Key takeaways
Pros
- IVR fungerer godt
- Høj fleksibilitet og tilpasning
- Rimelige priser
- Fantastisk 24/7 kundesupport
Cons
- Ikke en nem opsætning for nye brugere
- Kræver noget scripting viden og færdigheder
LiveAgent’s IVR fungerer meget godt og det vil ikke tage dig lang tid at finde IVR-funktionen, takket være den forbedrede brugergrænseflade. Selvom opsætning af LiveAgents IVR ikke er den nemmeste opgave i verden, opvejer deres 24/7 kundesupport det, da de kan hjælpe dig til enhver tid. LiveAgents IVR kan være meget fleksibel med lidt tålmodighed og en lille smule færdighed. En anden grund til at gå efter LiveAgent er den rimelige pris for dets andre fantastiske funktioner, som du bestemt bør overveje til din helpdesk.
Kom godt i gang med LiveAgent IVR-funktionen
LiveAgent har en nem registreringsproces, der er tilgængelig direkte fra hjemmesiden. Det tager kun et par minutter at fuldføre og få adgang til din LiveAgent-webapplikation. Når du når dertil, kan du begynde at konfigurere hele din LiveAgent helpdesk, inklusive IVR. Der er en praktisk opstartsguide inkluderet for hver kommunikationskanal, som LiveAgent har. Når du har aktiveret opkald og tilføjet dit VoIP-nummer, kan du klikke på dets indstillinger og begynde at konfigurere din IVR.
LiveAgents IVR-opsætning er lidt usædvanlig i starten. Det tilbyder ikke en visuel repræsentation af IVR-niveauer, så enhver planlægning bør foretages på forhånd. IVR-opsætningen og konfigurationen skal udføres med YAML-script. Hvis det er første gang, du arbejder med det, skal du ikke bekymre dig – der er en guide tilgængelig og du kan finde linket direkte i IVR-indstillingerne i LiveAgent. Hvis du vil undgå at skrive hele IVR selv, kan du vælge et eksempel på en IVR her, kopiere det, og tilpasse det til din smag.
Selvom denne proces med at skabe en IVR ikke er den bedste, kan den blive nemmere takket være den indsats, der gik med at lave en mere omfattende guide med eksempler. Det kan også give et helt andet niveau af fleksibilitet for dygtige brugere, der er fortrolige med denne metode. Hver kommandolinje låser op for et nyt niveau eller handling i din IVR, så du kan lave omfattende IVR’er med en vis dygtighed og tålmodighed. At lave enklere IVR’er kan blot tage et par minutter med brugen af de tidligere nævnte IVR-eksempler.
Du kan også vælge at tilføje dine egne optagelser i IVR-opsætningen eller downloade prøveoptagelserne fra LiveAgents supportportalartikel. Du skal tilføje dem til systemet manuelt. Artiklen har også en nyttig vejledning, der forklarer, hvordan du tilføjer optagelser til systemet.
Selvom denne proces ikke er den bedste, kan den blive nemmere takket være LiveAgents 24/7 kundesupport, der kan hjælpe dig med hvert trin i processen. Alternativt kan du bede supportmedarbejderne om at bygge din IVR for dig, og overlade det til eksperterne, uden at du behøver at skrive en eneste script. Ikke alle IVR-software tilbyder denne type hjælp, og derfor fortjener LiveAgent lidt ekstra ros på trods af den mere komplicerede opsætning.
Hvordan fungerer IVR?
LiveAgent IVR fungerer lige så godt, som du designer det. Samlet set fungerer det uden problemer, hvis det er planlagt godt, og giver en fantastisk oplevelse for opkaldere. Jeg har aldrig oplevet nogen større problemer under nogen af testene, og oplevelsen var behagelig. Det er nemt at lave og uploade din egen optagelse, hvilket giver dig en fantastisk mulighed for at personliggøre IVR med dit brand og give det en mere professionel fornemmelse. Alt i alt vil LiveAgents IVR gøre jobbet perfekt, hvis du er villig til at gøre en indsats.
Priser
LiveAgents IVR-funktion findes kun i den store plan, der starter ved $49 pr. måned pr. agent. Dette er LiveAgents mest omfattende plan, der tilbyder fuld call centerfunktionalitet såvel som andre vigtige kundeservicekanaler. Hele kommunikationen er organiseret gennem et billetsystem, der håndterer e-mails, live chat, sociale medier, messenger-apps, call center og kundeportalen på samme sted.
Konklusion
Selvom LiveAgents IVR ikke er den bedste kandidat, gør den sit arbejde meget godt, og den vil bestemt ikke skuffe. Brugere, der leder efter en nem IVR-opsætning, kan blive afskrækket af LiveAgents IVR-oprettelsesproces; men IVR kan dog gøre underværker, hvis du har viljen til at lære. Ikke-faglærte brugere kan altid bruge en af de forudindstillinger, der er inkluderet i LiveAgents kundeportalartikler, eller kontakte 24/7 support for at hjælpe dem med at planlægge deres IVR gratis. IVR’en kan blive utrolig fleksibel og vil klare det ekstremt godt, når den er planlagt rigtigt.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal designe mit IVR-flow
LiveAgents IVR-builder er afhængig af YAML-script i stedet for en visuel IVR-builder. Hvis du har problemer med at forstå processen, kan du enten tjekke IVR guide, bruge IVR-eksemplerne til at kopiere og tilpasse dem, eller spørge kundesupportteam for yderligere hjælp til at opbygge din IVR.