Key takeaways
Pros
- Problemfri integration med sociale medier
- God funktionalitet fra sociale medier
- Yderligere funktioner fra LiveAgents billetsystem
Cons
- Alle planer kan blive ret dyre
- Mangel på visse former af funktionalitet
Kom godt i gang med LiveAgent sociale mediefunktioner
LiveAgent tilbyder en meget nem registreringsproces gennem en simpel prøveformular. Du skal kun angive grundlæggende oplysninger for at komme i gang og oprette din LiveAgent-konto. LiveAgent giver dig et valg mellem en 7-dages prøveperiode eller en 30-dages prøveperiode. Du kan kun få en 30-dages prøveperiode, hvis du bruger en firma-e-mailadresse under registreringen. Brugere, der registrerer sig med en personlig e-mailadresse, kan stadig få 7 gratis dages LiveAgent. Når du har fået adgang til din konto, kan du drage fordel af startvejledningen, der er tilgængelig lige på den første skærm.
Denne guide kan føre dig igennem hele processen med at konfigurere din LiveAgent-konto. Du kan tilføje e-mails, konfigurere dit chat- og callcenter og tilføje din sociale mediekonto med hvert enkelt trin, du ser på skærmen. Det er kun op til dig (og din prisplan) at vælge, hvilke værktøjer du vil bruge først. Du kan vælge muligheden for sociale medier med det samme og begynde at tilføje din konto til billetsystemet.
Den første mulighed tilbyder en Facebook-integration, så jeg valgte den til at komme i gang. Jeg skulle bare logge ind på min Facebook-konto og give al nødvendig adgang til Facebook-siden for min fiktive tøjvirksomhed. Efter at jeg fik beskeden om, at integrationen var vellykket, skulle jeg vælge, hvilke typer indlæg jeg ville tillade LiveAgent at oprette forbindelse til. Jeg valgte dem alle for at gøre det enkelt. En smart mulighed for at vælge, hvilken afdeling i LiveAgent, der skal have adgang til Facebook-billetterne, hvilket giver dig frihed til at organisere din kommunikation derefter.
Det var det. Det var ekstremt nemt at forbinde Facebook og det tog mindre end et minut. Næste skridt var at finde ud af, om det er lige så nemt med Twitter-integrationen. Indstillingen er tilgængelig i samme menusektion under Settings i LiveAgent. Du skal blot tilføje din konto og give tilladelser til LiveAgent, ligesom i det forrige trin. Denne proces vil tage dig endnu mindre tid end Facebook-integrationen.
LiveAgent tilbyder også en Instagram-integration. Det er af en eller anden grund ikke synligt i venstre sidemenu, men du kan finde den Settings, under Plugins sektionen. Når du aktiverer plugin’et, kan du se, at Facebook-menusektionen til venstre opdateres automatisk til Facebook og Instagram. Når du går ind i denne sektion, skal du tilføje en anden konto ved at klikke på knappen Connect. Du skal sikre dig, at din Instagram-konto er forbundet til din Facebook, og du har den indstillet som en professionel konto.
Alle brugere, der vil forbinde deres Instagram-konto med LiveAgent, skal først sørge for, at deres Facebook-virksomhedsside er forbundet med deres Instagram. Jeg oplevede nogle mindre fejl, mens jeg forsøgte at gøre dette i en anden rækkefølge. Hvis du gør det i den rigtige rækkefølge, kan du forbinde din Facebook og Instagram med én integration i stedet for at udføre den samme proces to gange.
Udover sociale medier kan LiveAgent også håndtere beskedapps som Viber og WhatsApp, som vi håndterer i en separat anmeldelse. Før vi kommer til testen, lad os tage et kig på funktionerne der har med LiveAgents sociale mediekommunikation at gøre.
LiveAgent sociale medier funktionalitet og funktioner
LiveAgents sociale mediefunktioner inkluderer integrationer med Facebook, Twitter, Instagram samt kommunikationsapplikationer – Viber, WhatsApp og Facebook Messenger. Alle sociale mediekanaler er direkte forbundet til LiveAgent-billetsystemet, som håndterer al indgående og udgående kommunikation. Det giver også fantastiske funktioner, der kan hjælpe dig med at administrere svar meget hurtigere og meget mere effektivt.
LiveAgent tilbyder mange funktioner i denne henseende, såsom automatisk billetdistribution, kollisionsdetektion, dåsesvar, billeteksport, filtre, flette billetter sammen eller dele dem, noter, regler og SLA’er og mange flere. Billetter i LiveAgent understøtter også vedhæftede filer og GIF’er for at hjælpe dig med at gøre svarene mere engagerende for din målgruppe. Der er mange flere andre funktioner tilgængelige, så du er velkommen til at tjekke LiveAgent-funktionssiden for at lære mere om dem.
LiveAgent sociale medier byder på brugeroplevelse
Det var en fornøjelse at teste de sociale mediekanaler og funktioner i LiveAgent. Jeg brugte mine testkonti på sociale medier til at simulere agentoplevelsen og jeg kan med glæde sige, at det hele fungerede godt. Først skrev jeg en kommentar til en status på min Facebook-virksomhedsside for at finde ud af, om integrationen fungerer, som den skal. Kommentaren ankom inden for et par sekunder og dukkede op som en billet i min universelle indbakke.
