Key takeaways
Pros
- Velafbalanceret billetsystem
- Ser godt ud og nem grænseflade at navigere i
- Næsten perfekt i enhver henseende
- Fantastisk all rounder med masser af multi-kanal muligheder
Cons
- Du kan støde på en lejlighedsvis fejl
- Priserne kan være høje
Kom godt i gang med Freshdesk-billettering
Freshdesk har en meget nem registreringsproces, der kun tager et par minutter at færdiggøre. Processen vil også hjælpe dig med nogle grundlæggende opsætninger og give dig mulighed for at integrere dine e-mail-indbakker med Freshdesk-billetsystemet. Du kan også invitere dine kolleger, tilpasse din Freshdesk-app-URL og nogle få flere. Nogle af disse muligheder kan også springes over, så du ikke behøver at gennemgå dem alle, og du kan udføre disse handlinger senere. Det er en ret god løsning og gør oplevelsen meget nem.
Bagefter vil du blive ført direkte til dit nye billetsystem, og du kan begynde at blive fortrolig med det. Der er endda nogle eksempler på samtaler i forsøget for at hjælpe dig med at få en idé om, hvordan systemet fungerer. Det giver dig også et godt overblik over grænsefladen, som er enkel at bruge og godt designet med indlysende menuvalg og muligheder. Dette er praktisk og burde gøre alles arbejdsgang let til enhver tid.
Du har hovedmenuen i venstre panel, hvor du kan få adgang til de vigtigste tilgængelige værktøjer i Freshdesk. Andre muligheder kan findes i andre dele af grænsefladen, og de kan normalt nemt ses takket være knapper med beskrivelser. Før vi kommer til testdelen af denne anmeldelse, lad os lige tage et kig på oversigten over funktioner, som Freshdesk tilbyder i deres billetsystem.
Freshdesk-billetteringssystemsfunktioner
Freshdesk tilbyder det komplette funktionssæt, som du ville forvente af en højtydende billetsoftware. Den første store funktion er Team-indbakken, som rummer alle andre funktioner og tilbyder multi-kanal-funktioner – hvilket betyder, at du kan svare på flere kanaler fra ét sted. Dette er en standardfunktion i alle billetløsninger. Det tilbyder kollisionsdetektion, standardsvar, smarte notifikationer, brugerdefinerede billetvisninger, billetfusion og en aktivitetslog.
Du kan nyde nogle samarbejdsfunktioner, SLA-administration, AI-drevet billettering, arbejdsmarkedsbilletter og kontekstbestemt billettering med brugerdefinerede objekter. Udvalget ser ikke ud til at være det største blandt billetsoftware, men hver af disse funktioner er bygget med underfunktioner, der sikrer solid produktivitet og arbejdsgang. Freshdesk-billetter kan hjælpe dig med at håndtere e-mails, opkald, live chats, Twitter, Facebook, kundeportal og e-handel.
Freshdesk billetsystem ydeevne og brugeroplevelse
Nu kommer testdelen af anmeldelsen. Jeg testede Freshdesk-billetsystemet hovedsageligt fra agentens synspunkt for at få den rigtige agentoplevelse og se, hvordan systemet fungerer i aktion. Jeg gjorde mit bedste for at teste de fleste funktioner, der var tilgængelige for mig, for at se, om Freshdesk er det rigtige valg for din virksomhed. Lad os komme i gang.
Jeg sendte mig selv en testbillet og var skuffet over at se, at Freshdesk ikke sendte mig nogen meddelelse om dette. Jeg ville ikke have fundet ud af den nye billet, hvis jeg ikke havde klikket på menuen Billetter i Freshdesk. Jeg er ikke sikker på, om dette er en lejlighedsvis fejl eller en forudindstilling, men jeg modtog ingen meddelelser, selv med den anden e-mail, jeg sendte til mig selv. Ingen visuelle eller lydmeddelelser var overhovedet til stede. Dette er ikke godt, da agenter, der har travlt med andre opgaver, ikke har nogen idé om, om de har modtaget en ny e-mail, og de bliver nødt til at være opmærksomme.
Billetvisningen efter åbning er fantastisk og enkel at forstå. Du har de sædvanlige svar- og videresend-knapper i bunden, og nogle ekstra muligheder øverst. Den højre side viser dig information om din kundekontakt og muligheder for billetstatus, som du kan tilpasse i overensstemmelse hermed. Det er ret nemt at bruge, og du burde ikke have nogen problemer med at vænne dig til grænsefladen og oplevelsen.
