Key takeaways
Pros
- Rimelige priser i de billigere planer
- En masse ekstra funktionalitet i én pakke
- Godt billetsystem uden større problemer
Cons
- Lejlighedsvise fejl på nogle punkter
- Billettering er ikke det primære fokus for EngageBay
- Clunky vedhæftede filer funktionalitet
Kom godt i gang med EngageBay-billettering
EngageBay lader dig starte gratis med en nem registrering tilgængelig direkte via deres hjemmeside. Du behøver kun at oplyse væsentlige oplysninger, samt dit telefonnummer og et link til din hjemmeside. Når du har fået adgang til dit nye system, kan du vælge at modtage en gratis onboarding-session med det samme.
For at få adgang til service-delen af EngageBay-værktøjssættet kan du klikke på marketingknappen øverst til venstre og gå til Service-sektionen. EngageBay vil bede dig om at oprette et dedikeret kundeservicedomæne til modtagelse af billetter. Når du har gjort det, kan du begynde at blive fortrolig med billetgrænsefladen på EngageBay.
EngageBays grænseflade kan være ret nyttig for nye brugere. Den giver forklaringer og korte vejledninger til næsten alt, hvad du prøver at gøre for første gang, hvilket gør det meget nemmere at hjælpe dig med at vænne dig til arbejdsgangen. Designet af grænsefladen ser ret moderne ud, og du bør ikke have nogen problemer med navigation, hvis du beslutter dig for at ignorere vejledningerne.
Med din servicefunktion aktiveret kan du tage det første kig på billetgrænsefladen. Du vil blive præsenteret for et praktisk dashboard, der giver dig værdifuld information. Kom godt i gang-guiden bruger en stor del af skærmen øverst til venstre, mens de resterende vinduer giver dig indsigt via vigtige analyser og rapporter. Du kan se antal billetter, første svartider, lukketid og andre vigtige oplysninger.
EngageBay billetsystemfunktioner
Selvom EngageBay tilbyder meget bredere funktionalitet, ser vi kun på ServiceBay-funktionerne, der er relateret til billettering. ServiceBay er navnet på service- og billetfunktionssættet og tilbyder en rimelig standardfunktionalitet. Du får adgang til makroer, SLA’er, billetrapporter, automatiseringer, standardsvar, supportgrupper og tilpassede billetvisninger. Disse funktioner er opført på det officielle EngageBay-websted, dog tilbyder selve billetsystemet et større udvalg af funktioner. Du kan se dem, når du begynder at udforske webapplikationen.
Billetsystemydelse og brugeroplevelse
Nu er det tid til at tage et kig på testene og se, hvordan EngageBay-billetsystemet klarer sig i et standardscenarie. Jeg sendte mig selv et par e-mails for at se, hvor hurtigt de dukker op i billetsystemet. Jeg kan med glæde sige, at der ikke var lange venteperioder, og at alt gik helt uden problemer.
Når du har åbnet en billet, viser EngageBay flere funktioner, som ikke nødvendigvis er nævnt på deres prisside. Disse inkluderer en meget veldesignet teksteditor med alle nødvendige redigerings- og formateringsmuligheder. Du kan også få adgang til interne noter og interagere med billetoplysninger i venstre panel. Det inkluderer alle nødvendige felter til at udfylde vitale data vedrørende enhver åben billet. EngageBays send-knap fungerer som en status changer, som du enten kan bruge til at lukke, pending, holde åben, løst og andre statusmuligheder.
Billetvisningen afslører et lille designproblem med hovedværktøjslinjen øverst. Den glider ned, mens du ruller ned på siden, og dækker ofte over vigtige værktøjs- og funktionsknapper. Selvom dette problem ikke er stort, er det bestemt værd at nævne. Derudover fungerer billetsystemet meget godt og uden større problemer. Svarfeltet er stort nok, og du får adgang til alle værktøjer uden besværlig navigation.
Det kan være lidt akavet at bruge visse funktioner. For eksempel kan du ikke kopiere og indsætte billeder direkte til billetterne, du skal bruge funktionen, vedhæftede filer. Af en eller anden grund lader den dig ikke automatisk søge efter vedhæftede filer på din computer, men derimod EngageBay-appen. Hvis du afslutter billetter uden at sende dine beskeder, vil de heller ikke blive gemt som kladder. Igen, ikke et stort problem, men det kan bestemt komplicere tingene. Udover det fungerer EngageBays billetværktøj godt, og din arbejdsgang bør ikke påvirkes, selv med nogle få mindre problemer.
EngageBay priser
EngageBay tilbyder fire prisplaner med mange forskellige tilgængelige funktionssæt. Disse funktioner inkluderer ikke kun ServiceBay-funktionaliteten, men også andre vitale dele af hele EngageBay-værktøjssættet. Husk det, når du vælger din plan. Man ved jo aldrig, hvilken ekstra funktionalitet man har brug for fra sin løsning. Lad os tage et kig på de tilgængelige billetfunktioner i hver plan.
Free
Den gratis billetværktøjsplan koster ikke noget. Du får adgang til grundlæggende kontaktadministration, billetstyring og billetvisningsfunktioner.
Basic
Basic planen koster $12,74 per bruger per måned. Du får adgang til funktioner fra den tidligere plan, og derudover billetmakroer, grupper, gruppestyring, dåsesvar, personlig noter, customer 360 graders visning og desktop notifikationer.
Growth
Growth planen koster $42,49 per bruger per måned. Det giver dig alt fra de to foregående planer og ekstra – push-meddelelser, automatisering og arbejdsgange og tilstande.
Pro
Pro planen koster $84,99 per bruger per måned. Du får alt fra de tidligere planer. Du får også regel management som en ekstra servicefunktion.
Konklusion
EngageBay tilbyder gode billetværktøjer, der supplerer resten af løsningen meget godt. Billetsystemet er bestemt ikke hovedfokus for denne software, men ikke desto mindre er det tilstrækkeligt til de fleste opgaver. Selvom dem, der leder efter et mere avanceret billetsystem, måske vil søge et andet sted for at få deres behov opfyldt, vil de fleste brugere være mere end tilfredse med EngageBays multifunktionelle løsning.
Frequently Asked Questions
Hvordan kan jeg bruge dåsesvar i EngageBay?
Når du er i serviceafsnittet i EngageBay, skal du klikke på Settings og gå til afsnittet Canned responses. Opret dine dåsesvar og gem dem i systemet. Når du er færdig, skal du gå til sektionen Tickets og åbne en billet, hvor du vil bruge et dåsesvar. Du kan finde de originale svar i svarfeltet under tekstformateringsværktøjerne. Klik på det, og vælg det svar, du vil bruge.
Sådan konfigurerer du videresendelse af e-mail til EngageBay billetsystem
Hvis du vil videresende din e-mail fra en anden e-mail-konto til dit EngageBay-billetsystem, skal du åbne dit Service-dashboard i EngageBay og gå til Settings > All Settings. Find Videresendelse under POP/IMAP og klik på Add forwarding address. Indtast derefter den e-mailadresse, du vil bruge, og klik på næste. Gem ændringerne og så burde du være klar.