Key takeaways
Pros
- Fantastisk interface med nem navigation
- Fantastisk artikel-editor
- Fantastisk pris
Cons
- Meget grundlæggende vidensbasefunktioner
- En lidt ulogisk knapplacering i vidensbasen
Kom i gang med Deskero
Deskero er en cloud-baseret kundeservicestyringsløsning, der kan bruges som vidensbasesoftware. Udover vidensbase fokuserer Deskero på multi-kanal support, kundeservice på sociale medier og kundeservice i live chat. Selvom livechat ser ud til at være den mest promoverede funktion, vil vi tage et kig på Deskeros vidensbasefunktioner i denne anmeldelse.
Deskero er en af de løsninger, der ikke tvinger dig til at lave en demo; du kan bare komme i gang med en gratis prøveperiode uden behov for kreditkortoplysninger. Det er også meget hurtigt, så du kan registrere dig og indtaste dit nye dashboard på et par minutter. Deskero hjælper dig med at oprette det, med en kort, men meget nyttig guide i begyndelsen af din rejse. Når du er færdig, vil du være i hoveddashboardet, og du kan begynde at udforske det.
Grænsefladen har et interessant valg af farveskema, og jeg tror, at nogle mennesker måske slet ikke kan lide det. Dette er dog et simpelt spørgsmål om præference og smag, men hver sin smag. Uanset dette er grænsefladen meget godt designet, og den ser i hvert fald let at navigere i, hvilket er den vigtigste del. Der mangler absolut intet, og du kan tydeligt se, hvert værktøj lige fra begyndelsen, så enhver arbejdsgang bør være nem. Denne grænseflade kan konkurrere med de bedste løsninger.
Den øverste del af grænsefladen viser en simpel menulinje, der kan tage dig til forskellige værktøjer og sektioner af Deskero. Der er billetter, opgaver, kunder, analyser, chat, indstillinger og vidensbasen. Det betyder, at du ikke behøver at lave nogen besværlige søgninger rundt i hele softwaren for at finde den, hvilket altid er værdsat, selvom det burde være en standardting. Hver sektion af dette menuvalg er ledsaget af en sekundær menulinje i venstre side, som giver dig mulighed for at udføre handlinger og gå til undersektioner. Når du klikker på vidensbaseindstillingen, vil du blive ført til en frisk, tom vidensbase med en enkel grænseflade.
Brugeroplevelse og funktioner
Grænsefladen vil invitere dig til at oprette kategorier og underkategorier først, hvilket afslører, at Deskero tilbyder nogle gode organiseringsmuligheder for dine artikler. Når du opretter nye kategorier, kan du vælge navnet på kategorien og synlighedsmuligheder – du har lov til at vælge, om en kategori skal være synlig internt af agenter, eksternt af kunder, synlig for agenter og kunder eller kun synlig til visse agentgrupper.
Her har vi det første problem med Deskero-grænsefladen. At finde muligheden for at oprette en ny artikel er ikke en oplagt opgave, da der ikke er nogen synlig knap tilgængelig nogen steder. Jeg kunne ikke engang komme ind i artikelkategorien, og den eneste mulighed frem var at oprette endnu en kategori (eller underkategori). Det tog mig et minut at indse, at muligheden for at oprette en artikel er i venstre menulinje under indstillingen “Løsninger”, og det er her, du kan oprette en ny løsning (artikel). Selvom dette ikke er den værste navigation, er det bestemt heller ikke den bedste, da de fleste vidensbase-software inkluderer en åbenlyst placeret knap til at oprette artikler.
Når du klikker på knappen “New solution”, kan du begynde at skrive i artikel-editoren. Jeg kan helt klart sige, at artikel-editor er ekstremt godt designet. Som enhver god artikel-editor, bringer Deskero-artikel-editor fokus på skrivningen i stedet for at tage dig andetsteds. Felter til titler, abstrakt og artiklens brødtekst er brede og fylder det meste af pladsen. Der er ingen distraherende elementer til stede, og du kan fokusere på at skrive.
