Key takeaways
Pros
- Nem at integrere og bruge
- Hjælpsom kundesupport
- Detaljeret rapportering og analyser
Cons
- Kan være for dyrt for mindre virksomheder
- Manglende meddelelser i browserversionen
- Lejlighedsvis fejl
Kom godt i gang med Sprout sociale mediefunktioner
Sprout Social hjælper privatpersoner og virksomheder med at administrere deres sociale medier, holde trit med kunderne og have alle socials mediekommunikation under ét tag. Den er tilgængelig som browser eller mobilapp.
Det var utrolig nemt at tilmelde sig en 30-dages gratis prøveperiode. Jeg udfyldte blot de nødvendige oplysninger og tilføjede et par flere detaljer for at få en mere skræddersyet tilgang.
Derefter forventede jeg at se et dashboard eller en slags velkomstside. Til min overraskelse spildte Sprout Social ikke tiden og tilbød at forbinde mine sociale mediekonti med det samme.
Helt ærligt, at være befriet for den byrde med at finde de passende indstillinger og navigere i forskellige menuer gjorde oplevelsen så meget hurtigere og mere behagelig. Jeg skulle bare logge ind på mine konti, og det var det.
Så jeg udfyldte blot mine Facebook-legitimationsoplysninger, og Sprout Social sagde, at den var klar. Hvis du kæmper med at forbinde dine sider, har de endda hurtig fejlfinding lige på den følgende fane, så du ikke behøver at rulle gennem en omfattende vidensbase.
Tilføjelsen af Instagram og Twitter var på samme måde, så jeg vil ikke diskutere det i flere detaljer.
Da det var gjort, hilste Sprout Social mig med et elegant udseende dashboard, der var meget nemt at navigere. Da jeg allerede havde fuldført opgaven med at forbinde mine sociale mediekonti, kunne jeg kigge rundt og se på forskellige funktioner, de har at byde på.
Sprout Social sociale medier funktionalitet og funktioner
Sprout Social er primært en platform til styring af sociale medier snarere end kundesupport. Så hvis jeg kun skulle bedømme kundeservicefunktioner, ville jeg ikke have det dårligt med at sige, at det ikke er særlig omfattende. Det første, jeg bemærkede, var, at Sprout Social ikke ser ud til at have nogen form billetsystem på plads. Der lægges mere vægt på funktioner som planlægning af indlæg, undersøgelse af konkurrenceanalyser og fokus på din overordnede tilstedeværelse på sociale medier og brandsundhed.
Det er meget nemt at oprette indlæg med den blå Compose-knap i øverste højre hjørne. Hvis du klikker på det, åbnes et pop-up-vindue, der nemt lader dig oprette og planlægge opslag på sociale medier.
Selvfølgelig får du din indbakke med indgående beskeder, omtaler, kommentarer og den slags ting. Du kan konfigurere og finjustere de typer meddelelser, der kommer ind i din Smart-indbakke.
En funktionalitet, jeg kunne lide og som mindede mig om et komplet helpdesk-software, er evnen til at tilføje interne noter til alle kundeinteraktioner. Dette er især nyttigt for agenter og teams, der kan samarbejde om et problem.
En anden funktion, der kan være nyttig for kunderelaterede teams, er Sprout Socials Reviews funktionalitet. Det lader dig forbinde forskellige anmeldelsesplatforme og administrere al din kundefeedback fra ét sted, så du ikke behøver at tjekke hver af dem separat.
Sprout Sociale sociale medier byder på brugeroplevelse
Lige fra starten havde jeg meget nemt ved at få alt sat op. Jeg fik en kunde til at skrive en kommentar på min Facebook-virksomhedsside, og den dukkede straks op i Smart-indbakken.
Ved at klikke på View Thread, kunne jeg svare, like, tilføje kommentatoren til min VIP-liste og udfylde nogle yderligere oplysninger om dem.
Jeg blev dog lidt overrasket over, at jeg ikke blev underrettet, da min kommentar ankom. Der er en Notifications sektion i menuen til venstre, men den hævdede altid at være tom, uanset om der var noget nyt i indbakken eller ej.
Min første indskydelse var, at indgående kommentarer måske ikke udløste meddelelser som standard. Jeg tog fejl. Indstillinger indikerede, at alle interaktioner skulle bede om en notifikation. Jeg bemærkede, at jeg modtog e-mails, hver gang der var en ny kommentar eller anden kundeinteraktion, men meddelelser forblev tomme.
Jeg prøvede derefter at sende en besked til min virksomhed og tænkte, at det var umuligt, at den ikke ville blive vist i notifikationer, men jeg tog fejl. Og så gik jeg til supportdokumentationen og prøvede at finde ud af, hvorfor meddelelserne ikke virkede.
