Key takeaways
Pros
- Hurtig og pålidelig live chat-widget
- Rapporter og analyser
Cons
- Svært at navigere
- Softwaren kan være laggy
- Ingen skrivevisning i realtid
Kom i gang med Bitrix24
Det var nemt og problemfrit at tilmelde sig Bitrix24. For at få din gratis prøvekonto skal du bare udfylde tilmeldingsformularen og bekræfte din e-mail. Når du har gjort det, vil du blive mødt med en behageligt udseende, omend en smule forvirrende grænseflade.
Lige fra begyndelsen var jeg ikke sikker på, hvordan jeg skulle navigere i softwaren. Jeg prøvede at udforske menuen til venstre. Men jeg kunne ikke finde noget, der lignede en kode, jeg kunne kopiere og indsætte på min hjemmeside.
Da jeg bestemte mig for, at jeg ikke kunne finde ud af det på egen hånd, kiggede jeg på supportdokumentationen. Selvom det var nemt at finde og fyldt med vejledninger, kunne jeg simpelthen ikke finde det rigtige svar. Misforstå mig ikke, dokumentation vedrørende live chat-widgets, integrationer og endda nogle eksempelkoder er der. Men intet af det var til nogen hjælp, fordi det ikke bragte mig tættere på at finde de få linjer kode, jeg havde brug for.
Efter nogen tid og et par mislykkede forsøg var jeg tilbage til at søge i brugergrænsefladen. Efter nogen tid med at klikke på absolut alt, hvad grænsefladen tillod mig at klikke på, vandt jeg lotteriet.
På fanen CRM tab, skal du klikke på click on Add-ons i den øverste linje. En rullemenu giver dig mulighed for at vælge mellem nogle få muligheder, du kan konfigurere. For mig var det muligheden Website Widget option.
Derfra var jeg i stand til at oprette en live chat-widget. Jeg fandt den kode, jeg havde brug for, ved at klikke på knappen Edit, men den virker også, hvis du bruger Embed code.
For at teste det, indsatte jeg blot koden før på min testhjemmeside og trykkede på Gem. Livechat-knappen dukkede op på min side, men da jeg klikkede på den, fik jeg en feedbackformular i stedet for en samtale. Jeg kiggede rundt i indstillingerne i Bitrix24-grænsefladen og fandt problemet.
Jeg deaktiverede CRM formularen, og så var min livechat-widget klar.
Funktioner og brugergrænseflade
Bitrix24s software er ret robust, inklusive en desktop-klient, der kører på Mac OS, Windows og Linux. Du kan også få en mobilapp fra Apples App Store og Google Play. Jeg valgte dog at implementere det ved hjælp af min webbrowser. Jeg brugte Google Chrome, men du kan køre det på Firefox, Safari eller Edge.
Softwaren som Bitrix24 leverer er solid og spækket med mange funktioner og funktionaliteter. Når det så er sagt, så er det, selvom du har meget at arbejde med, ikke specielt nemt at navigere rundt i.
Når det kommer til live chat-software, blev jeg glædeligt overrasket over at modtage en form for dåsebesked med det samme, selv uden at jeg selv havde konfigureret det. Bitrix24 gemte også automatisk oplysningerne om den person, der kontaktede mig, i CRM, selvom jeg ikke havde konfigureret det manuelt.
Jeg har også kigget på, om denne live chat-løsning har en skrivevisning i realtid, hvordan mediedelingen fungerer og andre småting, der kan forbedre kundeinteraktioner.
Desværre kan du som agent ikke få forhåndsvist, hvad en besøgende skriver. Resten af de grundlæggende funktioner fungerede dog som forventet uden problemer.
Jeg kunne godt lide muligheden for at tjekke min chatpost på fanen Customers.
Her kan du se den besøgendes kontaktoplysninger, deres aktivitet, hvem af dine agenter der er ansvarlig for interaktionen, chatvarigheden og endda kunderejsen, der fik den besøgende til at skrive en chatbesked til dig. Du kan også filtrere dine chatregistreringer for at få et bedre overblik over dine indgående aktiviteter.
Derudover giver Bitrix24 dig mulighed for at oprette forskellige rapporter, overvåge og strømline din salgsproces og meget mere.
Live chat ydeevne og brugeroplevelse
At arbejde med Bitrix24 var lidt af en frustrerende oplevelse. Som jeg har nævnt før, er softwaren ret omfattende, og det kan være svært for en førstegangsbruger at finde ud af, hvordan man bruger den. Den store mængde af faner, menuer og knapper er mildest talt overvældende.
Et andet problem, jeg havde, mens jeg testede denne software, var, hvor laggy den var. Jeg vil ikke prøve at tælle antallet af gange, jeg var nødt til at opdatere en side, fordi den enten ikke blev indlæst korrekt, ikke reagerede eller bare ikke virkede.
