Key takeaways
Pros
- En fuldt udstyret vidensbase-funktion
- Fantastisk teksteditor
- Veldesignet grænseflade
Cons
- Kunne bruge bedre organisationsfunktioner
Zoho Desk vidensbase tilbyder alt hvad du ønsker fra en vidensbasesoftware. Det er nemt at bruge, det tilbyder alle nødvendige funktioner, og det fungerer uden problemer. Der er ikke meget at klage over ved Zoho Desks vidensbase. Du skal bare overveje de andre funktioner, der er relevante til de forskellige dele af det omfattende Zoho Desk-værktøjssæt, såvel som den samlede pris og værdi.
Kom godt i gang med Zoho Desk
Zoho Desk er en velkendt helpdesk-løsning, der imødekommer kundesupportbehovene hos et stort antal virksomheder verden over. Det er kendt for dygtige billetteringssystem, der kan håndtere kommunikationskanaler, der er vigtige for generel kundekommunikation. Dette inkluderer funktionen Zoho Desk Community, som i bund og grund er løsningens navn for en vidensbase.
Det er lige så nemt at komme i gang med Zoho Desk som at oprette din prøvekonto. Det tager ikke ret lang tid, før du begynder at blive fortrolig med brugergrænsefladen. Du skal bare tilmelde dig og logge ind på din konto. Du behøver ikke at gå igennem et demo-opkald eller give dine kreditkortoplysninger for at komme i gang, hvilket altid værdsættes fra enhver form for software.
Zoho Desk er en velgennemtænkt app med en almindelig, men meget effektiv grænseflade. Det ser professionelt ud og er nemt at navigere. Du har hovedmenuindstillingerne fremhævet med en kontrasterende mørk bjælke øverst i webapplikationen. Brugergrænsefladen i Zoho Desk er meget ren og ryddelig, selvom jeg personligt fandt nogle ting lidt forvirrende. For eksempel kaldes vidensbasefunktionen i Zoho Desk for Help Center. Dette har måske kun været et mindre bommert set fra min side, men det tog mig et par minutters google at indse, hvor let tilgængelig videnbase-funktionen er i appen.
Brugeroplevelse og funktioner
En anden mindre forvirrende ting skete, da jeg endelig åbnede vidensbasen, og jeg ikke kunne finde muligheden for at skrive en ny artikel. For dem, der læser dette, før de selv bruger det, kan du finde muligheden under plus-knappen i højre side af topmenupanelet. Jeg må sige, at denne knap burde være meget mere fremtrædende for at gøre brugergrænsefladen lidt mere fremtrædende for nye brugere. Jeg må dog indrømme, at det næste, virkelig er et eksempel på fantastisk design.
Den vidensbase artikel editor er simpelthen fantastisk. Alle væsentlige skrive- og formateringsfunktioner er synlige med det samme, såvel som tekstfelterne og mulighederne for vedhæftede filer. Der er meget lidt at komme til. Knowledge Base-artikeleditoren er simpelthen fantastisk. Alle væsentlige skrive- og formateringsfunktioner er synlige med det samme, såvel som tekstfelterne og mulighederne for vedhæftede filer. Der er nærmest ikke noget at klage over ved Zoho Desks vidensbase-teksteditor. Du har også nogle ekstra indstillinger for SEO, tilladelser, artiklens udløb, kategorier og et par mere.
At bruge artikel-editoren er nemt, og du vil ikke have nogen problemer med at finde nogen funktionalitet til enhver tid. At skrive artikler er absolut uproblematisk, og du kan tilføje billeder. Der er også mulighed for at integrere videoer, HTML-koder, tabeller og andre elementer. Du kan altid skifte til en fuldskærmsvisning for bedre at fokusere på din skrivning. Dette er virkelig en stor videnbase, der ikke mangler noget vigtigt.
Når du gemmer din artikel, kan du gå tilbage til vidensbasens startskærm for at se alle artiklerne. Artikkelorganiseringen, selvom dens funktionalitet er tilstrækkelig, kunne være mere praktisk. Du kan vælge en artikelkategori inden for hver artikeldetalje, men der er ingen måde at ændre artikelkategorier på i én massehandling. Du skal ændre kategorien for hver artikel separat, så glem ikke at gøre det, før du udgiver artiklen.
Priser
Zoho Desk-priser kommer med tre planer med prisforskelle afhængigt af, om du vil betale et årligt eller et månedligt abonnement. Hver plan opskalerer funktionssæt med pris, så det er kun op til dig at beslutte, hvor meget du vil betale for denne vidensbasesoftware.
Standard
Standard-planen er den billigste Zoho Desk-plan, og den koster 20 € pr. bruger pr. måned eller 15 € pr. bruger pr. måned med det årlige abonnement. Det tilbyder alle væsentlige helpdesk-funktioner, såsom 5 e-mail-kanaler, hjælpecenter (vidensbase), fem avancerede webformularer og et socialt mediebrandsupport, blandt andre funktioner.
Professional
Professional plan koster €30 pr. bruger pr. måned eller €23 pr. bruger pr. måned med det årlige abonnement. Med denne plan får du alt fra Standard-planen i større mængder – ti e-mail-kanaler, ti avancerede webformularer pr. afdeling, en telefonifunktion og meget mere.
Enterprise
Enterprise-planen starter ved 50 € pr. bruger pr. måned eller 40 € pr. bruger pr. måned med det årlige abonnement. Du får hele det tilgængelige Zoho Desk-funktionssæt, som inkluderer et multibrand-hjælpecenter og HTML-tilpasningsevner.
Konklusion
Overordnet set er Zoho Desks vidensbasefunktion en stærk konkurrent. Du får alt, hvad du har brug for fra en teksteditor, og det er usandsynligt, at du ikke finder de funktioner, du forventer eller har brug for fra en vidensbase-editor. Brugergrænsefladen er nem at navigere, og du vil ikke opleve nogen fejl med denne løsning. Selvom det kunne bruge lidt bedre organisatoriske funktioner til at administrere dine artikler, er dette kun et lille problem i en ellers velfungerende vidensbase software.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke finde vidensbasen i Zoho Desk
Zoho Desks vidensbase hedder Help Center. Du skal blot klikke på Help Center i topmenuen, så bliver du omdirigeret til Zoho Desk-vidensbasen.
Jeg ved ikke, hvordan man opretter en ny artikel i Zoho Desk vidensbase
Zoho Desk vidensbaseartikler kan oprettes ved at klikke på plusknappen i topmenupanelet. Du kan finde muligheden for at oprette en ny artikel der.