Key takeaways
Pros
- Gratis sociale medie kundeservice
- Fantastisk billettering og interface
- Nem og ubesværlig integration
- Nem at bruge
Cons
- Mangel på indbygget Instagram-integration
- Kan blive dyrt med bedre planer
Kom godt i gang med Freshdesks sociale mediefunktioner
De fleste brugere af helpdesk-software kender allerede i det mindste lidt til Freshdesk. Det er en af de mest brugte helpdesk-løsninger, der er tilgængelige i dag, ikke kun på grund af dets velafrundede billetsystem, men også takket være dets sociale mediefunktioner. Det er ret nemt at komme i gang med Freshdesk, da det tilbyder en meget hurtig registreringsproces. Du kan komme ind på din helpdesk inden for et par minutter og begynde at blive fortrolig med grænsefladen.
Freshdesk har en meget veldesignet grænseflade, der er ret ligetil og har enkel navigation, der ikke burde forårsage problemer for både nybegyndere og avancerede brugere. Introduktionsskærmen efter tilmeldingen er billetsystemet, som kan hjælpe dig med at få fornemmelsen af Freshdesk med det samme.
Mens billetsystemet normalt er der, hvor kundeservice på sociale medier finder sted, har Freshdesk en helt separat sektion dedikeret til sociale medier. Du kan finde den i venstre menulinje, den hedder Social. Når du klikker på det, vil Freshdesk også give dig en kort introduktion herovre.
Når du klikker på knappen Get Started, kan du begynde at integrere din Twitter-konto. Integrationsprocessen burde være enkel nok, du klikker blot på Add Twitter account og giver alle de nødvendige oplysninger til, at systemet kan integrere din konto korrekt. Men første gang jeg prøvede at gøre dette, modtog jeg en fejlmeddelelse, og jeg ved ikke hvorfor. Anden gang gik det som smurt og det lykkedes mig at forbinde min Twitter-konto uden problemer.
Integrationsmenuen giver dig også nogle muligheder, hvor du kan vælge om du vil begynde at omdanne tweets til billetter, og begynde at omdanne direkte beskeder til billetter. Der er et par flere muligheder, du kan lege med og du kan tilpasse integrationen lidt mere efter din smag.
I et usædvanligt designvalg er Facebook ikke en mulighed i denne sektion af Freshdesk. Jeg blev nødt til at søge efter det i indstillingerne for at finde det. Det er ikke et stort problem, men det skal nævnes, da Freshdesk-grænsefladen generelt er ret god. Processen forbliver lige så nem som med Twitter, du skal blot give de nødvendige tilladelser til Freshdesk for at håndtere dine Facebook-data. Det tager kun et minut at fuldføre.
Freshdesk har ikke en indbygget integration med Instagram, men du kan få adgang til to integrationer via app store. Den første giver agenter mulighed for at administrere Instagram-kommentarer, og det koster $35 pr. måned pr. konto. Den anden giver dig mulighed for at administrere direkte beskeder fra Instagram, og det er gratis for alle. Jeg har ikke prøvet disse integrationer, da de er lavet af en tredjepart, men det er rart at have en alternativ mulighed for brugere, der ønsker at forbinde deres Instagram-konti.
Freshdesk sociale medier funktionalitet og funktioner
Freshdesk tilbyder hovedfunktioner på sociale medier i form af native Facebook- og Twitter-integrationer, der begge tilbyder en meget nem integrationsproces. Facebook-integrationen går direkte ind i Freshdesk-billetsystemet. Det omdanner indgående Facebook-kommunikation til billetter, så du kan svare på kommentarer og opslag direkte fra billetsystemet. Du kan også nyde mange fordele ved Freshdesks billetsystem og bruge billetfunktioner i dine Facebook-svar.
Twitter-integrationen har en separat sektion i Freshdesk-værktøjssættet. Når du klikker på Social-menupunktet i venstre menulinje, får du adgang til en grænseflade, der udelukkende er dedikeret til at administrere Twitter-kommunikation. Freshdesk tilbyder ikke en indbygget integration med Instagram eller nogen beskedapps, men du kan få adgang til noget ekstra funktionalitet i app-butikken. Butikken tilbyder en række eksterne integrationer, ikke kun til kundeservice på sociale medier, men også andre brugstilfælde.
Freshdesk sociale medie-funktioner byder på brugeroplevelse
Jeg besluttede at teste Facebook-integrationen først og jeg kan med glæde sige, at det fungerer meget godt. Da jeg modtog en besked fra en kunde på min test Facebook-virksomhedsside, dukkede den straks op som en billet i Freshdesks billetsystem. Der var ingen forsinkelser med leveringen, så Freshdesk tilbyder en stabil og effektiv måde at levere billetter direkte til dit system.
Grænsefladen forbliver nem at bruge, når du åbner en billet. Du har knapperne til svar, videresendelse eller tilføjelse af noter til dine Facebook-billetter. Andre funktioner viser sig, når du begynder at skrive et svar. Du kan vælge, om du vil ændre billetstatus efter at have sendt et svar, tilføje vedhæftede filer, bruge dåsesvar eller se på de foreslåede løsninger. Knappen for foreslåede løsninger åbner et nyt vindue i grænsefladen, der giver dig adgang til vidensbaseartikler. Du får også adgang til kunde og -billetinformation.
