Key takeaways
Pros
- Nem og hurtig opsætning
- Fantastisk interface
- Veldesignet vidensbase + editor
Cons
- Det kan godt blive meget dyrt, selv med billigere planer
Det er svært at finde nogle svagheder med Freshservice vidensbase-funktionen, da den tilbyder enkel navigation og har alle de rigtige organisationsfunktioner, som ofte er udeladt i andre vidensbaseløsninger. Teksteditoren er topmoderne, og opsætningen og implementeringen er utrolig nem. Freshservice tilbyder en af de bedste vidensbasefunktioner, men det kan være meget dyrt, hvis du ikke er opmærksom på prisplanerne. Læs videre, for at se den fulde anmeldelse af Freshservice-vidensbasen.
Kom godt i gang med Freshservice
Freshservice er en helpdesk, kundesupport og service management software med stort fokus på IT. Det er også en del af Freshworks-softwareudvalget. Freshservice giver deres brugere mulighed for at forenkle deres IT-drift. Det er en fuldt udbygget IT-helpdesk-løsning med et billetteringssystem, vidensbase og ethvert andet vigtigt værktøj til IT-support. Denne anmeldelse fokuserer på Freshservice-vidensbasen, og hvordan den fungerer i daglige supportscenarier.
Det er lige så nemt at komme i gang med Freshservice som at udfylde en simpel registreringsformular. Der kræves ingen kreditkortoplysninger, og du behøver ikke at gennemgå en proces med flere trin for at få adgang til din konto. Det tager knap et par minutter at begynde at blive fortrolig med dit dashboard. Når du får adgang, vil du blive mødt af en moderne interface med det samme. Der er ingen tilgængelige guider, men grænsefladen er ren og nem at navigere, selvom du er en helt ny bruger.
Freshworks ser virkelig moderne og behagelig ud. Det primære dashboard giver et godt overblik, hvor du kan se information om billetteringssystemet i omfattende diagrammer. Til venstre er hovedmenuen, hvor du kan finde alle værktøjer og nemt få adgang til det, du har brug for på få sekunder. Øverst kan du finde opgaver, meddelelser, generelle indstillinger og andre relaterede menupunkter. Overordnet set er grænsefladen simpelthen fantastisk, og det er svært at finde noget galt med det ved første kig.
At finde vidensbasen i Freshservice er en smule forvirrende, for mens selve sektionen hedder Knowledge Base, står der blot “Solutions” (Løsninger) i menupunktet. Selvom det ikke var den sværeste opgave at finde ud af, at Solutions står for Knowledge-basen, kan jeg forestille mig, at nye brugere måske ikke er i samme båd. Løsninger kunne nemt henvise til ofte stillede spørgsmål om software eller en startvejledning i stedet for. Uanset dette mindre problem, kan du finde løsningsindstillingen i venstre menupanel.
Brugeroplevelse og funktioner
Når du er inde i vidensbasefunktionen, kan du begynde at se dig omkring. Grænsefladen forbliver lige så behagelig som hele Freshservice-applikationen, og den inviterer dig ligefrem til at begynde at skrive artikler, når den er tom. Når du klikker på Opret artikel, vil du blive ført til vidensbasens artikel-editor, og du kan begynde at beundre, hvor nemt det er at navigere i vidensbasegrænsefladen med det samme.
Artikel-editor fungerer og ser fantastisk ud. Der er ikke noget særligt smart ved det, hvilket er godt, fordi det holder dig fokuseret, og det hjælper dig med at fordybe dig i at skrive, ligesom med et standard tekstredigeringssoftware. Det er simpelthen en klassisk, veldesignet og fuldt funktionel teksteditor, hvilket altid er godt. Du ved præcis, hvor hvert værktøj er, og intet er skjult.
Den øverste værktøjslinje tilbyder alle standardtekst-formateringsværktøjer, du allerede kender fra tekstredigeringssoftware som Microsoft Word. Værktøjslinjen er let tilgængelig til enhver tid, og den understøtter alle standard tastaturgenveje. Du kan tilføje billeder og videoer med et par klik, og du behøver ikke bekymre dig om indbygning (embedding), da begge typer medier automatisk integreres i alle artikler. Du kan også tilføje tags og nøgleord i venstre panel eller vælge forfatteren til artiklen blandt andre muligheder.
Freshservice vidensbasen understøtter kategorier og mapper, som sikrer, at du altid vil være på toppen af din artikelorganisationsstruktur. Det er overraskende, at mange løsninger stadig ikke udnytter disse funktioner, hvilket kan være uvurderligt for virksomheder, der planlægger at skabe omfattende vidensbaser. Kategorier er simpelthen den foretrukne funktion for organisation, og derfor kan Freshservice videnbase være et rigtig godt valg.
Priser
Freshservice tilbyder fire prisplaner med forskellige funktionssæt. Vidensbase-funktionen er inkluderet i hver plan. Der er ingen mulighed for at have en gratis plan, så hvis du planlægger at bruge vidensbasefunktionen, skal du også beslutte, hvilke andre værktøjer du har brug for, før du beslutter dig for din plan. Lad os tage et kig på tilbuddene.
Starter
Starterplanen koster $29 pr. måned pr. bruger med månedlige betalinger, eller $19 pr. måned pr. bruger med årlige betalinger. Det tilbyder en vidensbase, hændelsesstyring, selvbetjeningsportal, SLA, workflowautomatisering, orkestrering, adgangskontrolstarter, analyser, tilpasset SSL og meget mere.
Growth
Growth koster $59 pr. måned pr. bruger med månedlige betalinger, eller $49 pr. måned pr. bruger med årlige betalinger. Du får alt fra den tidligere plan (selvom det ikke er specificeret i prisen), og derudover et servicekatalog, aktivstyring, styring af rekvisitioner, medarbejderonboarding, vagtstyring, portaltilpasning, flere SLA’er og mere.
Pro
Pro planen koster $109 per måned per bruger med månedlige betalinger eller $89 per måned per bruger med årlige betalinger. Det inkluderer tidligere nævnte funktioner og tilføjer problemstyring, ændringsstyring, release-styring, projektstyring, SaaS-styring, softwarelicensstyring, kontraktstyring, analytics pro og mere.
Enterprise
Enterprise planen koster $129 pr. måned pr. bruger med månedlige betalinger, eller $109 pr. måned pr. bruger med årlige betalinger. Du får alt fra tidligere planer, såvel som din egen virtuelle agent, sandbox, revisionslogfiler og 20.000 orkestreringstransaktioner om måneden pr. konto.
Konklusion
Freshservice tilbyder et af de bedste vidensbaseværktøjer. Det er nemt at komme i gang med det, og det er utroligt godt designet, hvilket sikrer en fantastisk skriveoplevelse. Vidensbase-funktionen er en af de bedste tilgængelige, men du skal være opmærksom på dit budget. Selvom Freshservice er fantastisk, kan priserne være meget høje, især hvis du beslutter dig for at vælge en dyrere plan med et større funktionssæt. Men hvis du gør det, bliver du ikke skuffet.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke finde vidensbasen i Freshservice
Vidensbasen i Freshservice-applikationen hedder Solutions. Du kan finde det i venstre menupanel. Når du klikker på det, vil du blive ført til vidensbasen, og du kan begynde at skrive.