Det var super nemt at svare, ikke kun på grund af den brugervenlige grænseflade, men også takket være de tilgængelige billetfunktioner. Jeg fik adgang til dåsesvar, vedhæftede filer, noter og anden fantastisk funktionalitet. Jeg havde den samme oplevelse med at besvare Twitter-billetter, og igen var alle funktioner let tilgængelige til brug i billetterne. Instagram var ikke en undtagelse fra dette, alt fungerede lige så godt som de tidligere kanaler.
Samlet set leverede LiveAgents sociale medier en meget god oplevelse. Integrationen kunne ikke have været nemmere og billetsystemet formåede at hente hver Facebook-besked, Twitter-omtale eller Instagram-kommentar (og anden kommunikation). LiveAgent har vist sig at være et godt valg til kundeservice på sociale medier.
LiveAgent priser
LiveAgent tilbyder interessante prisplaner, der kommer med en række funktioner. Hver eneste dyrere plan kommer med yderligere kommunikationskanaler, hvilket giver dig masser af fleksibilitet at vælge imellem; hvilke kanaler du vil fokusere på og vælge den rigtige plan til din virksomhed. Lad os tage et kig på, hvad du får med hver LiveAgent-plan. Alle planer undtagen gratisplanen kan give dig adgang til integration med sociale medier.
Small
Small-planen koster $9 pr. måned pr. agent. Du får adgang til 1 indgående og 1 udgående e-mail-konto, 1 live chat-knap, chattilfredshedsundersøgelser, 1 API-nøgle, 1 integration, vidensbase, kundeservice og opsætning af white glove. Du kan få adgang til Facebook + Instagram for yderligere $39 pr. måned, samt Twitter-integration for yderligere $39 pr. måned.
Medium
Medium-planen koster $29 pr. måned pr. agent. Du får alt fra Small-planen og derudover callcenter-support, 10 afdelinger, IVR, produkttræning, tilpasset domænehosting, 20 begivenhedsregler, 10 tidsregler, 5 SLA-niveauer. Ligesom med Small-planen kan du få adgang til Facebook + Instagram for yderligere $39 pr. måned, samt Twitter-integration for yderligere $39 pr. måned.
Large
Large-planen koster $49 pr. måned pr. agent. Du får alt fra de to foregående planer. Derudover får du adgang til 1 WhatsApp-konto, 30 afdelinger, en multi-vidensbase, senior account manager, 2 vidensbaser, 100 hændelsesregler, tidsrapport, 10 SLA-niveauer, revisionslog og mere. Large plan har alle sociale medie-integrationer inkluderet uden ekstra betalinger.
Enterprise
Enterprise-planen er den nyeste tilføjelse til LiveAgent-prismulighederne. Det tilbyder alt fra alle de tidligere planer, men det tilføjer en masse ekstra tjenester, der passer til folk, der vil have noget ekstra. Du kan tilpasse din faktureringsopsætning, få assisteret WhatsApp-integration, prioriteret support, op til 40 tilpassede roller og meget mere.
Konklusion
LiveAgent tilbyder alt hvad du behøver for effektivt at håndtere kundeservice på sociale medier. Alle integrationer med sociale medier-konti fungerer meget godt, og selvom de ikke har alle funktioner, fungerer de, der er der, uden problemer. LiveAgent er bedst, når du håndterer multi-channel support, uanset hvilken social medieplatform du vil bruge. Du skal bare overveje, om det er pengene værd, da alle planer kan blive ret dyre med social medie funktionalitet.
Når det gælder om at finde den rigtige kundeservicesoftware til sociale medier til din virksomhed, er det vigtigt at undersøge forskellige muligheder og finde den, der passer til dit budget og opfylder alle dine behov. Men ved at bruge LiveAgent kan virksomheder effektivt administrere kundeforespørgsler, klager og feedback på tværs af populære sociale medieplatforme.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke finde Instagram i LiveAgent-indstillingerne
Instagram i LiveAgent er tilgængeligt via et plugin, som skal aktiveres. Hvis du ikke kan finde Instagram i nærheden af Facebook- og Twitter-mulighederne på din LiveAgent-konto, har du højst sandsynligt deaktiveret det plugin. Hvis du vil aktivere det, skal du gå til Configuration > System > Plugins og finde Instagram på listen over plugins. Aktiver den ved at klikke på kontakten, og LiveAgent-applikationen genstarter.
Jeg har problemer med at forbinde min Instagram-konto med LiveAgent
Hvis du oplever problemer, mens du forsøger at integrere din Instagram-konto med dit LiveAgent-billetsystem, kan du overveje at forbinde dine Instagram- og Facebook-konti sammen. Hvis du gør dette, før du forsøger at forbinde din Instagram, kan du fjerne et par trin fra integrationsprocesserne og få hele integrationen til at fungere bedre.