Key takeaways
Pros
- Nem at integrere og bruge
- Detaljeret rapportering
Cons
- Får betalingsmur i prøveperioden
- Lejlighedsvis problemer med at uploade billeder
Kom godt i gang med Statusbrew
Det var utrolig nemt at tilmelde sig Statusbrew. Uden at kræve, at jeg bekræftede min e-mail-adresse, blev jeg mødt med et organisations-opsætningsvindue og en automatiseret live chathilsen.
Da jeg havde udfyldt de påkrævede oplysninger, stillede Statusbrew mig nogle flere spørgsmål for at lære mere om min opdigtede virksomhed for bedre at forstå mine behov og præferencer.
Efter at jeg havde givet de væsentlige oplysninger, bad Statusbrew mig straks om at forbinde mine sociale medier i en anden pop-up.
Så gik jeg i gang. Jeg startede med min virksomheds Facebook-konto. Først bad den mig om at godkende Statusbrew på Facebook, så applikationen kunne få adgang til min konto og have de nødvendige tilladelser til at udføre sit arbejde.
Så jeg klikkede på den store blå knap et par gange, loggede ind på min konto, og voilà! Jeg havde linket til min Facebook-side.
Så gik jeg videre til Instagram. Processen var næsten den samme, bortset fra, at jeg blev stillet nogle opfølgende spørgsmål om min virksomhed og min Instagram virksomhedsside. Det tog kun et par sekunder at fuldføre, og min Instagram var så oprettet.
Tilslutning af Twitter-kontoen krævede kun mine legitimationsoplysninger uden yderligere spørgsmål eller tilladelser. Så jeg var færdig med at konfigurere mine vigtige sociale mediekonti og var klar til at se mig omkring og finde ud af, hvad Statusbrew kunne gøre.
Statusbrew sociale medier funktionalitet og funktioner
Statusbrew tilbyder en browserbaseret applikation og en iOS- og Android-app. Jeg brugte browserindstillingen, men så vidt jeg kan se, er grænsefladen også veloptimeret til mobil.
Et elegant udseende og brugervenligt dashboard sikrer hurtig adgang til alt, hvad du har brug for.
I Engage-delen af grænsefladen kan du se alle tidligere kundeinteraktioner, selv fra før du oprettede forbindelse fra Statusbrew til dine profiler.
Praktiske rapporter giver et overblik over dine sociale medieaktiviteter, engagement og andre nødvendige oplysninger. Derudover er rapporterne temmelig gode, da de giver dig mulighed for at se på hver enkelt social mediekanal separat. Du kan generere søgeordsrapporter, se på hashtag-indsigt og meget mere.
Jeg kunne også godt lide antallet af indstillinger og konfigurationer, som brugere kan lege med for at skræddersy deres oplevelse med softwaren til deres behov.
Statusbrew sociale medier byder på brugeroplevelse
Efter at jeg havde linket mine sociale medier-konti til Statusbrew, fik jeg en “kunde” til at skrive en kommentar, en DM og efterlade en anmeldelse til min opdigtede tesalon. Selvom jeg ville have sat pris på nogle pop op-meddelelser for at advare mig om indgående kundeinteraktion, dukkede alt op i Engage -delen med det samme.
Statusbrew lader sine brugere sende billeder, GIF’er og tilføje offentlige og interne noter. Selvom softwaren ikke opfører sig som et typisk billetsystem, har den et par lignende funktioner. Du kan tildele prioritet til interaktionen, tilføje overvågere, lukke eller snooze den og så videre.
Jeg var ret imponeret over Statusbrews muligheder. Selvom jeg ikke ville kalde systemet en kundeservicesoftware så meget som en social media management-løsning, kan jeg se, at det bliver brugt som sådan.
Og så løb jeg ind i et problem. Når du går til Dashboard, kan du se en nedtælling af, hvornår din prøvekonto udløber.