Editor har dog et kæmpe problem mht. mangel på funktioner. Værktøjssættet til tekstredigering er et af de enkleste, jeg nogensinde har set, da det kun tilbyder de mest grundlæggende redigeringsfunktioner. Du kan stadig bruge dem til at skrive gode artikler med en vis kreativ brug, men Deskero kunne bruge en opdatering, der ville tilføje mere tekstfunktionalitet til systemet. Du kan gøre grundlæggende ting som at bruge fed og kursiv. Desværre er der ingen andre muligheder såsom tekstjustering, hovedfeltindstillinger, skriftstørrelsesindstillinger og andre mildt sagt vigtige ting, der burde være standard i enhver teksteditor.
Du har dog mulighed for at tilføje din egen kode, links, billeder og videoer, så du kan være kreativ og prøve at tilpasse dine artikler så meget som muligt. I bunden af artikel-editoren kan du også finde muligheder for tags og søgemaskineoptimering.
Priser
Prisen kan også være ret skuffende, i betragtning af, hvor dårligt udstyret videnbasen i Deskero generelt er. Hver plan tilbyder dog andre kommunikationsværktøjer, så prisen er ikke kun for vidensbasefunktionen, hvilket antyder, at Deskero kan være en ret god forretning. Det tilbyder tre planer, og hver af dem tilbyder det fulde sæt af kommunikationsværktøjer. Begrænsningerne kommer andre steder fra.
Grow
Grow-planen koster $12 pr. måned pr. bruger med den månedlige prissætning, eller $9 pr. måned pr. bruger med årlige priser. Det er fokuseret på at levere de væsentlige helpdesk-funktioner. De vigtigste højdepunkter inkluderer billetter til sociale netværk, automatisering af opgaverne, en live chat, desktops-meddelelser og komplette API’er.
Business
Business-planen koster $30 pr. måned pr. bruger med den månedlige prissætning, eller $25 pr. måned pr. bruger med den årlige plan. De vigtigste højdepunkter inkluderer et komplet multi-channel-værktøjssæt, billettildelingsregler, chat- og feedback-widget, serviceniveauaftaler og scenarier, som grundlæggende er automatiseringer.
Premium
Premium-planen koster $120 pr. måned pr. bruger med den månedlige prissætning, eller $90 pr. måned pr. bruger med den årlige prissætning. Dette er den dyreste plan, og den tilbyder multi-brand-forretningsløsning, tidsregistrering, udvidede forretnings- og logikregler, gratis interne agenter og ekstra support og tilpasning.
Konklusion
Deskero har meget at byde på til en meget lav pris, dog mangler der nogle væsentlige funktioner, og det er ærgerligt. Det er en overordnet brugervenlig og veldesignet helpdesk-software, der helt sikkert gør mange kunder glade. Selvom vidensbasen ikke ligefrem er ubrugelig, og det er en fornøjelse at arbejde med den, er der ikke meget plads til tilpasning af dine artikler. Prisen kunne kompensere for det, hvis de bare tilføjede lidt mere i vidensbasen i handelen.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke finde knappen til at oprette en ny artikel i Deskeros vidensbase.
Når du har indtastet din vidensbase, vil du se en skærm, der inviterer dig til at oprette nye kategorier eller underkategorier, men ingen mulighed for at oprette en ny artikel. Denne mulighed er tilgængelig under menupunktet Solutions i venstre panel. Klik på den, og du vil så se knappen til at oprette en ny artikel i øverste højre hjørne af vidensbasens grænseflade.
Hvor kan jeg tilpasse Deskeros kundeportal?
Du kan finde denne mulighed i indstillingerne. Gå til Settings > Public portal > Branding. Her kan du ændre dit kundeportallogo og -farver samt sprog, portaloplysninger og mere.