Key takeaways
Pros
- Enkel men nyttig gamification
- Gode tilpasningsmuligheder
- Giver dig mulighed for at være kreativ og tilpasse funktioner
Cons
- Badges kunne godt bruge lidt flere tilpasningsmuligheder
- Justering af betingelser for niveauer kan være forvirrende for nogle brugere
LiveAgent opretning og implementering
At komme igang med LiveAgents gratis 30-dages prøveversion er en nem proces, der ikke kræver nogen kreditkortoplysninger eller alt for lange venteperioder. Du skal bare angive din e-mailadresse og grundlæggende kontaktoplysninger. Når du er færdig med registreringen, får du adgang til LiveAgent-webapplikationen, og du kan begynde at se dig omkring.
Når du er i applikationen, kan du konfigurere alt, hvad du har brug for, med en praktisk startguide, der er tilgængelig til enhver tid, og du kan vende tilbage til den senere, hvis du vil. Alle tilgængelige værktøjer er i venstre panel for nem navigation, mens størstedelen af skærmen fokuserer på den sektion, du vælger. Dette design hjælper brugerne med at forblive fokuseret, mens det sparer plads på skærmen.
Det første du skal gøre, før du begynder at konfigurere gamification-funktionerne, er at tilføje nye agenter til LiveAgent-kontoen. Det kan du nemt gøre ved at bruge get started-guiden, som indeholder muligheden for at tilføje nye brugere. Alternativt kan du gå til Indstillinger og finde sektionen Agenter. Denne proces omfatter tilføjelse af agentens navn, profilbillede, alias, e-mail og agentrolle. Når du er færdig, sender LiveAgent en e-mail med loginoplysninger til den nye agents e-mailadresse.
Gamification-funktioner i LiveAgent
Når du tilføjer dine nye agenter, skal du tage et kig på, hvilken type gamification-funktioner LiveAgent tilbyder. Disse funktioner findes i alle prisplaner, undtagen den gratis plan. Du kan få adgang til alle funktionerne i LiveAgent-indstillingerne under Gamification-indstillingerne. Disse funktioner har til formål at gøre arbejdet for helpdesk og kundeservicemedarbejdere mere underholdende, samtidig med at de skaber en sund konkurrence mellem agenter. Lad os se på, hvilken type gamification du kan få adgang til. Du kan slå disse funktioner fra, hvis du vil.
Benchmarks og Leaderboards
Benchmarks og leaderboards er en enkel, men meget effektiv gamification-funktion, der viser generel statistik om agentpræstationer. Agenter kan endda sammenligne deres præstationer med andre agenter og se, hvem der er bedst til deres job. Denne funktion kan skabe en sund konkurrence, men LiveAgent-administratorer kan altid moderere den og vælge, hvilken type data der skal vises til hver agent.
Niveauer
Niveauer i LiveAgent fungerer nøjagtigt som nivellering i rollespil. Hver agent vil stige til et højere niveau baseret på deres arbejdsindsats. Det bedste ved det er, at hver LiveAgent-kontoadministrator kan tilpasse niveauerne på enhver måde. Du kan omdøbe dem, vælge forskellige beskrivelser og indstille brugerdefinerede betingelser for at nå et bestemt niveau. Brugere kan være så kreative, som de vil, for at gøre niveaustigninger meget mere interessante for hver agent. For eksempel kan du lade dig inspirere af dit yndlings-RPG-spil.
Rewards og Badges
Badges fungerer ligesom præstationer fra populære videospil. Hvis du opfylder visse kriterier, vil du modtage et badge for din indsats. Badges kan tilpasses ligesom niveauer, så du kan blive kreativ. Opret dit eget sæt af præstationer, og opfordrer dine agenter til at udføre bestemte opgaver for at modtage et badge.
LiveAgent gamification-funktioner i aktion
Når du har konfigureret alle tre gamification-funktioner i henhold til dine præferencer, vil systemet i LiveAgent begynde at spore nødvendige data i henhold til kriterierne. Når en agent opfylder visse betingelser, stiger de i niveau eller modtager badges. Denne proces er fuldstændig automatiseret, så du behøver ikke at gøre andet end opsætningen.
Alle statistikker, niveauer og badges er synlige i hver agents dashboard i nederste venstre hjørne af skærmen. Du kan også vælge at vise din statistik for en bestemt tidsperiode. Hvis du klikker på hvert element på listen, afsløres en rangliste med sammenligninger af agenternes præstationer. Du kan også opdatere denne tabel for at se de nyeste data om dine statistikker og præstationer.
Nytteværdien af LiveAgents gamification-funktioner
LiveAgents gamification-funktioner kan være meget nyttige, fordi de giver kontoadministratorer mulighed for at blive kreative og virkelig tilpasse brugeroplevelsen. Dette giver hver administrator mulighed for at være så kreativ, som de vil, og justere oplevelsen for de bedste resultater. Rapporterne kan vise vigtige data for hver agent, og de kan sammenligne sig selv med andre agenter, hvis de finder det nyttigt.
Dette kan øge konkurrenceevnen for agenter, der finder denne type motivation effektiv. På den anden side kan badges og niveauer skabe et miljø, hvor agenter kan trives, baseret på mindre konkurrencedygtige og positive former for opmuntring. Disse to funktioner gør det også nemmere for alle andre at se, hvem de bedste performere er.
Konklusion
LiveAgents gamification-funktioner kan være en god hjælper, hvis de bruges korrekt. Det tilbyder flere tilpasningsmuligheder end gennemsnittet, og når de kombineres med din kreativitet, kan de hjælpe dig med at bringe et frisk pust ind i dit kundeservicespil. Funktionerne er implementeret meget godt med LiveAgent multi-channel værktøjssættet og giver dig mulighed for virkelig at specificere, hvornår agenter kan nå det næste niveau. Badges kunne bruge flere justeringsmuligheder, når det kommer til forhold, men de dækker generelt alt det nødvendige, der kan ske i en helpdesk-software.