Key takeaways
Pros
- Utrolig nem at bruge
- Meget let at integrere konti på sociale medier
- Virker uden problemer eller fejl
- Hurtig integrationsproces
Cons
- Twitter kun tilgængelig i dyrere planer
Kom godt i gang med Gorgias sociale mediefunktioner
Gorgias tilbyder en utrolig nem registreringsproces, men den har en pris, da den har brug for din hjemmesides URL. Hvad sker der, hvis du ikke har en hjemmeside? Du kan så ikke færdiggøre registreringsprocessen. Ikke desto mindre tog det mig bogstaveligt talt kun et minut at afslutte det og begynde at blive fortrolig med grænsefladen. Gorgias er også ret ligetil i denne henseende, hvilket altid er en god ting i software, især i opsætningsfasen.
Hovedskærmen er billetsystemet, som nemt lader en fokusere på opgaverne. Gorgias har meget få distraktioner i grænsefladen, hvilket er en fantastisk ting at have i et kundeservice- og administrationssystem på sociale medier. Jeg var i stand til at få adgang til alle billetkategorier i venstre panel, mens hovedskærmen fokuserer på den aktuelle opgave. Det højre panel fungerer som en praktisk opsætningsguide, der hjalp mig gennem opsætningen af forskellige kanaler, inklusive Facebook og Instagram.
Når man først klikker på opsætningen af sociale medier, er brugerfladen meget enkel med kun en kort forklaring om, hvordan integrationen fungerer, og mulighed for at logge ind med Facebook. Processen er super enkel, og jeg gennemførte den uden problemer. En stor del af opsætningen er muligheden for at bestemme, hvilke dele af din Facebook-kommunikation, der skal hentes af Gorgias til dit system. Du kan aktivere kommentarer, omtaler, Messenger-beskeder og meget mere i denne del af opsætningen.
En vigtig ting at nævne er, at du allerede skal have din Instagram-konto forbundet til din Facebook-virksomhedskonto. På den måde vil Gorgias automatisk integrere din Instagram-konto sammen med Facebook. Det er virkelig en af de enkleste integrationsprocesser, jeg har oplevet blandt sociale mediers kundeservicesoftware.
Gorgias social sociale mediefunktionalitet og funktioner
Gorgias tilbyder sociale medie-funktionalitet i form af Facebook, Instagram og Twitter. Al funktionalitet tilbyder nemme integrationsprocesser, som kan gennemføres meget hurtigt. Den sociale mediefunktion er direkte forbundet med billetsystemet, som byder på masser af nyttige funktioner og tilføjer noget funktionalitet til din kommunikation på sociale medier.
Noget, jeg ikke har været i stand til selv at prøve med den gratis prøveversion, er Twitter-integrationen. Det er kun tilgængeligt i dyrere planer, men baseret på min erfaring med Facebook og Instagram, går jeg ud fra, at det fungerer lige så godt. Gorgias tilbyder også makroer til at skabe nemme automatiserede svar og andre arbejdsgange, regler for forbedret organisering af billetter og mere, samt indstillinger for billettildeling.
Georgias sociale medie-funktioner byder på brugeroplevelse
Når du har tilsluttet alle dine sociale mediekonti, organiserer Gorgias dem pænt i billetsystemet. Du kan klikke mellem forskellige delte visninger for at se Messenger-beskeder, FB-anbefalinger, IG-omtaler, IG-direkte beskeder og mere eller mindre, afhængigt af hvilke indstillinger der er valgt under integrationsprocessen.
Det første, jeg prøvede, var at sende en besked via Messenger og jeg kan med glæde sige, at den blev leveret til billetsystemet med det samme, inden for et sekund. Svar fungerer meget godt, og du kan bruge funktioner såsom vedhæftede filer, emojis eller sende videoer og billeder. Jeg satte pris på, at svarboksen også tilbyder makroforslag for at hjælpe med at svare hurtigere.
Integrationen med Instagram fungerer lige så godt. Beskeden ankom meget hurtigt, og Gorgias viste en meddelelse samt en lydeffekt for at underrette mig om den indkommende direkte besked. Funktionerne forbliver stort set de samme i direkte beskeder på Instagram, den eneste ændring er, at jeg ikke kan sende billeder, kun videoer.
