Key takeaways
Pros
- Fantastisk, brugervenlig grænseflade
- Godt billetsystem uden forstyrrelser
- Alle væsentlige funktioner er der
Cons
- Mangel på nogle avancerede funktioner
- Det kan være for dyrt, hvis du kun fokuserer på billetterings-funktionen
Kom godt i gang med HelpScout-billettering
Det er nemt at starte med HelpScout takket være den gratis prøveversion. Den eneste begrænsning er, at du skal bruge din virksomheds e-mailadresse, da din personlige e-mail vil blive afvist. Når du har givet din virksomheds e-mail og andre vigtige oplysninger, får du adgang til dit nye HelpScout-dashboard næsten med det samme. Du får også mulighed for at forbinde din e-mailadresse med HelpScout, men du kan springe denne mulighed over og indstille det på et senere tidspunkt, hvis du vil.
HelpScout tager dig direkte til billetsystemet, som kaldes Mailbox. Du kan tage det første kig på billetgrænsefladen eller blive fortrolig med hele softwaren først. Du kan få adgang til en konfigurationsvejledning i øverste højre hjørne. Den består af fem trin, der vil hjælpe dig med at tage sig af den grundlæggende konfiguration af HelpScout. Jeg fandt det ikke særlig nyttigt med billetteringsoprettelsen, men du kan drage fordel af det, hvis du vil i gang med andre HelpScout-funktioner.
Hele HelpScout-grænsefladen er ret godt designet. Det ser pænt ud med ligetil menumuligheder for nem navigation og kontrasterende sektioner, der bringer opmærksomheden til de rigtige dele af grænsefladen. Du burde absolut ikke have nogen problemer med at navigere gennem grænsefladen, især da billetsystemet er hovedskærmen. Hvad der også er godt er, at HelpScout giver dig mulighed for at oprette din nye support-e-mailadresse under registreringsprocessen, så du er klar, så snart du tager et første kig på webapplikationen.
HelpScout billetteringssystem-funktioner
HelpScout tilbyder et sæt nyttige funktioner, du nok få brug for, når du besvarer kundeforespørgsler. Du kan drage fordel af den delte indbakke, som understøtter nogle fantastiske samarbejdsfunktioner. Du kan administrere billettildelinger til afdelinger og enkeltpersoner, samt drage fordel af private beskeder, der kan bruges til at dele information mellem afdelinger og agenter.
En anden interessant funktion er gemte svar. Denne funktion giver dig mulighed for at bladre gennem et bibliotek med almindeligt anvendte svar på ofte stillede spørgsmål. Du kan bruge disse svar med et par klik. Det fungerer som en kombination af en grundlæggende vidensbase såvel som den dåsesvarfunktion, der er almindelig i mange andre helpdesk- og billetsoftware. HelpScout tilbyder også tagging til kategorisering.
HelpScout har også kundekontaktstyringsfunktioner, der giver et rimeligt godt overblik over vigtige kontaktoplysninger inden for hver billet. Sidst, men ikke mindst, understøtter HelpScout arbejdsgange og automatiseringsfunktioner. Du kan bruge det til at automatisere bestemte handlinger eller sende masse-emails til kundebilletter.
HelpScout billetteringssystems ydeevne og brugeroplevelse
Testdelen af denne anmeldelse tager primært et kig på agentens erfaring med at arbejde med HelpScout-billetsystemet. Jeg sendte mig selv et par beskeder for at teste hastigheden og den generelle ydeevne af HelpScout-billetter. E-mails ankom hurtigt og uden problemer. Jeg var lidt overrasket over at se, at HelpScout ikke viser billeder i billetter som standard, du skal klikke på muligheden for at vise dem. Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting, det kan hjælpe agenter med at gemme data, hvis deres tjeneste er begrænset og de arbejder eksternt via mobile hotspots.
Selve billetgrænsefladen ser ganske godt ud, omend med nogle ting, der kunne forbedres. For eksempel kan du ikke svare på en billet umiddelbart efter, at du har åbnet den. Der er ikke noget synligt felt for svar, medmindre du først klikker på svarknappen. Først derefter kan du begynde at svare og få adgang til alle tekstredigerings- og formateringsværktøjer.
