Key takeaways
Pros
- Samlet set et godt og meget velfungerende billetsystem
- Flot grænseflade med nem navigation
- Masser af integrationer
Cons
- Funktioner tilbyder ikke alt
- Twitter-integration kun tilgængelig i dyre planer
Kom godt i gang med Gorgias-billettering
Gorgias billetsoftware er nem at komme i gang med. Det kræver kun en simpel registrering, men det er umuligt at gøre for folk, der ikke har deres egen hjemmeside. Dette er et usædvanligt valg for et moderne billetsystem; ikke alle virksomheder behøver nødvendigvis at have en hjemmeside, og mange af dem arbejder kun gennem sociale medier eller andre kanaler, der er meget mere relevante for deres målgrupper. Ikke desto mindre tager registreringsprocessen kun et minut med de rigtige oplysninger, og så kan du begynde at blive fortrolig med Gorgias-grænsefladen.
Introduktionsskærmen er billetsystemets grænseflade, så du kan allerede nu gætte, at Gorgias ikke spilder tiden og bringer brugerne præcist derhen, hvor de vil hen. Selve grænsefladen er OK og ganske godt designet. Billetsystemet ser ret godt ud ved første øjekast, og det er bestemt fokuseret på det, der betyder noget, uden at der er for megen rod. Du har hovedmenuen til venstre, og dens hovedformål er at hjælpe dig med at filtrere billetter efter forskellige kriterier. Det venstre panel inviterer dig til at komme i gang med flere værktøjer såsom chat og sociale medier samt Shopify. Du kan finde indstillingerne ved at klikke på ikonet med tre prikker i øverste venstre hjørne ved siden af titlen Tickets.
Der er ingen startguide i begyndelsen, men det er heller ikke rigtigt nødvendigt, da alt i grænsefladen er tydeligt angivet og du burde ikke have nogen problemer med at finde nogen værktøjer eller indstillinger. Billetsystemet tilbyder også en prøvebillet for at give dig en idé om, hvordan systemet fungerer, og hvordan billetter ser ud. Du kan finde din standard-e-mailadresse til Gorgias-billetter i indstillingerne under Email.
Gorgias billetsystemfunktioner
Lad os nu tage et kig på, hvilke billetfunktioner du kan få med Gorgias. Mange af disse funktioner er muligvis ikke tilgængelige på grund af planbegrænsninger, men du kan altid prøve dem først med den gratis prøveperiode. Gorgias tilbyder et omfattende sæt funktioner, så lad os nævne nogle af de vigtigste, såsom deres direkte integrationer med populære e-handelswebstedsbygningstjenester. Du får Shopify i den billigste plan, men hvis du vælger de dyrere, kan du få adgang til Magento og BigCommerce integrationer.
Hver plan giver dig adgang til billettering med e-mail, live chat, Voice, SMS Facebook og Instagram. Twitter er kun tilgængelig i de to dyreste planer. Desuden får du adgang til omkring 94 applikationsintegrationer med hver plan, hvilket kan være ret nyttigt. Gorgias tilbyder også forskellige automatiseringer med hver plan, samt statistik- og analysefunktioner, der til enhver tid er tilgængelige.
Gorgias billetsystemydelse og brugeroplevelse
Jeg har testet Gorgias billetsystem primært fra agentens perspektiv for at finde ud af, hvordan oplevelsen er. Jeg sendte mig selv et par test-e-mails, og de ankom næsten øjeblikkeligt uden problemer, intet gik tabt. Gorgias har en praktisk meddelelse, der informerer dig, om du er ved at handle med en ny eller eksisterende kunde baseret på kontaktoplysningerne på din Gorgias-konto. Systemet kan se, om der er et match i nogen kontaktoplysninger, og giver dig besked om, om du allerede har håndteret forespørgsler fra en specifik kunde.
Alle billetter ankommer som ikke-tildelte som standard. Når du åbner en billet, kan du få adgang til alle værktøjerne til effektiv kommunikation, inklusive formaterings- og tekstredigeringsfunktionerne. Brugerfladen i selve billetten ser ok ud; det er fokuseret på kommunikationen og det er ikke rodet. Du kan søge efter kundedata og tilføje noter i højre panel. Hoveddelen er selve billetten sammen med billetsvarfeltet. Det er ret lille, men det strækker sig, når du begynder at skrive en længere besked. Værktøjsikonerne kunne være en smule større, men det er ikke et stort problem, i denne, som overordet set er en veldesignet grænseflade.
Samlet set er billetgrænsefladen i Gorgias meget god, og alt fungerer efter hensigten. Du kan tilpasse din tekst med tilstrækkelige tekstredigeringsmuligheder og tilføje vedhæftede filer af forskellig art. Billetterne understøtter billeder og videoer, og du kan tilføje links og emojis. Du kan finde standardsvar under sektionen Macros i Gorgias-indstillinger og også konfigurere automatiske svar uden for åbningstiden for at håndtere kommunikation, indtil du er der igen.
