Key takeaways
Pros
- Velafbalanceret live chat løsning
- Ekstremt hurtig implementering
- Tilstrækkelige funktioner i den gratis plan
Cons
- Temmelig dyrt, for hvad du får i planerne
- Grundlæggende indstillinger og tilpasning
- Branding i chat-widget kan ikke nemt fjernes
Kom godt i gang med Chatra live chat
Chatra er en live chat-software, der har til formål at give små virksomhedsejere og e-handelsvirksomheds-forhandlere en live chat-løsning til en overkommelig pris. Du kan komme i gang med det helt gratis takket være dets gratis abonnement. Det tilbyder et par betalte planer, der kan give dig nogle nye interessante funktioner, hvis du har brug for dem. Lad os tage et kig på Chatra og se, hvordan det fungerer.
Når du har gennemført din registrering, vil du øjeblikkeligt blive ført til Chatra-dashboard. Dette er uden tvivl den hurtigste registreringsproces, jeg nogensinde har set i en live chat-software. Du kan begynde at blive fortrolig med grænsefladen, og selvom der ikke er nogen startvejledning, burde det være ret nemt at navigere for de fleste slags brugere. Det føles ikke for kompliceret eller rodet med unødvendige knapper og værktøjer.
Du kan se mulighederne for live chat i venstre panelmenu. Det første du skal gøre, er at integrere live chat. Når du klikker på Chat-widget-indstillingen, får du direkte adgang til live chat-koden, som kan implementeres på din hjemmeside. Hvis du vil tilpasse chat, skal du blot rulle ned på siden og sætte den op på den måde, du vil. Du kan ændre dit design og farver, tilpasse velkomstbeskederne og andre beskeder eller vælge mellem andre muligheder.
Chatra understøtter også en lang række integrationer med populære webstedsbyggere og andre tjenester såsom Google Tag Manager, Shopify, WordPress, Wix, WooCommerce, SquareSpace og meget mere. Du kan vælge en af disse muligheder, hvis du bruger en af tjenesterne eller simpelthen ikke vil have noget med hjemmesidekoder at gøre. Jeg har ikke testet nogen af disse integrationer, men de plejer at fungere rigtig godt, og jeg tror da også, at det er tilfældet med Chatra.
Jeg valgte den klassiske integration ved at kopiere og indsætte en kode på mit testwebsted. Det var præcis som jeg plejer at gøre det, og jeg oplevede ingen problemer. Jeg efterlod for det meste indstillingerne intakte for at få oplevelsen af en foruddefineret Chatra live chat. Den har alle funktioner tilgængelige fra starten. Før vi går i gang med testen, lad os først lige tage et kig på funktionssættet, og hvad du kan forvente af Chatra.
Funktioner og brugergrænseflade
Chatra-grænsefladen er godt designet og enkel på en meget god måde. Du behøver ikke at guide dig selv gennem unødvendige funktioner, og du kan gå direkte til den handling, du planlægger at gøre. Det gør implementering ekstremt nemt selv for helt nye brugere, og det kan hjælpe dig med at spare en masse tid i det lange løb. Alle værktøjerne er tilgængelige i venstre menulinje, så navigationen er ligetil.
Funktionssættet er ret normal, men nogle funktioners tilgængelighed afhænger af den type plan, du vælger. Chatra tilbyder bots og automatiseringsfunktioner, hvis du foretrækker at overdrage kommunikationen til systemet. Du kan få grundlæggende og detaljerede oplysninger om dine kunder, såvel som sporing af besøgende i realtid og forhåndsvisning af indkøbskurvsindhold. Standardfunktionerne for agentproduktivitet omfatter meddelelser, noter, gemte svar, teamchats, usynlig tilstand, åbningstider og agentgrupper.
Chatfunktioner er tilstrækkelige, selv i den gratis plan. Du får komplet samtalehistorik, chatudskrifter, læsekvitteringer, agentnavne og skriveindikatorer. Helt ærligt, det er et godt valg til en gratis løsning. Hvis du vil opgradere, kan du få adgang til gruppechat, skriveindsigt, filoverførsel, besøgsforbud, chatvurdering og mere. Chatra tilbyder også avancerede rapporteringsfunktioner, som altid er nyttige i ethvert scenarie.
