på, hvor nemt det er at komme i gang med LiveAgent.
Det er nemt at komme i gang med LiveAgent; du kan blot bruge prøveperioden og få alle funktioner gratis i en vis periode. Det kræver ingen kreditkortoplysninger, så du kan bare tilmelde dig med din e-mailadresse og gå i gang. Når du har oprettet din konto, kan du begynde at blive fortrolig med LiveAgent-funktionerne takket være en enkel og effektiv startvejledning, der også fungerer som LiveAgents velkomstskærm.
Denne skærm fungerer som en introduktion til alle de vigtigste værktøjer og funktioner, som LiveAgent byder på. Du kan forbinde dine e-mails, oprette og implementere din live chat-widget, oprette et call center, tilføje sociale mediekonti eller oprette en vidensbase. Du kan også tilføje brugere eller tjekke tutorials, der kan vise dig mere om LiveAgent. Hvis du vil, kan du også springe dette afsnit over og vende tilbage til det senere.
LiveAgent-grænsefladen er meget godt designet og forbedres ved hver opdatering. Du har alle de vigtigste værktøjer på venstre side, og størstedelen af grænsefladen er fokuseret på den foreliggende opgave, hvilket betyder færre forstyrrelser. Du kan få adgang til sektionen Customers her, hvor de fleste af LiveAgents CRM-funktioner opbevares.
Bemærkelsesværdige LiveAgent CRM-funktioner
Selvom LiveAgent hovedsageligt er en software til kundeserviceteams, har den mange forskellige use case-scenarier og tilbyder en række funktioner, der kan være utrolig nyttige til customer relationship management. Før vi går i gang med at teste, lad os lige se på, hvilken slags CRM-funktioner LiveAgent byder på.
Kontaktpersoner
LiveAgent kan gemme alle kundekontaktoplysninger, der er nødvendige for en gnidningsfri arbejdsgang. Disse oplysninger gemmes automatisk med hver billet, du modtager fra en ukendt kontakt, og du kan altid tilpasse dem til enhver tid. Systemet samler alle vigtige oplysninger, herunder oprettelsesdato, den primære kontaktkanal og navn. Du kan tilføje nye oplysninger såsom e-mails, telefonnumre, firmanavn, køn og mere.
Hver kontakt er let redigerbar fra grænsefladen for nem contact management. Når du klikker på en kontakt og får adgang til detaljerne, kan du tilføje kontaktnoter for at dele oplysninger med andre agenter, se deres tidligere billetter, se deres primære sprog og IP baseret på browseroplysninger eller endda se andre brugerdefinerede muligheder, hvis du har nogen integrationer tilgængelige.
Firmaer
LiveAgent er i stand til at indsamle og gemme oplysninger om forskellige virksomheder, du kan komme i kontakt med. Brugergrænsefladen fungerer præcis som i kontaktsektionen, med stort set den samme type information tilgængelig. Du kan til enhver tid nemt få adgang til virksomhedsoplysninger og redigere dem efter dine præferencer.
Brugerdefinerede kontaktfelter
En af de bedste tilpasningsmuligheder for kontakter og virksomheder er brugerdefinerede felter. Denne funktion giver hver bruger mulighed for at tilpasse deres kontaktoplysninger derefter. Du kan tilføje en række brugerdefinerede felter, navngive dem og udfylde de oplysninger, du har brug for. Denne funktion er nyttig for enhver slags virksomhed, fordi den giver dig mulighed for at segmentere dine kunder i henhold til kriterier, du selv har valgt. Uanset om det er en type generel information som landedata eller kundens skostørrelse, kan du gemme det i kontaktoplysningerne. Du kan tilpasse feltet til at fungere som afkrydsningsfelt, tekstfelt, liste og mere. LiveAgent giver dig også mulighed for at indstille synligheden af disse data.
