Key takeaways
Pros
- Effektiv billettering på trods af, at det ikke er det primære fokus
- Tilstrækkelige funktioner
- Flot design
Cons
- Pris, hvis du vælger en betalt plan
- Mangel på avancerede funktioner
Kom godt i gang med Tidio billettering
Tilmelding hos Tidio er en af de hurtigste tilgængelige. Du har kun brug for din e-mailadresse og et websted for at færdiggøre det og så vil du blive ført til ansøgningen næsten med det samme. Da Tidio primært er fokuseret på live chat og chatbots, er en del af processen oprettelsen og implementeringen af din chat-widget. Du kan springe dette trin over og vende tilbage til det senere, hvis du vil fokusere på billetfunktionaliteten i Tidio.
Når du er færdig med tilmeldingen, vil du blive ført direkte til applikationen. Hoveddashboardet deler nogle indsigter om dine Tidio-konti, såvel som seneste nyheder og opdateringer om Tidio. Du kan finde hovedmenuindstillingerne i venstre side af applikationen i kontrast-panelet. Generelt er applikationen meget godt designet, så ingen brugere vil føle sig fortabte, når de forsøger at finde funktionaliteter i Tidio. Du kan få adgang til billetteringen under menupunktet Indbakke, som er det første i udvalget.
Tidio giver nogle praktiske oplysninger om administration af e-mail-konti. Det vil give dig mulighed for at forbinde dem med din billettering direkte i denne menusektion, så du ikke behøver at rode rundt i indstillingerne for selv at finde det. Når du klikker på Connect, fører knappen dig til indstillingerne. Du kan nemt forbinde din e-mail her eller vælge at oprette en dedikeret Tidio e-mail-konto.
Jeg valgte at oprette en ny dedikeret e-mail-konto med henblik på denne anmeldelse. Tidio sendte mig en notifikations-e-mail for at fortælle mig, at integrationen er blevet gennemført. Du kan få adgang til hver e-mail, du modtager, i appens indbakkesektion. Før vi kommer til testdelen af anmeldelsen, lad os lige tage et kig på et par bemærkelsesværdige billetfunktioner, som Tidio tilbyder som en del af deres tilbud.
Tidio billetteringssystems funktioner
Tidios billetteringssystem er ikke det mest omfattende blandt billetsoftware, men ikke desto mindre byder det på et godt udvalg af funktioner, der ikke svigter dig i en situation. Billetteringssystemet samler kommunikation fra e-mails og dine chats, så du kan have én universel indbakke, der kan hjælpe dig med at håndtere al kommunikation fra ét sted.
Billetteringssystemet understøtter tags for at hjælpe brugerne med bedre at organisere deres billetter i henhold til kriterier, de selv valgte. Tidio tilbyder også en funktion kaldet Priorities, som hjælper brugere med at sortere billetter baseret på deres hastende karakter. Du kan skifte mellem billetejere og overføre billetter fra en agent til en anden. Sidst men ikke mindst er der den komplette billethistorik, som er selvforklarende.
Tidio billetteringssystems ydeevne og brugeroplevelse
Jeg testede Tidio-billetteringssystemet fra agentens perspektiv for at vise dig, hvordan det fungerer, og give dig en idé om anvendeligheden af hele systemet med funktioner. Da jeg sendte mig selv en test-e-mail, tog det et par sekunder for den at dukke op i min Tidio-indbakke. Ventetiden var dog ikke uventet lang. Tidio viser en praktisk tidsmeddelelse med hver billet, den informerer hver agent om, hvor lang tid siden billetten blev modtaget.
Når du klikker på en billet for at åbne den, kan du få det første kig på billetgrænsefladen. Det er meget godt designet med et stort fokus på meddelelsen og svardele af dette afsnit. Du kan finde de fleste handlinger i det højre panel, mens det venstre panel giver dig et overblik over dine indbakkesektioner. Det venstre panel tjener også til nem identifikation af ikke-tildelte billetter og ulæste beskeder.
Billetsvarfeltet er meget lille i begyndelsen, men det strækker sig, efterhånden som dit svar bliver længere. Dette er en god designløsning, der har til formål at spare skærmplads, når det er nødvendigt. Tidio tilbyder nogle grundlæggende tekstredigerings- og formateringsmuligheder. Du kan finde muligheden for at tilføje en intern note til billetter, hvilket er meget nyttigt til at dele information om bestemte kundebilletter til dine kollegaer uden at give kunden besked om det.