Live chat ydeevne og brugeroplevelse
Jeg valgte den klassiske integration til Chatra og kan sige, at jeg ikke stødte på nogen problemer. Selve testen viser agenten og kundeoplevelsen på samme tid. Da jeg åbnede livechat, fik jeg straks en automatisk velkomstbesked. Jeg skrev en besked, sendte den, og chat gav mig endnu en automatisk besked om at vente, indtil nogen (mig selv) begynder på chat. Meddelelsen i agentens dashboard ankom med det samme.
Chathastighederne er ret hurtige, så du bør ikke opleve nogen problemer med langsomme svar på noget tidspunkt. Chatfunktionerne på kundernes side er tilstrækkelige – du kan bedømme chat, bruge emojis eller dele forskellige filer. Der er ikke andet på nuværende tidspunkt, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Mindre er mere, og det giver kunderne bedre klarhed i widget-grænsefladen.
Chatfunktioner på agentsiden har dog ikke meget mere indhold, hvilket er lidt skuffende, men der er ingen grund til uro. Jeg bruger den gratis plan, som kun tilbyder væsentlige funktioner. Den er stadig tilstrækkelige til effektiv kommunikation, og agenter har sjældent brug for andet for at få arbejdet udført korrekt. Funktionssættet er ideelt til mindre virksomheder, mens større virksomheder sandsynligvis skal opgraderes før eller siden.
Samlet set er Chatra live chat god nok. Det er ikke den største stjerne i live chat-spillet, men det er tilstrækkeligt og pålideligt, hvilket er en god ting. Du kan ikke gå galt med det, medmindre du har brug for nogle ekstra funktioner, men selv den gratis plan tilbyder fantastisk funktionalitet med mindre begrænsninger, som de fleste virksomheder ikke vil finde nødvendige i begyndelsen.
Priser
Chatra tilbyder en gratis plan og yderligere to betalte planer, der tilbyder avancerede funktioner, som kan være nødvendige for større teams eller virksomheder. Lad os se på hver plan.
Free
Den gratis plan er kun for én agent og er helt gratis, uden nogen forpligtelser. Det tilbyder kun det væsentlige, såsom grundlæggende besøgsinformation, desktop- og telefonapps, samtalehistorik, læsekvitteringer, Google Analytics-rapporter og integrationer med populære hjemmesidebyggere.
Essential
Essential-planen koster $21 pr. måned pr. agent med et månedligt abonnement, eller $17 pr. agent pr. måned med det årlige abonnement. Du får alt fra gratis-planen, samt detaljeret besøgsinformation, e-mail, Messenger og Instagram som ekstra kanaler, real-time besøgsliste, chatnoter, gemte svar, usynlig tilstand, teamchats, skriveindikatorer og meget mere.
Pro
Pro-planen koster $29 per måned per agent med et månedligt abonnement, eller $23 per agent per måned med det årlige abonnement. Du får alt fra de to foregående planer, samt adgang til chatvurderinger, avancerede chatrapporter og dataeksport, agentgrupper, åbningstider, flere integrationer og lidt mere.
Konklusion
Chatra er en velfungerende live chat-software, der tilbyder gode standardfunktioner. Forvent ikke nogen mirakler eller ekstreme forskelle fra nogen anden live chat-software. Hvad du bør forvente er en ekstrem hurtig implementeringsproces, en af de nemmeste grænseflader at navigere og pålidelighed. Chatra er en velafbalanceret løsning, der ikke vil skuffe, men prisen kan blive højere, end du måske forventede for bare en live chat.
Frequently Asked Questions
Min Chatra live chat fungerer ikke.
Der kan være flere grunde og løsninger til dette problem, alle nemme at udføre på egen hånd. Tjek først Chatra live chat-koden og sørg for, at den blev implementeret korrekt på din hjemmeside. Der mangler muligvis et tegn, eller chatkoden er muligvis det forkerte sted. For det andet skal du sørge for at opdatere dit websted eller fjerne cache, da de muligvis viser en ældre version af dit websted, hvor livechat endnu ikke var implementeret.
Hvordan fjerner jeg Chatra branding fra live chat-widgetten?
Chatra-branding i livechat-widget kan ikke fjernes manuelt. Du skal bede deres support om at fjerne det for dig. Brandingen “We run on Chatra” i live chat-widget kan kun fjernes for brugere, der har abonneret på den årlige prisplan, eller dem, der har betalt for et 6-måneders abonnement. Der er ingen anden måde at fjerne brandingen på.