Key takeaways
Pros
- Fleksibel IVR-oprettelse
- Let at implementere
- Pålidelig og kan skræddersys
Cons
- Det er måske ikke nemt at navigere i menuerne for nogle brugere
- Priser kan blive dyre med volumen
Selvom Twilio er en omfattende kommunikationsløsning, som måske ikke foretrækkes af brugere med enkelhed i tankerne, fungerer IVR-funktionen utrolig godt. Det er nemt at bygge og implementere, og det fungerer uden problemer. Hvis du ikke har noget imod at lære at finde rundt i de mange funktionssæt, vil Twilios IVR tjene dig godt hele vejen igennem.
Kom godt i gang med Twilio IVR-funktionen
Interactive Voice Response er blot én af mange funktioner, der er tilgængelige i Twilio-applikationer. Det er tilgængeligt fra dashboard-indstillingerne, der befinder sig under Studio. Studio er en del af Twilio, der giver dig mulighed for at bygge forskellige arbejdsgange, ikke kun IVR. Lige efter du er startet, vil du blive præsenteret for et par muligheder, der giver dig mulighed for enten at starte helt fra bunden, eller du kan vælge en specifik arbejdsgangs-builder. For mit vedkommende har jeg besluttet at bruge IVR-forudindstillingen. Det gode er, at Twilio også har en praktisk vejledning til hver af arbejdsgangs-builds.
Selvom guiden viser sig at være nyttig, er Studio-arbejdsgang ret enkel i sig selv. Hvert IVR-niveau er visualiseret, og du kan planlægge og kortlægge handlinger ligesom en brugergrænsefladedesigner ville gøre, når du bygger et websted. Du skal bare vælge, hvilken handling hvert af de separate niveauer skal udføre. Du kan gøre dette ved at klikke på et af arbejdsgangs-elementerne og vælge en handling. De første niveauer har to muligheder – at sige en besked eller afspille en besked.
At sige en besked henviser til en AI-stemme, der læser din besked til en kunde, mens afspilning af en besked giver dig mulighed for at uploade en tilpasset stemmeoptagelse. Sidstnævnte niveauer inkluderer muligheder for at dirigere et opkald til et bestemt nummer og mere. Du kan kortlægge og planlægge interaktionen ved at flytte forbindelserne for at skabe den arbejdsgang, som du vil have det. Når du er færdig med at oprette din arbejdsgang, kan du vedhæfte den til ethvert af dine Twilio-numre og ændre den til enhver tid.
Selvom det er en nem proces at skabe arbejdsgange med Twilio Studio, kan det være svært at finde muligheden, når du er uvant med denne løsning. Da Twilio har en stor mængde funktioner, var jeg nødt til at slå op, hvor jeg kunne finde muligheden for at bygge en IVR. Der er dog masser af guider og vejledningsvideoer tilgængelige online, så det var slet ikke svært at komme i gang.
Hvordan fungerer IVR?
Brugeroplevelsesdelen af denne anmeldelse fokuserer på kundernes synspunkt og kundeoplevelsen under brugen af Interactive Voice Response. Kort sagt fungerer IVR-funktionen i Twilio fantastisk, og der er intet at klage over. Jeg oplevede ingen fejl, mens jeg testede IVR, og forbindelsen fungerede uden problemer.
Systemet havde heller ingen problemer med at forstå stemmekommandoer, og det samme gælder knapkommandoer. Den forudindstillede robotstemme er langt fra perfekt, men den klarer det meget godt. Jeg anbefaler dog alle at bruge deres egne optagelser for at få oplevelsen til at virke en smule mere naturlig for alle fremtidige opkaldere.
Priser
Twilio Voice-priser afhænger af det land, du vil foretage og modtage opkald i, så ændringerne i prissætningen kan være minimale eller betydelige. Uanset hvor du driver din forretning fra, er prisen for Twilio Voice pay-as-you-go, hvilket betyder, at du kun betaler for det, du bruger. Der er ingen forudbetalte planer, kun pris pr. minuts indgående eller udgående opkald.
Prisen starter ved omkring $0,0270 pr. minut for udgående opkald, og 0,0100 pr. minut for indgående opkald. Twilio kan være både dyr og billig, alt efter hvor mange telefonminutter du bruger. Du skal dog ikke betale ekstra for IVR-funktionaliteten, da den er en integreret del af Voice-løsningen.
Konklusion
Hvis du leder efter en pålidelig løsning til IVR, kan du ikke gå galt med Twilio. Twilio klarer alt godt uden større problemer eller fejl for at standse din arbejdsdag. IVR-funktionen fungerer uden problemer. Men da Twilio ikke kun er IVR-software, skal du beslutte dig for, om du vil investere tid og penge i denne yderst professionelle software. Det kan nogle gange overraske dig med en stejl indlæringskurve i forskellige funktionaliteter.
Frequently Asked Questions
Mit IVR flow virker ikke
Dobbelttjek dit IVR-flow for designfejl. Sørg for, at du ikke har skabt et umuligt IVR-flow, dobbelttjek om der ikke er nogen blindgyder, og bekræft, om du brugte korrekte widgets og elementer. Hvis du ikke kan finde nogen fejl i dit IVR-flow, skal du sørge for, at det er offentliggjort og aktivt på dit nummer.
Jeg har problemer med at designe mit IVR-flow
Tag et kig på nogle online-artikler, der forklarer bedste praksis for opbygning af IVR, eller brug et forudindstillet flow, der findes i Twilio Studios IVR-builder. Husk, at simpel IVR vil være mindre frustrerende at bruge, så tilføj ikke ekstra niveauer, medmindre du absolut har brug for dem til korrekt opkaldsdirigering.