Integrationer
Selvom de fleste LiveAgent-brugere ikke har brug for mange ekstra CRM-funktioner, kan nogle kræve noget ekstra. Hvis du ønsker at bruge LiveAgent med udvidede CRM-funktioner eller andre gode funktionaliteter, kan du drage fordel af LiveAgents mange integrationer med andre softwareløsninger. Du kan vælge mellem over 15 integrationer med CRM-løsninger, samt mange andre løsninger til indholdsstyring, marketing, sporing, projektledelse og meget mere.
LiveAgent CRM brugeroplevelse
Customer relationship management funktionerne fungerer meget fint i LiveAgent. Når du modtager en billet fra en kunde, kan du se alle nødvendige oplysninger i højre panel i billetgrænsefladen. Det inkluderer alle tidligere gemte data, så du kan justere dine svar i overensstemmelse hermed. Da datafelterne kan tilpasses, er de lige så nyttige, som du gør dem til. Dette giver dig også mulighed for løbende at indsamle ny vital information fra interaktioner med dine kunder. Du behøver ikke engang at gå ud af billetten for at gøre det.
Som du kan se på billetskærmbilledet ovenfor, kan du se alle data lige hvor du har brug for det, hvilket er et godt designvalg. Det bedste er, at du kan tilføje nye data, som du finder passende uden at gå ud af billetten. Dette kan hjælpe dig med at spare betydelig tid, samt kæmpe mod glemsomhed, som ofte er uundgåelig. Når du klikker på Tilføj felt, kan du tilføje brugerdefinerede felter, ligesom du ville gøre i Kundekontaktsektionerne i LiveAgent-indstillinger.
Ligledes kan du tilføje noter til både kundeoplysninger og separate kundebilletter. Denne funktion er meget nyttig for at dele vigtig information med dine agenter, uanset deres adgang til de andre CRM-funktioner. Du kan skrive alt, hvad du anser for vigtigt, og lægge noten der, så alle agenter kan se, når de kommer i kontakt med en bestemt kunde.
I det hele taget er LiveAgents customer relationship management funktioner nyttige i mange situationer og nok til at give en god og funktionel arbejdsgang for hver agent. Du kan altid udvide dem yderligere via CRM-integrationer, hvis det er nødvendigt.
Priser
LiveAgent tilbyder forskellige prismuligheder med forskellige funktionssæt. Du kan få adgang til de fleste CRM-funktioner, uanset hvilken plan du bruger, så du behøver kun at overveje resten af de værktøjer, du får for pengene. Lad os tage et kig på, hvad hver af planerne tilbyder, og hvad der tilfører mest værdi til din virksomhed.
Free
Free plan er gratis for evigt, men kommer med visse begrænsninger. Du får en 7-dages billethistorik, en chatknap, en integration med et telefonnummer, en e-mailadresse, grundlæggende rapporter, en kundeportal med forum og kundesupport.
Small
Small plan koster $9 pr. måned pr. agent, og den øger funktionssættet betydeligt. Du får ubegrænset billethistorik og ubegrænset e-mailadresser, avanceret rapportering, API + integrationer, automatiseringsregler og tidsregler, opsætning af white glove og meget mere.
Medium
Medium-planen koster $29 per agent om måneden og giver dig adgang til ubegrænsede chatknapper, feedbackfunktioner, overvågning af besøgende i realtid, proaktive chatinvitationer, tilfredshedsundersøgelser, integration af sociale netværk, tidssporingsfunktioner, revisionslog og meget mere.
Large
All-inclusive-planen koster $49 pr. måned pr. agent og giver dig adgang til det komplette sæt af LiveAgent-funktioner. Du får call centersupport, videoopkald, IVR, opkaldsrouting, ubegrænsede opkaldsoptagelser og alle de andre tjenester fra alle forrige planer.
Konklusion
Selvom LiveAgent måske ikke er den mest populære CRM-software for mange brugere, er dens CRM-funktioner ret gode. Funktionerne kan imødekomme mange brugsscenarier, som agenter kan støde på, på daglig basis. Der er måske ikke så mange funktioner i funktionssættet, som nogle andre dedikerede CRM-softwareløsninger byder på, men du kan udvide det med en række native og eksterne integrationer.