Key takeaways
Pros
- Brugervenlig og intuitiv grænseflade
- Overkommelige priser
- Tilgængelige og brugervenlige funktioner
Cons
- Ingen forhåndsvisning på forskellige enheder
Kom i gang med LiveAgent
At oprette en gratis prøveversion med LiveAgent er nemt. Du skal bare udfylde detaljerne på tilmeldingsformularen og vente et øjeblik på, at din konto oprettes. Når den er klar, kan du få adgang til siden: Kom i gang.
Denne side fungerer som en vejledning eller en rundvisning, du kan tage for at blive bekendt med de grundlæggende funktioner i softwaren. Jeg valgte at springe det over, men du kan altid vende tilbage til det senere.
For at begynde at arbejde på din vidensbase, gå til Kundeportal, du kan finde i panelet til venstre.
Derfra fører det dig til en ren interface, hvor du kan tilføje og administrere alle elementer i din kundeportal.
Fanen Kundeportal tilbyder en menu, der indeholder vidensbaseartikler, forum, feedback, forslag og endda administrer mine feedbackknapper.
Jeg havde et hurtigt kig, og så var jeg klar til at begynde at skrive min vidensbase-artikel. På fanen Vidensbase i kundeportalmenuen finder du knappen + Opret button. En rullemenu giver dig muligheder for at skrive en artikel eller oprette en ny kategori, forum eller forslagskategori.
Jeg valgte den første mulighed, som tog mig direkte til en vidensbase-editor. Lige fra starten kan du se, at hele brugergrænsefladen er funktionel, men alligevel enkel og tilgængelig. Jeg behøvede ikke at læse supportartikler eller bruge lang tid på at finde ud af, hvad jeg skulle gøre.
Alting præsenteres med brugeren i tankerne. Selv Overskriften advarer dig, så du ikke glemmer at udfylde den.
Til højre kan du se status, om artiklen er tilgængelig offentligt eller internt, og du kan tilføje søgeord, en beskrivelse og så videre.
Jeg eksperimentere lidt med den for at tilpasse tekst og tilføje billeder, og så var jeg klar til at udgive mit færdige arbejde.
Du kan udgive artiklen med det samme, eller du kan gemme den som en kladde. Jeg besluttede at udgive min, ivrig efter at se, hvordan den ser ud.
For at se den artikel, jeg lige havde lavet, klikkede jeg på linket lige under titellinjen, og jeg var i stand til at se, hvordan min græskarfyldte vidensbaseartikel ser ud for en ekstern besøgende.
Brugeroplevelse og funktioner
Du kan bruge LiveAgent på stort set alle almindelige browsere, inklusive Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, Safari og Opera. Jeg brugte Google Chrome, og oplevelsen var nem uden forsinkelser eller lags. I en nøddeskal var min oplevelse med LiveAgents software meget glat. Udover at den indledende opsætning tog det omkring et minut, var alt meget reaktivt uden lange indlæsningstider.
Med denne vidensbasesoftware kan du tilpasse og justere stort set alt. Ved at bruge fanenDesign kan du vælge mellem forskellige temaer, som du senere kan tilpasse, så siden passer til dit branding.
Med LiveAgents vidensbase har du et meget tilgængeligt design, der klart holder en slutbrugeren på forkant. Du behøver ikke at være teknisk kyndig for nemt at navigere i det og bruge alle de funktioner, det tilbyder. Alt hvad du har brug for, er inkluderet i editor, så du ikke behøver at kigge for meget rundt.
Tilføjelse og justering af billeder er også super simpelt. Du skal bare uploade billedet og tilpasse det til din smag. Du kan kun justere de grundlæggende indstillinger eller udforske de avancerede muligheder, hvis du føler dig eventyrlysten.
En fantastisk lille funktion er den alternative tekstlinje. Det giver dig mulighed for at tilføje alternativ tekst til billeder fra starten. Det hjælper ikke kun med din SEO-indsats, men du behøver ikke at vende tilbage til det og redigere billedet, efter at din artikel allerede er offentliggjort.
At oprette forum er lige så nemt som at skrive en artikel. Det er en fantastisk mulighed, hvis du vil oprette forbindelse til besøgende på dit websted og åbne en direkte kommunikationskanal, ikke kun mellem dig og dem, men mellem hele dit publikum.
Det skal lige siges, at jeg savnede en mulighed for at få vist min vidensbase på flere enheder. Jeg ville have elsket at se layoutet på mobile enheder, før jeg udgav artiklen.
Overordnet set er brugergrænsefladen ret intuitiv, så du behøver sandsynligvis ikke læse meget supportdokumentation for at finde rundt i det. Men hvis du har brug for en hjælpende hånd, er LiveAgents supportportal med deres egen vidensbase meget let at finde, og den er fuld af nyttige artikler.
Priser
LiveAgent tilbyder abonnementsbaserede priser, så det er nemt at skalere op og ned i henhold til dine forretningsbehov.
Gratis
Dette niveau er helt gratis. Det inkluderer et begrænset sæt funktioner som 7-dages billethistorik, en chatknap, grundlæggende rapportering og et par andre.
Lille
Denne $9 pr. agent/måned-pakke inkluderer udvidede versioner af alle de funktioner, du kan finde i den gratis version, plus mere. De mest bemærkelsesværdige er ubegrænset billethistorik, integrationer ved hjælp af API, opsætning af white-glove og tidsregler, blandt andre.
Medium
For $29 pr. agent/måned giver dette abonnementsniveau dig mulighed for at bruge alle funktionerne fra tidligere pakker og mere. De mest bemærkelsesværdige tilføjelser er ubegrænsede chatknapper, feedbackstyring, tidsregistrering, sociale netværk og overvågning af besøgende i realtid.
Stor
LiveAgents mest populære abonnementspakke koster $49 pr. agent/måned. Ud over alle funktionerne fra tidligere niveauer giver den dig mulighed for at oprette dit eget callcenter med IVR, videoopkald, ubegrænset opkaldsoptagelse, opkaldsdirigering, omstillinger og meget mere.
Konklusion
LiveAgents vidensbase er efter min mening en fremragende mulighed for alle, der leder efter en platform, der giver dem mulighed for at skabe en professionelt udseende vidensbase uden meget besvær. Dens brugervenlige grænseflade er utrolig nem at bruge. Alle de funktioner, du har brug for, er pænt lagt frem, hvor du kan finde dem. En anden ting at påpege er, at LiveAgents software ikke indeholder nogen fejl så vidt jeg kan se, og er slet ikke laggy. Derfor behøver du ikke bekymre dig om, at dit arbejde bliver afbrudt af disse besværligheder.
Alt i alt er dette en fantastisk mulighed for alle, der har brug for en brugervenlig løsning med alle de grundlæggende og avancerede funktioner, for at skabe en engagerende kundeportal med videnbaseartikler og forum.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke ændre standard hoved og sidefod i mit kundeportal-tema.
Gå til Design, og klik på Egen HTML. Der kan du indsætte en HTML-kode og justere hoved og sidefod i din kundeportal. Du kan se en detaljeret video vejledning på hvordan man ændrer hoved og sidefod i Montana-temaet.
Jeg bruger et andet dato- og klokkeslætsformat end det, der vises i mine vidensbaseartikler.
På fanen Sprog metadata i vinduet Rediger sprog kan du ændre datoen & tidsformat for et givet sprog