Twitter-integrationen får sit separate afsnit under i menuen – Social. Når du først har adgang til denne sektion, bliver oplevelsen en smule anderledes end før. Du kan administrere alle tweets og Twitter-kommunikation fra denne sektion, uanset hvor mange konti du har til rådighed. Alternativt opretter billetteringen også nye billetter fra tweets. Du får mulighederne for at skrive dine tweets herfra uden at forlade applikationen og skifte mellem browservinduerne.
Alle mentions dukker straks op i dit system, og du kan engagere dig i tweets fra fanen Social eller direkte fra billetteringen. Oplevelsen på fanen Social giver dig mulighed for at skrive og poste nye tweets fra en dedikeret sektion, men du kan også svare på ethvert tweet, der ankommer. Ligesom i tilfældet med Facebook, hvis du svarer på tweets fra billetteringen, kan du bruge yderligere billetfunktioner til at forbedre din oplevelse.
De sociale mediefunktioner i Freshdesk er ret nemme at integrere og de fungerer meget godt. Det er et interessant designvalg at adskille Twitter i sin egen sektion, men det fungerer godt og giver en dedikeret plads til at svare på tweets. Det eneste, der mangler, er den native Instagram-integration, og selvom du kan få tredjepartsintegrationer fra Freshdesk-butikken, er det ikke gratis.
Freshdesk priser
Freshdesk inkluderer social media-funktionalitet og integration i hver plan, inklusive den gratis plan. Derfor vil din beslutning højst sandsynligt dreje sig om at vælge den rigtige type forskellige funktioner. Lad os tage et kig på priserne og se, hvad hver plan tilbyder.
Free
Free plan koster ingenting og er tilgængelig for op til 10 agenter. Du får adgang til et billetsystem med e-mail og sociale medier og endda en vidensbase. Andre funktioner inkluderer billettendensrapport, analyser og rapportering, teamsamarbejdsfunktioner og 24/7 e-mailsupport blandt andre.
Growth
Growth plan starter ved $15 pr. agent pr. måned og giver dig adgang til alt fra den gratis plan. Derudover får du automatisering, kollisionsdetektion, adgang til over 1000 markedspladsapps, dybdegående helpdesk-rapporter, SLA’er, åbningstider, en tilpasset e-mailserver, tilpasset SSL og meget mere.
Pro
Pro-planen vil koste dig $49 per agent per måned og giver dig adgang til alt fra de to foregående planer. Derudover får du op til 5000 samarbejdspartnere, tilpassede roller, tilpassede rapporter, kundesegmentering, kunderejsefunktioner, dåseformularer, fællesskabsforum og meget mere.
Enterprise
Enterprise-planen er den dyreste mulighed med en pris på $79 pr. agent pr. måned. Udover de tidligere nævnte funktioner fra alle planer får du adgang til sandbox, assist bot, e-mail-bot, færdighedsbaseret routing, fleksibel vidensbasehierarki, artikelforslag, AI-drevne sociale signaler og mere.
Konklusion
Freshdesk har måske ikke det største udvalg af integrationer til sociale medier, men det klarer sig fremragende med det, det har at byde på. En anden ekstra fordel er muligheden for at købe eller downloade integrationer til Instagram, hvis du vil udvide Freshdesk-funktionaliteten yderligere. Der er meget få ting, Freshdesk ikke gør godt, inklusive priserne. Det kan blive dyrt, men kun hvis din helpdesk-krav er større end sociale mediers funktionalitet. Du kan få adgang til integration af sociale medier, selv med den gratis konto.
Når det gælder om at finde den rigtige sociale medie kundeservicesoftware, er det vigtigt at undersøge alle tilgængelige muligheder. Selvom Freshdesk er kendt for sin fremragende ydeevne og integrationer, er det værd at overveje andre udbydere for at sikre, at de opfylder dine specifikke krav. Afhængigt af dit budget og det sociale medie funktionalitetsniveau du har brug for, kan der være Freshdesk konkurrenter på markedet, som passer bedre til din virksomhed.
Frequently Asked Questions
Tilbyder Freshdesk Instagram-integration?
Selvom Freshdesk ikke tilbyder nogen indbygget Instagram-integration, kan du få adgang til to separate Instagram-integrationer i Freshdesk-applikationsbutikken. En af integrationerne fokuserer på at levere kommentarer og omtaler direkte til dit billetsystem, mens den anden har til formål at levere direkte beskeder til din Freshdesk-indbakke. Download begge for at få den fulde Instagram-funktionalitet til Freshdesk.
Jeg modtager ikke beskeder fra Facebook i Freshdesk
Nogle gange kan funktionaliteten sidde fast, når den skal håndtere beskedanmodninger. Prøv at få adgang til din Facebook-virksomhedsside og se, om du har nogen beskedanmodninger, der ikke er blevet behandlet af dig. Meddelelserne skulle begynde igen, når du gør dette.