Det går strygende med de sociale medie billetværktøjer og uden problemer. Jeg har ikke oplevet en eneste fejl eller nogen andre problemer, der ville forhindre mig i at modtage billetter eller svare på dem. Hele brugeroplevelsen føltes meget god. Det er ærgerligt, at jeg ikke fik prøvet Twitter-funktionerne, men baseret på erfaringerne med resten af sociale medie-funktionerne, kan jeg ikke forestille mig, at Twitter-integrationen ikke ville fungere lige så godt.
Gorgias priser
Gorgias tilbyder prisplaner, der har til formål at skalere i forhold til din virksomhed. De er fokuseret på at give specifikke maksimale antal billetter pr. måned og antal brugere samt nogle ekstra funktioner. Mens alle planer tilbyder en Facebook- og Instagram-integration, tilbyder kun de to dyreste planer en integration med Twitter. Denne Twitter-integration er ikke tilgængelig selv i den gratis prøveperiode. Har du brug for en Twitter-integration, bør du derfor fokusere på de to dyreste planer, da de tilbyder maksimal social mediefunktionalitet.
Starter
Starter-planen koster $10 om måneden og den har tre antal brugere. Det inkluderer 50 fakturerbare billetter om måneden, Facebook- og Instagram-integrationer, begrænset adgang til et bibliotek med 94 apps, rapportering, adgang til Gorgias Academy, e-mail-kundesupport og mere.
Basic
Basic plan koster $60 pr. måned med månedlige betalinger eller $50 med årlige betalinger. Den har 500 antal brugere. Det giver dig adgang til 300 fakturerbare billetter om måneden, Facebook og Instagram, 150 integrationer fra appbiblioteket, e-mail og live chat, kontortider, supportrapportering og mere.
Pro
Pro-planen koster $360 om måneden om måneden eller $300 årligt med 500 tilgængelige antal brugere. Tilbuddet ligner meget den tidligere plan, men derudover får du adgang til 2000 fakturerbare billetter om måneden, support- og indtægtsrapporter, Pro-kundeservice, supportfunktioner og mere.
Advanced
Advanced plan koster $900 pr. måned med månedlig fakturering eller $750 med årlig fakturering. Denne plan har også 500 antal brugere. Det inkluderer 5000 fakturerbare billetter om måneden. Funktionerne inkluderer alt fra de tidligere planer, men tilbyder meget mere avancerede kundeservice, som inkluderer en dedikeret succesmanager.
Enterprise
Hvis du har brug for et brugerdefineret antal fakturerbare billetter om måneden, kan du vælge Enterprise-planen. Den leveres med brugerdefinerbare valgmuligheder samt tilpassede priser.
Konklusion
Gorgias tilbyder en meget velafrundet kundeserviceløsning på sociale medier. Det giver en perfekt kombination af nem integration, fantastisk grænseflade og brugervenlighed i én praktisk pakke. Det eneste, der forhindrer det i at være det bedste, er Twitter-integrationen, som ikke er tilgængelig i alle planer, og hvis du planlægger at bruge det, skal du betale for en dyrere plan. Men hvis du kan klare dit arbejde godt bare med Facebook og Instagram, vil det gå fint med Gorgias.
Baseret på det ovennævnte, kan du overveje at udforske forskellige sociale medie kundeservicesoftware-udbydere, for at finde den mest passende mulighed til din virksomhed. Hver udbyder tilbyder unikke funktioner, integrationer og prisplaner, der kan tilpasses til dine krav og forretningsmål. Med hensyn til Gorgias, skal du benytte deres gratis prøveversion for at evaluere dens ydeevne, brugergrænseflade eller brugervenlighed for at sikre, at du træffer det rigtige valg.
Frequently Asked Questions
Hvordan aktiverer jeg autosvar for sociale medier i Gorgias?
Åbn din Gorgias-konto, og gå til Indstillinger > My Apps. Find din aktive Facebook-integration og klik på den. Når du åbner den, skal du finde fanen Preferences og sørge for at Auto-Responder er sat til på. Du kan vælge, hvilket svar der automatisk sendes til dine kunder. Glem ikke at klikke på Gem ændringer, så du ikke mister dine indstillinger.
Hvor kan jeg finde integrationer til sociale medier i Gorgias?
Selvom de fleste kanalintegrationer som e-mail, SMS, tale eller chat kan findes under Channels section i Gorgias-indstillingerne, er sociale medier tilgængelige andre steder. Åbn indstillingerne på din konto, og gå til App Store > My Apps. Du kan finde Facebook-integrationen her. Integrationen er direkte forbundet med Instagram-integrationen.