Key takeaways
Pros
- Forhåndsvisning af indtastning i realtid
- Overkommelig pris
- Tilpasset live chat knap
- Meget lydhør
Cons
- Kan være udfordrende at oprette for førstegangsbrugere
Kom i gang med LiveAgent
Det er utrolig nemt at tilmelde sig LiveAgents prøveversion. Når du har udfyldt tilmeldingsformularen og bekræftet din e-mail, er du godt i gang. Du kan udforske siden Kom godt i gang, men jeg gik videre og begyndte at konfigurere min livechat med det samme.
Fra Dashboard, skal du klikke på Chats i panelet til venstre. Derfra skal du klikke på Chatknapperog så er du er klar til at begynde at konfigurere din livechatløsning.
LiveAgent lader dig gøre meget, når det kommer til konfiguration og tilpasning af din live chat. Når du har trykket på den store orange Opret-knap, kan du konfigurere stort set alt, så live chat-knappen ser ud i overensstemmelse med dit websted, og chatoplevelsen er behageligt for både besøgende og agenter.
Du kan separat oprette en online- og offline-chatknap, tilpasse dit chatvindue og endda bruge en kontaktformular, som dine kunder kan udfylde, hvis du ikke er online.
Jeg blev glædeligt overrasket over, hvor meget du kan justere og tilpasse det. Alt fra knappens placering på et websted til dets animation (jeg valgte selvfølgelig hoppet) kan tilpasses, så du er 100% tilfreds, ikke kun med udseendet, men også knappens funktionalitet.
Jeg havde det lidt sjovt med at prøve forskellige farvekombinationer og oprette velkomstbeskeder.
Efter at jeg var tilfreds med, hvordan alt så ud, gik jeg videre til fanen Integration. Her skabte LiveAgent en kode, som jeg kunne indsætte i før-sektionen på min hjemmeside, og alt var så klar.
LiveAgent funktioner og brugergrænseflade
LiveAgent kører i din browser, så det er lige meget hvilket OS du bruger. LiveAgents webapp er kompatibel med Chrome, Edge, Safari, Firefox og Opera.
LiveAgents live chat-software efterlader lidt at ønske med hensyn til tilpasning. Du har masser af konfigurationsmuligheder lige i den indledende konfiguration.
Det, jeg fandt virkelig praktisk, er, at du kan skrive din automatiske velkomstbesked i et af de første trin i opsætningen af chatknappen. Efter min mening får denne funktionalitet automatisering til at virke mere tilgængelig lige fra starten. LiveAgent gør et fantastisk stykke arbejde ved at give sine brugere mulighed for at tackle mere avancerede funktionaliteter, som de ellers kan overse eller “udskyde til senere”.
En anden nyttig funktion er de forudindstillede dåsesvar. Når du chatter med en besøgende på webstedet, giver LiveAgent dig et stort udvalg af dåsebesvar og lader dig endda skrive dine egne. Søgelinjen giver også agenter mulighed for at gennemse Når du chatter med en besøgende på webstedet, giver LiveAgent dig et bredt udvalg af dåsebeskeder og lader dig endda skrive dine egne. Søgelinjen giver også agenter mulighed for at gennemse dåsesvar, hvis du har konfigureret flere, og der ikke er tid til at scrolle.
Selvfølgelig skal vi tale om forhåndsvisningen af live-tastning. Denne funktion virker måske ikke så vigtig, men når du først begynder at bruge den, vil du aldrig se dig tilbage. Selvom det er nyttigt for agenter, er kraften ved at skrive forhåndsvisning i klientoplevelsen. Når en agent ser, hvad den besøgende vil spørge om, inden de trykker på send, kan de tilsyneladende svare lynhurtigt.
Andre vigtige funktioner omfatter tilføjelse af noter til chat, så en agent kan nedskrive yderligere detaljer og vende tilbage til dem senere. De kan også tilføje disse noter til den besøgendes info, som er tilgængelig i venstre side af skærmen under hele chatsessionen og senere kan gemmes i LiveAgents CRM.
Sidst, men ikke mindst, blev jeg positivt overrasket over en tilfredshedsundersøgelse, som LiveAgents software tilbyder automatisk efter at have lukket chatten. Dette er en fantastisk mulighed for besøgende, da de ikke behøver at vende tilbage til det senere, modtage e-mails eller logge ind bare for at sende feedback. Det eneste, de skal gøre, er at vælge deres tilfredshedsniveau så er de færdige med det på få sekunder.
Lige efter at de har gjort dette, kan agenten se deres vurdering.