Gorgias tilbyder også andre funktioner såsom at flette billetter sammen, snoozing, SPAM-mærkning og et par flere. Du kan tilføje tags eller tildele billetter til bestemte teams. Jeg har ikke fundet nogen billetopdelingsfunktioner eller noget ekstra. Selvom disse funktioner er tilstrækkelige nok til at hjælpe dig med at kommunikere og håndtere forespørgsler via billettering, ville det være rart at have nogle ekstra funktioner for en mere omfattende problemløsning.
Fra det generelle perspektiv tilbyder Gorgias et godt og effektivt billetsystem med en overskuelig grænseflade, der er nem at navigere og organiseret kommunikation. Selvom funktionssættet ikke er det mest vidtrækkende blandt billetsystemer, er det stort nok til at hjælpe dig med enhver type billet og vil ikke svigte dig. Den er funktionel og fungerer uden større problemer.
Priser
Gorgias tilbyder et varieret udvalg af prisplaner, der kombinerer forskellige funktionsbegrænsninger og adgang til funktioner. Hver plan er egnet til en bestemt type virksomhed, og det afhænger for det meste af de billetmængder, du vil håndtere, antal brugere og type kommunikationskanaler, du vil bruge. Lad os tage et kig på hver plan og se, hvad du kan få for dine penge.
Starter
Starter planen koster $10 per måned og tilbyder tre brugerpladser. Du får 50 fakturerbare billetter om måneden og betaler $0.40 ekstra for hver ekstra billet. Gorgias vil give dig adgang til Facebook- og Instagram-billetter, begrænsede aktive integrationer fra et bibliotek med 94 applikationer, rapporteringsfunktioner, selvstændig onboarding, adgang til Gorgias Academy og kundesupport via e-mail.
Basic
Basic planen koster $60 pr. måned med månedlig fakturering eller $50 pr. måned med årlig fakturering, begge med 500 tilgængelige brugerpladser. Du får 300 fakturerbare billetter om måneden, og du kan få yderligere 100 billetter for $40 per måned. Du får adgang til Facebook og Instagram samt 150 aktive integrationer fra et bibliotek med 94 apps, understøttende rapporteringsfunktioner og grundlæggende kundeservice med Academy, e-mail og live chat og kontortid.
Pro
Pro planen koster $360 per måned med månedlig fakturering eller $300 med årlig fakturering, begge er tilgængelige med 500 antal brugere. Tilbuddet er det samme som i Basic-planen, men du får 2000 fakturerbare billetter om måneden med $36 per måned for yderligere 100 billetter. Du får Support & Revenue rapporter og Pro kundeservice med Lite onboarding, samt tidligere nævnte supportfunktioner.
Advanced
Advanced plan koster $900 pr. måned med månedlig fakturering eller $750 med årlig fakturering, begge tilbyder 500 antal brugere. Du får 5000 fakturerbare billetter om måneden med mulighed for at få 100 ekstra billetter til for $36 per måned. Du får stort set alt fra den tidligere plan, men med adgang til endnu mere avanceret kundeservice med en dedikeret succesmanager.
Enterprise
Enterprise planen har tilpassede priser og et brugerdefineret antal fakturerbare billetter om måneden. Du får alt fra de tidligere planer med mulighed for at tilpasse bestemte muligheder.
Konklusion
Gorgias er et gennemtænkt billetværktøj med væsentlige billetfunktioner til de fleste anledninger. Selvom det ikke tilbyder noget ekstra, er det meget godt designet og funktionelt til enhver tid. Prisplanerne er generelt overkommelige, men de kan blive ret dyre med højere planer, hvis du ikke har et behov for alt, hvad de byder på. Samlet set kan de være meget overkommelige og hjælpe dig med at holde dig inden for budgettet.
Frequently Asked Questions
Hvordan kan jeg oprette automatiske svar i Gorgias billetsystem?
Gå til Gorgias-indstillinger, og vælg Macros under Automation. Her kan du oprette makroer, der sender automatiske e-mails, hvis visse kriterier er opfyldt. Du kan skrive din egen tekst og vælge mellem flere handlinger, der fungerer som udløsere for det automatiske svar. Gorgias giver dig mulighed for også at uploade eksisterende makroer i et CSV-format, hvis du har nogen tilgængelige.
Hvor kan jeg finde integrationer i Gorgias?
Åbn din Gorgias-konto, og gå til indstillinger. Find sektionen App store i menupanelet til venstre. Her kan du få adgang til alle tilgængelige integrationer. Vær opmærksom på, at nogle Gorgias-planer begrænser adgang og brug af integrationer i et vist omfang. For mere information, tag et kig på Gorgias-prissiden og se, hvilken type integrationsmuligheder der er tilgængelige i din plan.