Udvalget af tilgængelige værktøjer til redigering er tilstrækkeligt nok til at hjælpe dig med at lave korte og lange strukturerede beskeder. Billetfunktionerne er OK, men HelpScout kunne helt klart drage fordel af en opdatering, der ville bringe kommunikationsmulighederne op på niveau med mere komplicerede billetløsninger. For eksempel er der ingen mulighed for at opdele billetter, samt ingen avancerede filtreringsmuligheder eller billetsøgning. Du kan dog stadig gøre et rigtig godt stykke arbejde med det, som HelpScout tilbyder som standard.
HelpScout gemmer automatisk ikke-afsendte svar på billetter som kladder, så du ikke mister dine fremskridt, hvis du har klikket forkert eller skulle håndtere mere presserende problemer. Når du har sendt din besked, kan du finde den under Closed tickets i menuen til venstre, hvis du har valgt den forudindstillede status. Du kan ændre, hvad der sker med en besvaret billet takket være de tilgængelige muligheder i den nederste del af billetgrænsefladen.
I det hele taget er HelpScout-billetoplevelsen ret god, men bestemt ikke den bedste blandt billetsystemer. Det fungerer meget godt, og du får alle nødvendige funktioner til rådighed i en meget veldesignet grænseflade. Selvom HelpScout ikke tilbyder det mest avancerede funktionssæt, kan du helt sikkert bruge alt til din rådighed til at kommunikere effektivt med kunderne.
HelpScout Priser
HelpScout tilbyder tre betalte planer med forskelle i funktioner og priser. Der er ingen gratis billetværktøjsplan, men du kan prøve hver enkelt af de betalte planer med en gratis prøveperiode. Hver plan er velegnet til en anden slags og størrelse af virksomhed, mest fokuseret på at levere nødvendige funktioner til forskellige brugssager. Lad os se, hvad hver plan tilbyder.
Standard
Standardplanen koster $25 pr. måned pr. bruger med månedlige betalinger eller $20 månedlige med årlige betalinger. Du får adgang til to mailbokse, en vidensbase, og du kan tilføje op til 25 ekstra brugere. HelpScout tilbyder også en live chat, beskeder, hjælpewidget, tilpassede rapporter, arbejdsgange og automatiseringer, API, over 50 integrationer og mere.
Plus
Plus-planen kan blive din for $50 pr. måned pr. bruger med månedlige priser, eller $40 månedlige med årlige priser. Du får fem mailbokse, to vidensbaser og ingen maksimumgrænse for brugere. Derudover kan du bruge avancerede tilladelser, rapporteringshistorik, avanceret API-adgang, flere integrationsmuligheder, teams og mere.
Pro
Pro-planen har kun den årlige abonnementsmulighed. Det koster $65 per måned per bruger, og det inkluderer alle funktioner fra de tidligere planer. Yderligere funktioner omfatter 25 mailbokse, 10 vidensbaser, enterprise security, HIPAA-overholdelse, øget API-hastighedsgrænse, onboarding-tjenester, en kontoadministrator, kontooptimeringsgennemgange og mere.
Konklusion
HelpScout er et alsidigt billetværktøj, der ikke udmærker sig på et bestemt område. Den fokuserer på at give en stabil og ubesværet oplevelse med den helt rigtige mængde funktioner. Funktionerne er brugbare i de fleste tilfælde, og selvom du måske mangler nogle avancerede funktioner i visse situationer, vil du ikke opleve, at HelpScout er dårligt afbalanceret. HelpScout er en fantastisk løsning, der tilbyder billettering, men dets vigtigste salgsargument ligger i andre tilgængelige funktionaliteter.
Frequently Asked Questions
Min billet forsvandt efter at have svaret i HelpScout
Du valgte højst sandsynligt muligheden for at lukke billetten efter at have svaret på den. Du kan finde disse billetter i din mailboks under Closed tickets. Hvis du vil ændre billetstatus, skal du åbne billetten og vælge statusmulighederne i den øverste menulinje. Skift billetstatus fra Closed til Pending, eller enhver anden tilgængelig mulighed.
Jeg kan ikke se vedhæftede billeder i HelpScout-billetter
HelpScout viser som standard ikke billeder i billetterne. I stedet skjuler det dem og giver dig mulighed for at se dem, hvis du vil. Næste gang du støder på et billede i billetten, skal du tjekke for muligheden for at vise billeder i toppen af billetvisningen. Vælg muligheden for at se billeder.