Hvad angår selve live chatten, er der ikke meget mere man kan bede om. Det eneste, jeg kunne finde, der kunne bruge en forbedring, er skrivevisningen i realtid, men udover det er chatten hurtig, reaktiv og meget nem at arbejde med på begge sider.
Beskeder med vedhæftede filer sendes frem og tilbage uden problemer. Hver gang du modtager en besked, dukker en notifikation op i både højre og venstre menuer og på dit primære CRM-kort.
Som besøgende kan du ikke redigere eller fjerne beskeder, du allerede har sendt. Men fra agentens side er der ret meget, du kan gøre med dine svar.
Så for at opsummere er Bitrix24s live chat-ydelse, selvom den har sine op- og nedture, ikke et dårligt stykke software. Den er hurtig og reaktiv, og på trods af at den mangler nogle avancerede funktioner, klarer den jobbet.
Priser
Bitrix24 tilbyder fem prispakker i alt. Du kan betale enten månedligt, hver tredje måned eller årligt. For nemheds skyld vil jeg tale om den månedlige betalingsmulighed, plus den gratis plan. Hvert prisniveau inkluderer alle funktionerne fra de billigere pakker plus nogle opgraderinger, udvidelser eller helt nye avancerede funktioner. Selvom alle planerne er fyldt med forskellige funktioner, vil jeg holde mig til dem, der vedrører live chat.
Free
Denne pakke er gratis og inkluderer 5 GB datalagring, CRM-software og live chat med nogle begrænsninger. Med denne plan kan du også oprette gruppechat og optage stemmebeskeder.
Basic
Dette niveau inkluderer op til 5 brugere og koster $46 pr. måned for alle brugere. Agenter kan dele 24 GB datalagring og bruge livechat med tilføjede HD-videoopkald med skærmdeling og lyd-/videooptagelse.
Standard
For 124 USD om måneden for alle brugere kan du have et hold på op til 50 personer. 100 GB datalagring giver mere frihed og flere muligheder for samarbejde.
Professional
Med denne plan kan op til 100 personer bruge Bitrix24s software for $249 om måneden for alle brugere. Denne plan tilbyder 1024 GB datalagring og er det første niveau, der lader dig bruge automatisering som smarte processer og automatiseringsregler og -triggere.
Enterprise
Dette niveau starter ved $499 pr. måned for 250 brugere. Du kan dog skalere det op til 10.000 brugere. Mængden af datalagring er baseret på antallet af brugere, der arbejder med softwaren. For 250 brugere giver systemet dig mulighed for at bruge 3 TB datalagring. I dette niveau kan du opsætte filialstrukturer, der giver dig mulighed for at administrere en stor virksomhed.
Konklusion
For at opsummere min oplevelse med Bitrix24s live chat-software, må jeg indrømme, at det var lidt af en ujævn vej. Ser jeg bare på live chat-widget alene, vil jeg sige, at det var fantastisk. Selv med nogle manglende funktioner, er det stadig en pålidelig live chat-løsning, der dækker alt det grundlæggende.
Men når jeg tager den overordnede brugeroplevelse i betragtning, påvirker det lidt min mening. Opsætningen var forvirrende og til tider direkte frustrerende. Det tager et stykke tid at forstå og navigere i brugergrænsefladen. Når du først har vænnet dig til det, fungerer det fint, men hvis du ikke har meget tid til overs, kan du nemt blive modløs.
En anden ting der skal nævnes er, hvor klodset og laggy appen er. Det ser ikke ud til at være et stort problem, når du bruger live chat, men opsætning af alt tager lang tid, hovedsageligt på grund af, at siderne ikke indlæses korrekt.
Samlet set kan Bitrix24s live chat-widget i sig selv være en god mulighed for mange små og store virksomheder. Hvis du er okay med at overse nogle gener, der følger med softwaren, kan det være et pålideligt værktøj til din kundekommunikation.
Frequently Asked Questions
Min livechat viser kun en feedbackformular
For at løse dette problem skal du gå til CRM, click on Add-ons, og vælge Website Widget fra en rullemenu. I My company’s widgets skal du vælge den, du skal justere, og klikke på Edit. Rul ned til CRM form og lukke den. Når du opdaterer dit websted, bør livechat-widget nu fungere korrekt.
Jeg skal finde chats, der tilhører en deaktiveret agent
Du kan finde beskedlogfiler for afskedigede medarbejdere ved at klikke på Employees, og derefter på Inactive. Vælg medarbejderen, og klik på Message Logs. Hvis du ikke har indstillingen Inaktiv, betyder det, at systemadministratoren har deaktiveret den i kontoindstillingerne.