Og selvom Statusbrew hævdede, at jeg kunne bruge det gratis i de følgende femten dage, blev jeg overrasket over, at det meddelte mig, at jeg skulle betale for at blive ved med at bruge det.
Jeg forsøgte at lede efter en løsning online, da jeg forventede, at Statusbrew ville lade mig bruge den i de lovede to uger. Desværre fandt jeg ikke noget, og den eneste mulighed uden at indtaste mine kreditkortoplysninger og bruge $2,748.00 var at logge ud. Selvom jeg ville fortsætte med at teste denne løsning, var jeg ikke i stand til at logge ind igen eller skabe en ny konto.
Statusbrew priser
Lite
Denne prisplan kommer op på $69/måned faktureret årligt eller $89/måned faktureret månedligt. På dette niveau kan du forbinde op til 5 profiler på sociale medier og have maksimalt 2 brugere, der betjener systemet.
Standard
For $129/måned/licens, der faktureres årligt, eller $179/måned/licens, der faktureres månedligt, giver Statusbrew dig mulighed for at oprette 10 sociale medieprofiler og 5 samlede brugere. Du kan moderere kommentarer på Facebook- og Instagram-annoncer, bruge automatiseret kommentarstyring og meget mere.
Premium
Statusbrews Premium-prisniveau koster $229/måned/licens, der faktureres årligt, eller $299/måned/licens, der faktureres månedligt, og giver dig mulighed for at oprette 15 sociale medieprofiler og få 8 brugere til at administrere dem. På dette niveau kan du bruge alt fra de tidligere, plus yderligere funktioner som kundesynspunktsanalyse, godkendelses- og tildelingsarbejdsgange og mere.
Enterprise
Statusbrews mest omfattende pakke kommer med tilpassede priser, så hvis du er interesseret, skal du kontakte deres salgsteam og anmode om en produktdemo. Ud over alle funktionerne fra Premium-abonnementet inkluderer Enterprise personlig 1-1 teamtræning, tilpassede integrationer, en dedikeret kontoadministrator og andre avancerede funktioner.
Konklusion
Da jeg startede denne anmeldelsesproces, forventede jeg at give Statusbrew en ret høj rating. Hvorfor skulle jeg ikke det? Interfacet var pænt og responsivt, og det gav mig endda mulighed for at sende The Office GIF’er frem og tilbage. Men at blive smidt ud af min konto og kræve at betale i prøveperioden ødelagde virkelig min oplevelse.
Jeg ville have anbefalet Statusbrew primært til administration af sociale medier, og endda som en kundeserviceløsning, hvis din virksomhed primært bruger sociale medier til at engagere sig med sine kunder. Jeg kan dog ikke med god samvittighed gøre det, når jeg ikke er sikker på, om du vil være i stand til at teste det selv, før Statusbrew beder om dine penge.
Hvis du vil tage en fornuftig beslutning, så prøv at undersøge flere muligheder, når du vælger kundeservice på sociale medier software. Selvom Statusbrew tilbyder en række funktioner, kan det også være lidt dyrere sammenlignet med andre udbydere. Det er stadig en overkommelig mulighed, men sørg for at du får den bedste værdi for dine penge med hensyn til funktioner, integrationer og muligheder.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke svare via en privat besked på Facebook.
Der er et par mulige årsager til, at du måske kæmper med dette. Den første er, at du kun kan svare privat inden for 7 dage efter den dato, brugeren skrev eller kommenterede. Derudover kan private beskeder kun sendes én gang pr. indlæg eller kommentar og Facebook tillader kun private svar til tekstopslag og kommentarer. Du kan ikke svare på fotokommentarer, anmeldelser osv. med private beskeder. Den sidste mulige årsag til, at du ikke kan svare i form af en privat besked, er brugerens privatlivsindstillinger. De bestemmer, om private svar er tilladt på offentlige kommentarer og tidslinjeindlæg.