Når du trykker på svar, vil Freshdesk vise formateringsfunktioner, som giver dig mulighed for at skrive udførlige billetsvar og giver dig mulighed for at tilpasse din tekst. Du kan også tilføje billeder, links, tabeller, kode og andre vedhæftede filer. Funktionen med dåsesvar er også tilgængelig, men jeg ville ønske den var lidt mere synlig, da den har tendens til at blive overskygget mellem de andre muligheder. Bortset fra denne mindre detalje er udvalget af funktioner fantastisk, og at bruge alle funktioner i svarene er nemt.
Tag-funktionen fungerer meget godt. Du kan begynde at skrive navnet på tag og vælge fra det tilgængelige udvalg. Alternativt kan du oprette et nyt tag lige der, hvis systemet ikke kan finde nogen passende. Du kan også yderligere definere, hvilken type billet du har at gøre med, og du kan vælge mellem flere muligheder såsom spørgsmål, hændelse, problem, refusion eller en funktionsanmodning. Andre muligheder omfatter billetgrupper, status, prioritet og agenttildeling.
I det hele taget fungerer Freshdesk-billettering meget godt med få eller ingen problemer. Meddelelserne så ikke ud til at virke, selv når jeg prøvede forskellige e-mailadresser, selvom alle indstillinger var indstillet til at give mig besked, når en ny billet ankom. På trods af dette mindre problem må jeg sige, at Freshdesk har en meget veldesignet billetsoftware, der vil være brugervenlig for enhver type bruger.
Freshdesk priser
Freshdesk tilbyder forskellige prisplaner med en gratis billetværktøjsplan og tre tilgængelige betalte planer. Hver af dem adskiller sig i valg af funktioner og opskaleringer fra hinanden. Lad os tage et kig på, hvad du får med hver plan, og hvilke Freshdesk-funktioner, der vil være tilgængelige.
Free
Free plan koster ingenting og giver dig mulighed for at have op til 10 agenter. Det tilbyder blandt andet billettering med e-mails og sociale medier, vidensbase, billettendensrapport, analyser og rapportering, teamsamarbejdsfunktioner og 24/7 e-mailsupport.
Growth
Growth plan koster $18 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering eller $15 med årlig fakturering. Du får alt fra den tidligere plan, og mere. Dette inkluderer automatisering, kollisionsdetektion, markedspladsapps, SLA-administration, åbningstider, tilpasset SSL og tidsregistrering.
Pro
Pro plan koster $59 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering eller $49 med årlig fakturering. Du får alt fra Growth-planen og desuden tilpassede roller, tilpassede rapporter, standardformularer, administration af vidensbaseversioner, fællesskabsforum, CSAT-undersøgelser, SLA-påmindelser og mere.
Enterprise
Enterprise-planen koster $95 pr. måned pr. agent med månedlig fakturering eller $79 med årlig fakturering. Du får alt fra alle tidligere planer og plus sandbox, ubegrænsede produkter, agent shift management på tværs af tidszoner, bots til e-mails og assistance, audit log, færdighedsbaseret routing, artikelforslag, vidensbasehierarki, forslag til dåsesvar og mere.
Konklusion
Freshdesk leverer præcis, hvad du ville forvente af et varemærke-billetsoftware. Det er dog ikke perfekt, selvom det er meget tæt på. Det vil ikke skuffe nogen type bruger, og det vil give en generelt god billetoplevelse for enhver helpdesk, uanset hvilken plan du beslutter dig for at vælge. Prisen kan blive høj med de dyrere planer, men det er op til dig at beslutte, om det er det værd at opgradere i første omgang.
Frequently Asked Questions
Langsomme indlæsningstider i Freshdesk-konti
Nogle brugere rapporterede, at de oplevede meget lange indlæsningstider og timeouts, før de udførte nogle opgaver. Du kan prøve at logge ind gennem et inkognitovindue i din browser og se, om problemet fortsætter der. Hvis problemet ikke forsvinder, kan du få adgang til en HAR-fil i din browser og sende den til Freshdesk-support for at hjælpe dig med problemet. En HAR-fil er et arkivformat, der sporer alle interaktioner mellem din browser og dit Freshdesk-websted. Du kan finde guider til, hvordan du får adgang til HAR-filer for forskellige browsere online.
Problemer med Freshdesk billetterings-automatisering
Nogle brugere kan opleve problemer med billetautomatisering. De virker måske ikke. Den mest almindelige løsning er at kontrollere gyldigheden af disse automatiseringsregler og justere dem i overensstemmelse hermed. Du kan tjekke sektionen “Show Activities” for billetter, der har problemer med automatiseringer, og dobbelttjekke rækkefølgen for udførelse af visse regler. Du bør også sikre dig, at der ikke er foretaget ændringer i reglerne, så tjek for ugyldige billetegenskaber. Hvis du ikke kan løse problemet på egen hånd, skal du sørge for at kontakte Freshdesks supportteam for at få hjælp.