LiveAgent live chat ydeevne og brugeroplevelse
LiveAgents live chat er hurtig, lydhør og utrolig nem at bruge både for agenter og besøgende på webstedet. Layout er overskueligt og bekvemt, så du kan bruge det, selvom du ikke er særlig teknisk kyndig.
Når du starter en samtale, opretter LiveAgents billetsoftware automatisk en billet. Agenten modtager en meddelelse, der fører dem direkte til en ny chat. Der kan de se alle den besøgendes grundlæggende information, herunder deres IP-adresse, browser, og om de er logget ind. Vedhæftning af filer fungerer også uden problemer på både agenters og besøgendes side.
Brugergrænsefladen er meget ren og nem at navigere i, så agenter bør ikke have problemer med at tackle flere chats på én gang. For at hjælpe produktiviteten og effektiviteten lader denne live chat-løsning dig overføre chatten til andre agenter direkte fra chatvinduet.
Det eneste, der kunne forbedre brugeroplevelsen yderligere, er at tilføje en hurtig vejledning i begyndelsen, så selvom nogen ikke er bekendt med sådan en software, kan de finde alt, hvad de har brug for med det samme. En god erstatning er dog LiveAgents supportportal, hvor du kan finde vejledninger og fejlfindingstips, hvis du støder på problemer.
Priser
Free
Du kan bruge LiveAgents begrænsede funktioner gratis. Dette prisniveau inkluderer funktioner som en 7-dages billethistorik, 1 live chat-knap, grundlæggende rapportering og et par flere.
Small
Denne $9 pr. agent/måned-pakke inkluderer udvidede versioner af alle de funktioner, du kan finde i den gratis version. Nogle af de udvidede funktioner inkluderer ubegrænset billethistorik, kundeservice, integrationer ved hjælp af API, rapportering og andre.
Medium
Denne prispakke koster $29 pr. agent/måned, og du kan bruge alle funktionerne fra tidligere pakker, plus mere kraftfulde tilføjelser. Nogle af de funktioner, du kan nyde, er ubegrænsede chatknapper, proaktive chatinvitationer, avanceret feedbackstyring, overvågning af besøgende i realtid og endda integration af sociale medier.
Large
Dette er LiveAgents mest omfattende niveau, som koster $49 pr. agent/måned. Udover alle funktionerne fra lavere niveauer, kan du drive et callcenter spækket med funktioner som IVR, videoopkald, ubegrænset optagelse af telefonsamtaler, viderestilling af opkald, overførsler og meget mere.
Konklusion
Hvis jeg skulle definere arbejdet med LiveAgents live chat-software, må jeg sige, at det simpelthen var sjovt. Der er ikke meget at kritisere fra implementørens synspunkt og heller ikke fra hjemmesidebesøgendes.
Selvom et par korte interaktive vejledninger undervejs kunne have vist sig at være nyttige, havde jeg, en ikke særlig teknisk kyndig person, ingen problemer med at få alt op at køre. Opsætningen er super enkel, tilpasningen virker grænseløs, og chatknappens overordnede funktionalitet er, fra min oplevelse, enestående.
Det, der får LiveAgents livechat til at skille sig ud, er forhåndsvisningen af indtastning i realtid. Jeg kan se, at det giver mange fordele for både små kundeserviceteams såvel som store. Evnen til at “læse en kundes tanker” kan være uvurderlig, med hensyn til at yde hurtig og personlig support.
For at opsummere hele oplevelsen vil jeg gerne bruge LiveAgents chat-widget som en instant messaging-løsning til min egen hjemmeside hver dag. Baseret på hvilken prisplan du vælger, virker det som en god mulighed for teams med store beskedmængder, såvel som små virksomheder, der bare ønsker at holde kontakten.
Frequently Asked Questions
Livechat-knappen på mit websted vises som offline, selv når jeg er logget ind
Der er mange grunde til, at dette kan ske. Den første ting du kan prøve er at opdatere din hjemmeside. Hvis det ikke hjælper, kan du tjekke, hvilke Afdelinger, der kan bruge livechat-knappen og justere indstillingerne. Du kan også se på, om koden er korrekt. Hvis du har geninstalleret din app, kan den nye knap-ID være anderledes end det gamle, hvilket kan forårsage problemet.
Mine kundesupportmedarbejdere har ikke tid til at besvare alle indgående chats
LiveAgents livechatsoftware giver dig mulighed for at konfigurere billetrouting, så agenter ikke bliver overvældet med for mange chats, og dit kontaktcenter holder produktiviteten oppe. For at konfigurere dette skal du gå til Konfiguration > Chat > Indstillinger. Her kan du endda konfigurere den pause, som dine agenter kan have brug for mellem besvarelse af beskeder.