Key takeaways
Pros
- Grænseflade, der er let at navigere
- Fuldstændig videnbase
- Kategorier, automatisk lagring og andre ekstra funktioner
Cons
- Den er utrolig dyr
Kom i gang med KnowledgeOwl
KnowledgeOwl er en rigtig vidensbasesoftware, der kun fokuserer på vidensstyring. Dette gør det til en meget fokuseret løsning med omfattende muligheder for at skabe forskellige typer vidensbaser. Softwaren er velegnet til personale- og kundeserviceafdelinger i virksomheder af forskellig størrelse. Hver plan tilbyder en omfattende liste over funktioner, så softwaren ser meget lovende ud fra starten. Lad os se på, hvordan du kommer i gang med KnowledgeOwl vidensbasesoftware.
Det eneste du behøver at gøre for at prøve KnowledgeOwl er at oprette en ny konto med din e-mailadresse, og så kan du komme i gang. KnowledgeOwl vil lede dig gennem starten med et simpelt sæt muligheder, hvor du kan udfylde dit forfatternavn, navngive din vidensbase og vælge en URL til din vidensbase. Derefter vil du blive budt velkommen til grænsefladen, og så kan du begynde at gennemse applikationen.
Grænsefladen ser ret ren og ryddelig ud lige fra starten. Der er et enkelt og har samme farveskema, hvor de vigtigste menupunkter øverst er fremhævet med en mørkeblå farve og undermenuen i venstre side i lysegrå. Det er enkelt og effektivt, men ikke ligefrem visuelt slående. Dette er dog en simpel smagssag, så jeg vil ikke tage det i betragtning i vurderingsdelen af anmeldelsen. Det vigtigste er, at brugerfladen er meget funktionel og nem at bruge selv af nye brugere, hvilket er det, der tæller mest her med KnowledgeOwl.
Da KnowledgeOwl er en dedikeret vidensbasesoftware uden nogen anden funktionalitet, er der slet ikke behov for at søge efter vidensbasefunktionen. Du kan indtaste det lige fra starten og komme til at skrive guider og artikler uden at søge. Du kan dog blive fortrolig med andre vidensbaseværktøjer og funktioner inkluderet i den øverste menu. Du kan gå ind i hele biblioteket med dine artikler senere eller udforske de omfattende indstillingsmuligheder. Der er mange muligheder, herunder ændring af adgangsniveauet til dine vidensbaser, opsætning af stil og design af din vidensbase, sikkerhedsindstillinger og meget mere.
Brugeroplevelse og funktioner
Vidensbasen vil ikke invitere dig til at skrive den første artikel, men den vil invitere dig til at oprette den første kategori, som er endnu bedre. Dette gør det meget nemt for dig at begynde at organisere din vidensbase, før du overhovedet begynder at skrive den. Du kan navngive din vidensbasekategori og vælge mellem flere landingssidetyper for din kategori. Der er mere; du kan vælge at gennemgå et andet sæt indstillinger bagefter, hvor du kan vælge visningsmuligheder for artikler, tags metabeskrivelser og meget mere.
Dernæst kan du begynde at skrive en artikel. Du kan beslutte, om du vil starte fra bunden, oprette en artikel ud fra en skabelon, kopiere en eksisterende artikel til at bruge som udgangspunkt eller dele brødteksten fra en anden artikel. Helt ærligt, det er ret gode muligheder at vælge imellem. Jeg testede hovedsageligt den tomme skabelon, så jeg kunne få en ordentlig fornemmelse af at skrive fra bunden. På den måde kunne jeg tage et ordentligt kig på KnowledgeOwl-artikeleditor og alle dens funktioner.
Vidensbasens artikeleditor er meget god. Det har den rette balance mellem overflod af funktioner, brugervenlig grænseflade og fokus på skrivning uden distraherende elementer. Det er ikke noget særligt, men der mangler heller ikke noget, og jeg kan ikke rigtig komme på en opgradering, der ville gavne editor yderligere. Det sammenfatter alt, hvad du behøver for at skrive uden rod, og det er den rigtige måde at gøre det på i mine øjne.
Du får alle standard redigerings- og formateringsfunktioner, understøttelse af medier – billeder og videoer, samt andre muligheder, herunder SEO, kategorier, forfatterskab og meget mere. Editor har endda en automatisk lagringsfunktion, som jeg opdagede ved et uheld, fordi jeg havde udskudt det alt for længe, så KnowledgeOwl loggede mig ud i mellemtiden. Dette er en meget cool ting at have, ikke kun hvis man udsætter ting, men også for katastrofale scenarier som at blive afbrudt fra internettet, løber tør for bærbar batteri og så videre.
Priser
Nu kan vi gå i gang med prisdetaljerne. KnowledgeOwl tilbyder tre prisplaner, hvor hver af dem opskalerer funktionssættet fra de billigere. De kan blive ekstremt dyre, og selv den billigste plan er betydeligt dyrere end andre softwareløsninger, der tilbyder en vidensbase. Hver ekstra forfatter koster $20 pr. måned, og hver yderligere vidensbase koster $40 pr. måned. Dette vedrører alle prisplaner, da hver enkelt af dem kun tilbyder én forfatter og én vidensbase. Lad os se på, hvad du ellers får med hver plan.
Flex
Denne plan koster $79 om måneden for én forfatter og én vidensbase. Du får adgang til alle funktioner (i henhold til de officielle KnowledgeOwl-priser), ubegrænsede læsere, support, brugeradgangsstyring, tilpassede roller og tilladelser.
Business
Business planen koster $299 pr. måned for én forfatter og én vidensbase. Du får alle tidligere funktioner fra Flex-planen og derudover 99,5 % uptime SLA, prioritetssupport, HIPAA-overholdelse og muligheden for at uploade dine egne SSL-certifikater.
Enterprise
Denne plan er den dyreste. Det koster hele $999 om måneden for én forfatter og én vidensbase. Alle tidligere funktioner og tjenester er inkluderet, og derudover får du 99,9 % uptime SLA, leverandørsikkerhedsformularer, 20 % rabat på professionelle tjenester og dedikeret kontoførelse.
Konklusion
KnowledgeOwl er uden tvivl en fantastisk vidensbasesoftware, der vil hjælpe enhver type virksomhed med at skabe en fantastisk vidensbase. Funktionssættet har alt det nødvendige, og grænsefladen er godt designet, hvilket gør det næsten perfekt, hvis det ikke havde den høje pris. KnowledgeOwl kan blive utrolig dyrt, og jeg tror ikke, jeg har set en dyrere vidensbase-software endnu. Selvom det bestemt ikke vil være en fejl at få KnowledgeOwl, hvis du vil have en stor vidensbase, skal du være klar til at betale for det. Det er kun op til dig at finde ud af, om det vil give dig et betydeligt ROI i det lange løb.
Frequently Asked Questions
Kan jeg ændre indstillinger for artikelvurdering i KnowledgeOwl?
Ja, du kan finde muligheden for at ændre indstillinger for artikelvurdering under indstillingsmuligheden i hovedmenuen. Du skal blot klikke på Settings > Article Ratings. Du kan vælge mellem thumbs up/thumbs down-bedømmelser, stjernemærkningsmuligheder, CTA-bedømmelsestekst samt bedømmelse-indsend tekst.
Hvordan opretter jeg artikelunderkategorier i KnowledgeOwl?
Du skal først oprette en artikelkategori. Indstillingen er synlig, når du først er inde i din vidensbase. Når du opretter og indtaster en kategori, vil du se muligheden for at oprette en underkategori for nem organisering af dine artikler. Du kan også vælge et navn og en stil til din underkategori.