Jeg er lidt flov over at indrømme, hvor mange timer der blev brugt på at Google, læse supportartikler og browse ofte stillede spørgsmål. Til sidst bukkede jeg under og kontaktede support.
Oplevelsen med Sprout Socials kundeservice var fantastisk. Den person, jeg talte med, svarede hurtigt og de var virkelig høflige og hjælpsomme. Desværre kunne mit problem ikke løses. Det viste sig, at notifikationer kun virker i mobilappen. Og fordi jeg brugte Sprout Social i Chrome, kunne hverken jeg eller kundesupporten gøre noget ved det. Men de forsikrede mig, at de ville anmode om at tilføje denne funktion på mine vegne, så dette problem vil muligvis ikke være der i fremtiden.
Sprout Social priser
Standard
Sprout Socials billigste pakke koster $249 om måneden og hver ekstra bruger koster $199 om måneden. På dette niveau kan du oprette 5 sociale profiler, opgave- og CRM-værktøjer, iOS- og Android-apps, betalte promoveringsværktøjer til Facebook-indlæg og mere.
Professional
Det næste niveau vil koste dig $399 pr. måned, plus at tilføje flere brugere vil koste $299 pr. måned for hver enkelt bruger. Med Sprout Socials mest populære plan kan du nyde alle funktionerne fra det forrige niveau plus ubegrænsede sociale profiler, konkurrencedygtige rapporter på Facebook, Instagram og Twitter, Social Commerce-integration og mange flere.
Advanced
For en månedlig pris på $499, plus $349 for hver tilføjet bruger, kan du drage fordel af chatbots og automatisering, beskedspike-alarmer, Twitter-undersøgelser og mange andre avancerede funktioner.
Enterprise
For at diskutere dette prisniveau skal du kontakte Sprout Socials salgsteam og anmode om en demo. Enterprise-pakken inkluderer alle de avancerede funktioner fra det tidligere niveau, plus 24/5 prioriteret kundesupport, førsteklasses rådgivning og forskellige premium-tilføjelser.
Selvom Sprout Social tilbyder en række funktioner og planer, kan deres priser være lidt høje for mindre virksomheder. Hvis budgettet er et stort problem, er det værd at tjekke andre udbydere, der har sociale medie kundeservicesoftware, som tilbyder lignende funktionalitet til en mere overkommelig pris. Vurder dine krav og behov, og find en løsning, der passer til både dit budget og dine forretningsmål.
Konklusion
Sprout Social er en fantastisk administrationstjeneste til styring af sociale medier, som virksomheder og enkeltpersoner kan bruge til at arbejde på deres online tilstedeværelse. Funktioner som post-planlægning, emnerapportering, indholdsfinder og andre kan være gode tilføjelser til din marketingstrategi på sociale medier. Jeg tror dog ikke, jeg ville bruge Sprout Social som en primær servicedesk-løsning. Misforstå mig ikke, du kan få det til at virke, hvis du virkelig prøvede. Jeg synes, at Sprout Social klarer det fint, med det, det er designet til at gøre, så måske er det ikke den bedste tilgang at tvinge dit team og selve softwaren til at gøre noget, det ikke var designet til.
I det hele taget, er Sprout Social utrolig let at navigere i, så selv førstegangsbrugere burde ikke have problemer med læreprocessen. Deres supportmedarbejdere samt dokumentation er hjælpsomme og vidende, så selvom du støder på problemer, vil det ikke tage for lang tid at løse dem. Desværre mangler Sprout Social nogle helpdesk-funktioner. Men hvis dit primære mål er at administrere dine konti på sociale medier effektivt, kan det være en god løsning for dig.
Frequently Asked Questions
Jeg får en Facebook API-fejl.
Denne fejl opstår, når Sprout forsøger at sende en besked på din side, men Facebook kan simpelthen ikke sende beskeden. På grund af midlertidige fejl leverer Facebook nogle gange ikke beskeder eller opdateringer. I dette tilfælde er det bedst at sende indholdet direkte til din Facebook-side.
Jeg kan ikke sende Twitter-beskeder på grund af ugyldige eller udløbne tokens.
Denne fejl opstår, når du skal genautorisere din Twitter-konto i Sprout. Klik på fanen Issues i din Notifications Drawer. Gengodkend din Twitter-konto ved at logge ind og følge Twitter-genautoriseringstrinnene.
Jeg modtager ikke notifikationer.
I browserversionen er der i øjeblikket ingen måde at konfigurere meddelelser på. Du kan dog bruge iOS- eller Android-appen, hvor notifikationer fungerer korrekt.