Key takeaways
Pros
- Nem at oprette og bruge
- Rimelige priser
- Et stort antal færdige tilslutningsprofiler
- Tilgængelig og nyttig supportdokumentation
Cons
- En stor mængde funktioner betyder, at der er lidt af en indlæringskurve
- Optagelse af telefonsamtaler er kun tilgængelige via billetter
Kom godt i gang med LiveAgent optagelse af telefonsamtale-funktionen
Opretningen af din LiveAgent-konto er nem. Du skal bare udfylde dine oplysninger og et firmanavn, og så er du godt i gang. Det tager kun omkring et minut at have det hele parat i LiveAgent.
Efter jeg havde logget ind, var det første jeg så Dashboard, som du kan filtrere, så det altid viser de relevante oplysninger, du bruger i øjeblikket.
Efter at jeg havde set mig lidt omkring, var jeg klar til at teste LiveAgents opkaldsoptagelsesfunktioner. Du kan selvfølgelig ikke optage opkald, hvis du ikke har et VoIP-nummer og SIP-trunking opsat. Bare rolig, LiveAgent har et stort antal integrationer til det, så uanset hvem din VoIP-udbyder er, er der gode chancer for, at LiveAgent har dem dækket. For at tjekke, hvilke du kan integrere, skal du gå til agentpanelet i venstre side, klikke på Settings > Calls > Numbers, og tryk derefter på den orange knap Opret.
Jeg havde min Twilio-konto, så den integrerede jeg. Hvis du ikke har oprettet din VoIP-udbyder, tilbyder LiveAgents vidensbase en nyttig artikel, der guider dig igennem processen.
Så efter at jeg valgte Twilio, skulle jeg integrere den. I forbindelse med denne anmeldelse sørgede jeg for at sætte kryds i begge felter til optagelse af opkald.
Efter at jeg trykkede på knappen Tilføj button, blev mit nummer integreret i LiveAgent.
Da det var klaret, gik jeg videre med at tilføje en SIP-knap til min hjemmeside, så kunderne har en brugervenlig måde at kontakte mig på. For at gøre det brugte jeg igen agentpanelet og åbnede Indstillinger > Opkald > Knapper.
Du kan vælge mellem de medfølgende knapper eller oprette dine egne fra et billede eller bruge en HTML-kode. I et forsøg på at gøre det så simpelt som muligt, valgte jeg en, jeg fandt i LiveAgents valg af knapper.
Du kan konfigurere den, så den passer bedre til dine behov, og når du er færdig, kan du trykke på Gem, og knappen burde straks vises på dit websted.
Med alt oprettet var jeg klar til at begynde at besvare mine forretningsopkald.
LiveAgent optagelse af telefonsamtale software ydeevne og brugeroplevelse
Ved at klikke på knappen Ring til os på min side blev der oprettet et pop op-vindue med tekst, der kan tilpasses, så du har kontrol over, hvordan kunderne opfatter din service, endda før du starter opkaldet.
Min agentgrænseflade i LiveAgent-applikationen advarede mig om et indgående opkald i form af en billet og en ringemeddelelse, så du kan være sikker på, at du ikke går glip af kundeopkald i den næmeste tid..
Under telefonopkaldet var jeg i stand til at slå lyden fra, snooze opkaldet eller overføre det til en anden agent. Og selvfølgelig kunne jeg, efter at opkaldet var afsluttet, lytte til optagelsen.
Alle opkaldsoptagelser er mono 32kbps mp3-filer, og de gemmes som en del af billetterne. Du kan flette dem sammen, videresende dem og tilføje noter til dem, på samme måde som enhver anden kundeservicebillet. Du kan justere afspilningshastigheden og også downloade optagelsen, så du kan tjekke den eller bruge den til træningsformål senere.
Noget der manglede, var en slags funktion, der ville give mig adgang til opkaldsoptagelser uden at skulle åbne billetter. Dette kan være nyttigt, hvis du hurtigt skal hente en bestemt telefonsamtale.
Hvis du vil oplyse dine kunder om, at du optager samtalen på forhånd, lader LiveAgent dig opsætte den som en IVR-funktion. Du kan uploade en mp3-fil, oprette et flow, og systemet afspiller den automatisk for alle indgående opkald. Hvis du har problemer med at implementere IVR, skal du blot kontakte LiveAgents kundesupport. De vil hjælpe dig med at sætte det op, eller de kan gøre det for dig.
Foruden optagelse af telefonsamtaler tilbyder LiveAgent også en omfattende opkaldshistorik og opkaldsbelastningsrapport, så du kan holde dig opdateret om alle dine call center-operationer.
Priser
LiveAgent tilbyder fire hovedprisniveauer – Free, Small, Medium og Large. Callcenterfunktioner er dog kun tilgængelige i Medium og Large-planerne, så jeg vil kun gå i dybden med disse to.
Medium
For $29/agent pr. måned kan du bruge LiveAgents Medium-plan, der blandt andet giver dig en ubegrænset billethistorik, IVR, optagelse af telefonsamtale, 5 SLA-niveauer og op til 20 afdelinger.
Large
Denne prispakke inkluderer alt fra den tidligere plan og for $49/agent pr. måned udvider den nogle eksisterende funktioner og tilføjer nye avancerede funktioner. Disse omfatter tilpassede roller, op til 10 SLA-niveauer, 50 afdelinger og mere omfattende automatiseringsmuligheder.
Konklusion
LiveAgents optagelse af telefonsamtale software er en del af et intuitivt og brugervenligt helpdesk-system. Selvom jeg var bange i begyndelsen, var det en god oplevelse, og funktionerne var nemme at sætte op. Hvis jeg havde besvær med noget eller ikke var sikker på, hvad mine næste skridt skulle være, havde jeg ingen problemer med at finde svar og trin-for-trin vejledninger i supportdokumentationen.
Optagelse af telefonsamtale-funktionen fungerer som forventet – ret godt. Du kan downloade dine optagede samtaler til senere brug. Og fordi alle optagelser er knyttet til servicedesk-billetter, kan du organisere, flette og route billetterne for lettere samarbejde inden for dit kundeserviceteam. Selvom jeg manglede en mere nem måde at gennemse optagelserne på, hindrede det ikke oplevelsen så meget.
I det hele taget er LiveAgent et godt valg, når det gælder callcenter og optagelse af telefonsamtalesystemer. Det er fleksibelt og kan tilpasses og er fuldt ud tilfredsstillende.