Key takeaways
Pros
- En af de nemmeste IVR-funktioner at konfigurere
- Fantastisk grænseflade, der er nem at navigere
- Det er billigt, og IVR er inkluderet i grundplanen
Cons
- Det kan være svært at skabe uddybende IVR-træer
Aircalls IVR er unægtelig en stærk udfordrer med meget få svagheder. Det er utrolig nemt at planlægge, oprette og implementere dine IVR’er, og det er relativt billigere end de fleste andre IVR-software. Aircall overrasker også sine brugere med sine tekst-til-tale tilpasningsmuligheder. Et lille problem opstår, når man bygger mere omfattende IVR’er, og peger derfor på en svaghed i Aircalls fleksibilitet. Dette bør dog ikke forhindre de fleste brugere i at bruge Aircall effektivt, da det er et mindre problem i en ellers fantastisk IVR-software.
Kom godt i gang med Aircall IVR-funktionen
Det er hurtigt og nemt at starte med Aircall. Når du tilmelder dig en prøveperiode, kan du vælge den plan, du vil prøve. Hele registreringsprocessen er, som forventet, ret hurtig. Når du kommer til dit dashboard, vil du blive budt velkommen af en tiltalende grænseflade, der er meget let at navigere. Det bedste er, at IVR-opsætningen er tilgængelig lige på velkomstskærmen, så du ikke behøver at søge i Aircall-konfigurationen.
Oprettelse af en IVR er knyttet til oprettelse af et nyt nummer. Når du klikker på Create a new number, kan du vælge, om du vil have et klassisk nummer eller et IVR-nummer. Aircall har en utrolig nem og intuitiv opsætning, der er let at forstå lige fra starten. Planlægningen er visuelt repræsenteret af en UI-designlignende grænseflade, hvor du tydeligt kan se hvert niveau og dets respektive handling.
Tingene bliver dog lidt komplicerede, når du vil skabe en mere omfattende multi-level IVR, da der ikke er nogen måde at dirigere opkald videre på, efter at have valgt den første routing. Mens de fleste virksomheder sandsynligvis vil holde deres IVR’er enkle for at sikre en hurtig forbindelse mellem kunder og repræsentanter, er der i nogle tilfælde ingen anden mulighed end at skabe en omfattende IVR.
IVR-tilpasningsmulighederne er simpelthen fantastiske. Du har mulighed for at tilføje en brugerdefineret fil, samt valget mellem et stort antal tekst-til-tale stemmer. Der er endda flere sprogmuligheder med passende accenter, herunder flere engelske accenter at vælge imellem. Du kan skrive dine egne beskeder og lytte til dem, før du vælger, hvilken der passer bedst.
Hvordan fungerer IVR?
Aircall IVR fungerer efter hensigten og problemfrit. Tilføjelsen af en brugerdefineret tekst-til-tale stemmeoptagelse får IVR til at virke mere professionel, mens tekst-til-tale mulighederne hjælper med at skabe følelsen af et internationalt call center. Hele opsætningen fungerede uden fejl eller problemer, ligesom med de fleste moderne IVR’er. Aircalls ydeevne er simpelthen fantastisk, og hvis din oplevelse ligner min, bør du ikke løbe ind i nogen større problemer.
Priser
Aircall har meget overkommelige priser, og heldigvis er IVR tilgængelig selv i dens mest grundlæggende plan. Der er også en gratis prøveversion tilgængelig for hver af disse planer, så du kan prøve dem, før du køber. Lad os tage et kig på, hvad du får med Aircall.
Essentials
Essentials-planen starter ved $30 pr. måned pr. bruger, med minimum tre brugere. Udover IVR får du adgang til 50+ integrationer og API, SMS-funktionalitet, væsentlige telefonifunktioner som opkaldsoptagelse og click-to-dial, ubegrænset samtidige udgående opkald og mere.
Professional
Den professionelle plan starter ved $50 pr. måned pr. bruger, med minimum tre brugere. Du får alt fra den tidligere plan plus obligatorisk opkalds-tagging, avanceret analyse og overvågning, avancerede supportfunktioner, avancerede salgsfunktioner og meget mere.
Custom
Du kan tilpasse din plan og pris for Aircall med deres brugerdefinerede plan. Den har minimum 10 brugere. Du får alt fra de to foregående planer, såvel som nye funktioner som tilpasset analyse, tilpasset onboarding, adgang til API-udviklersupport, SLA’er og mere.
Konklusion
Aircall tilbyder sandsynligvis en af de bedste IVR’er til en rimelig pris. Opsætningen er utrolig nem; det tilbyder nogle fantastiske tilpasningsmuligheder og kan færdigbygges på et par minutter. Der er meget få ting, som Aircall gør forkert, og dens IVR-funktion er meget tæt på at være perfekt. Selvom brugere, der forsøger at bygge omfattende IVR-træer, kan blive lidt skuffede, vil enhver, der ikke har brug for denne funktionalitet, være mere end tilfreds med, hvad Aircall har at byde på.
Frequently Asked Questions
Min IVR virker ikke
Sørg for at dobbelttjekke dit IVR-flow. Det er altid en god ide at planlægge dit IVR-flow på forhånd for at slippe af med enhver forvirring, mens du bygger det i Aircall. Hvis du oplever forskellige problemer med din IVR, skal du se Aircall-fejlfindingsvejledningen eller kontakte deres supportteam.
Jeg kan ikke oprette en multi-level IVR
Aircall understøtter ikke direkte multi-level IVR, men du kan prøve at oprette et lignende system ved at konfigurere flere mindre IVR’er for hvert af dine tilgængelige numre. Ved at forbinde disse IVR’er med handlingsprogrammet, kan du simulere oplevelsen af en multi-level IVR.