Key takeaways
Pros
- Brugervenlig grænseflade
- Skabeloner, der kan tilpasses
- Pålidelig kundesupport
- Gratis plan er tilgængelig
Cons
- Avancerede redigeringsmuligheder er svære at forstå
- Du vil muligvis få brug for support til implementering af avancerede funktioner
Vidensbase software fra Freshdesk er en fantastisk mulighed for alle typer virksomheder, selv hvis du aldrig har brugt sådan software før. Brugergrænsefladen er meget intuitiv. Selv mindre teknisk-erfarne brugere kan nemt konfigurere alt og begynde at skrive vidensbaseartikler på ingen tid. Jeg vil endda vove at sige, at de kan gennemføre processen uden at læse dokumentationen.
Det er også meget nemt at lave selve artiklerne. Udover grundlæggende funktioner som redigering af tekst og tilføjelse af billeder og videoer, tilbyder Freshdesk et par forudbyggede skabeloner til at hjælpe dig i gang. Du kan også lave nogle grundlæggende optimeringer til søgemaskiner direkte i Freshdesks software. Med den gratis plan kan du prøve det og finde ud af, om dette er det stykke software, der vil hjælpe dig med at opbygge din virksomheds vidensbase.
Kom godt i gang med Freshdesk
Opsætning af din gratis konto er pærelet og kan gøres på få minutter. Du kan vælge denne mulighed, eller du kan tilmelde dig den gratis version af Freshdesks software.
Det er vigtigt at påpege, at jeg brugte Chrome, men Freshdesk virker også med Safari, Edge og Firefox.
Efter tilmelding giver Freshdesk dig mulighed for at udfylde nogle detaljer om din virksomhed for bedre at skræddersy oplevelsen til dig. Du kan dog springe dette trin over, hvis du ikke ønsker at gøre det med det samme.
Efter e-mail-godkendelse skal du blot oprette din konto, og så er du parat. Når du logger ind, bliver du mødt med et dashboard med alle nødvendige oplysninger.
Hvis du lige er startet, kan du få prøvedata bare for at se, hvordan dit dashboard vil se ud, når du begynder at bruge softwaren. Du kan selvfølgelig afvise det og bruge rigtige data i stedet for.
For at begynde at oprette din vidensbase skal du gå til menuen i venstre side og klikke på Solutions og fortsætte ved at klikke på Getting started.
Her kan du redigere eksisterende mapper eller oprette nye. Du har to mapper til at starte med, men du kan tilføje flere. Nu, for den vigtigste del, her kan du begynde at skrive vidensbaseartikler. For at gøre det skal du trykke på knappen New article i øverste højre hjørne.
Freshdesk-grænsefladen gør et godt stykke arbejde med at kombinere meget i én visning uden at det bliver overfyldt. Softwaren giver dig mulighed for at læse mere om andre avancerede funktioner, dog kan du afvise det, hvis du vil.
Du kan begynde at skrive din artikel helt fra bunden, eller du kan vælge mellem de forudindstillede skabeloner som How-to’s, FAQs og User Guides. Når du er færdig med artiklen, kan du enten udgive den eller sende den til gennemgang.
Brugeroplevelse og funktioner
Opsætningen af Freshdesk-videnbasen var utrolig let. Softwaren er meget tilgængelig og nem at navigere. Du kan oprette komplekse supportartikler og teknisk dokumentation eller skrive et par tekstafsnit med opdateringer og nyheder.
En ting, der kunne forbedres, er avancerede redigeringsmuligheder. Første gang du åbner tekst-editoren, kan du læse om dem i dokumentationen. Men hvis du lukker dette forslag, bliver du nødt til at gennemse supportsiderne for at finde tilstrækkelig information om, hvordan du konfigurerer dem.
For at skabe vidensbaseartikler leverer Freshdesk dog alt, hvad du har brug for. Fra én praktisk og brugervenlig grænseflade kan du bruge alle de grundlæggende redigeringsmuligheder plus en Quick Insert-knap, som giver dig mulighed for at tilføje videoer, billeder, noter, anden info osv.
Noget, jeg fandt nyttigt, er den grundlæggende SEO i menuen til højre. Vil det tage sig af alle dine SEO-indsatser? Nej. Men det er et fint integreret lille værktøj til at komme igang med søgemaskineoptimering.
Priser
Freshdesk bruger en abonnementsbaseret prismodel. De tilbyder tre abonnementspakker. Hver plan kommer med flere ekstra funktioner, så du kan skalere op eller ned baseret på dine behov.
Free
Dette er en gratis plan med grundlæggende funktioner, herunder en vidensbase, billettering, analyser og rapportering, integration af sociale medier og e-mail-support døgnet rundt. Med dette abonnementsniveau kan du have op til 10 agenter.
Growth
Du kan købe denne pakke for €15 pr. agent pr. måned, der faktureres årligt, eller for €18 pr. agent pr. måned, der faktureres månedligt. Dette niveau tilbyder alt fra den gratis mulighed plus automatisering, 24/5 telefonsupport, SLA’er, 1000+ markedsplads-apps, tilpasset SSL og mere.
Pro
Pro-planen koster €49 pr. agent pr. måned, der faktureres årligt, eller €59 pr. agent pr. måned, der faktureres månedligt. Denne resultatorienterede pakke inkluderer alle funktionerne fra Growth-planen plus gennemsnitlig håndteringstid (AHT), tilpassede apps, udvidelige API-grænser, customer satisfaction score (CSAT), kundesegmentering, tilpassede roller og rapporter, en flersproget videnbase, flere produkter og andre.
Enterprise
Freshdesks dyreste Enterprise-plan er tilgængelig for €79 pr. agent pr. måned, der faktureres årligt, eller €95 pr. agent pr. måned, der faktureres månedligt. I denne pakke kan du bruge egenskaber og funktioner fra tidligere niveauer, plus tilføjelser som ubegrænsede produkter, en sandbox, workflow for godkendelse af vidensbase, bots, AI-drevne sociale signaler, IP-områdebegrænsninger og mere.
Konklusion
Freshdesk leverer gratis brugervenlig vidensbasesoftware, som gør den tilgængelig selv for små virksomheder. Brugergrænsefladen er nem at navigere og nem at arbejde med. Du behøver ikke bekymre dig om at føle dig overvældet med blokke af kode, forskellige variabler og forvirrende sprog. Freshdesk sørger for, at kunder med forskellige tekniske færdigheder effektivt kan bruge softwaren til at opbygge en robust vidensbase fuld af vejledninger, ofte stillede spørgsmål og artikler. Tilføjelse af billeder, videoer og andre mediefiler er meget enkelt takket være knappen Quick Insert. Den eneste mindre ulejlighed er manglen på avanceret tekstredigering. Men hvis du eksperimenterer med grænsefladen og læser noget af Freshdesks dokumentation, vil du ikke kæmpe længe for at finde alt, hvad du behøver for at skabe fantastiske videnbaseartikler til dine kunder.
Frequently Asked Questions
Jeg har problemer med at skabe en intern vidensbase
Processen med at skrive interne vidensbaseartikler er den samme som med de eksterne. Den eneste trinforskel er, hvordan du indstiller synligheden. For at oprette en intern vidensbase skal du indstille synligheden for agenter. Du kan justere artiklens synlighed for både nye og eksisterende artikler.
Jeg kan ikke masseeksportere data
Du kan konfigurere masseeksport af dine data, hvis du har kontoadministratorrettigheder. Gå til Admin > Account > Account Details > Export. Den registrerede agent modtager et e-mail-link med et downloadlink til løsninger i XML-format sammen med kontooplysninger.