Tidio tilbyder dig også flere afsendelsesmuligheder. Du kan sende billetten og ændre status til Open, Pending eller Solved, afhængigt af om dit svar var virkningsfuldt til at løse kundens problem. Det højre panel indeholder billethistorik, prioritetsindstillinger, statusindstillinger, opgaveoplysninger samt kundeoplysninger, som du kan udfylde direkte i billetten.
Samlet set er præstationen af Tidios billettering ret god; der er ingen fejl eller problemer til stede, og alt fungerer efter hensigten. Funktionssættet er ikke det rigeste, men det betyder ikke, at det er ubrugeligt. Faktisk er det det stik modsatte og jeg vil endda sige, at det er mere end tilfredsstillende. Funktionssættet tilbyder simpelthen alt, hvad der er nødvendigt for effektiv og produktiv billettering.
Priser
Tidio tilbyder prisplaner i fire varianter. Hvert dyrere abonnement tilbyder yderligere funktioner og fjerner visse begrænsninger til en højere pris. Tido tilbyder også en gratis plan, der tilbyder grundlæggende chat- og billetsystemfunktioner uden påkrævet kreditkortoplysninger. Bemærk, at da billetværktøjer er tilgængelige selv i den gratis plan, behøver du ikke rigtigt at overveje nogen anden mulighed, medmindre du har brug for avanceret live chat og chatbots. Lad os tage et kig på hver plan.
Free
Free plan inkluderer 50 samtaler om måneden, 100 chatbot-samtaler, support via e-mail, desktop- og smartphoneapplikationer, integrationer, JavaScript API-adgang og information om besøgende på webstedet.
Communicator
Communication plan koster $15,66 pr. måned pr. bruger. Du får adgang til et ubegrænset antal live chatsamtaler og op til 5 agenter. Denne plan giver dig også 24/5 support via live chat, værktøjer til administration af tilladelser, skrivevisning i realtid, analyser og rapporter, afdelingsfunktioner, en besøgsliste, sidestatistik og mere.
Chatbots
Chatbots-planen koster $31,74 månedligt pr. bruger. Det giver dig alle tidligere nævnte funktioner, 40.000 chatbot-samtaler om måneden, en chatbot-editor, integrationer via Zapier-tjenesten og meget mere.
Tidio+
Tidio+ er den komplette plan med alle funktioner og uden grænser. Det vil koste dig $235,16 månedligt og tilbyder et brugerdefineret antal agenter, ubegrænsede live chat-samtaler, brugerdefineret antal chatbot-indstillinger og alle tilgængelige funktioner. Du får også en dedikeret kundesucces manager.
Konklusion
Selvom Tidio ikke primært er en billetteringssoftware, kan den give dig et fantastisk billetsystem gratis eller til en rimelig pris, hvis du vælger en mere avanceret plan. Funktionssættet er essentielt og tilstrækkeligt nok til at håndtere de fleste billetopgaver, samtidig med at det giver en stabil ydeevne uden problemer. Det er en fantastisk mulighed for de fleste virksomheder, der kræver grundlæggende billettering, men dem, der kræver mere avancerede billetfunktioner, bør overveje nogle af konkurrenterne.
Frequently Asked Questions
Hvordan tilføjer jeg min e-mailadresse til Tidio-billettering?
Når du er på din Tidio-konto, skal du åbne Inbox og finde Ticketing. Den vil bede dig om at forbinde din e-mailadresse. Du får to muligheder, opret en ny Tidio-e-mail, eller tilslut din eksisterende. Vælg den sidste mulighed. Tidio tilbyder ikke en direkte integration med nogen af tjenesteudbyderne, så du skal indstille en automatisk omdirigering af e-mails til din Tidio-konto. Opsætningen af videresendelse af e-mail er forskellig afhængigt af hver e-mailudbyder, så du skal finde en vejledning, der forklarer, hvordan du udfører denne handling. Du kan finde nogle vejledninger til videresendelse af e-mails i Tidio vidensbase.
Hvordan kan jeg tilføje flere e-mailadresser til Tidio-billettering?
Åbn din Tidio-konto og gå til indstillingerne. Vælg Ticketing og klik påCreate a mailbox. Du kan tilføje en allerede eksisterende e-mailadresse eller oprette en dedikeret Tidio-e-mailadresse i systemet. Hvis du vælger at tilføje din egen e-mailadresse, skal du konfigurere automatisk videresendelse for at sikre, at alle billetter kommer ind i dit Tidio-billetsystem.