Live chat er et effektivt værktøj for uddannelsesinstitutioner og NGO'er til at modernisere kundeservice og skabe stærke relationer. Det reducerer ventetid, muliggør multitasking og er ideel til hurtigt at besvare forespørgsler, hvilket forbedrer kommunikation og support.
At danne personlige forbindelser er en af hjørnestenene i uddannelsesinstitutioner og ikke-statslige organisationer. De er afhængige af interesser, omdømme og støtte fra studerende, donorer eller interessenter.
Digital kommunikation åbnede en dør til nye muligheder for studerendes onboarding, planlægning og fundraising strategi.
Live chat er et ideelt værktøj for enhver institution, der vil modernisere sin kundeservice og skabe langvarige forhold.
Hvis du undrer dig over, lige præcist hvad live chat er, kan vi opdele det i tre væsentlige komponenter, der danner én komplet kommunikationskanal.
Live chat software er en del af en kompleks, omnichannel help desk software der omfatter billettering, call center, sociale medienetværk, vidensbase, kundeportal og mange flere.
Live chat software tilbyder mange funktioner, som kundeservice kan bruge, hvilket giver dem en fordel i forhold til andre kommunikationskanaler, når de håndterer online-forespørgsler.
Live chat værktøjet er et browserbaseret beskedvindue, der aktiveres, når der klikkes på en chat-widget, også kendt som chatknappen. Det er en fuldstændig indstillelig og brugervenlig funktion, som er nem at integrere på din hjemmeside.
Hver knaps foruddefinerede stilposition, animation og så videre kan findes i chatknapgalleriet eller oprettet helt fra bunden ved at implementere din egen kode.
Integrer chatknappen på dine målsider, såsom Tilmeld dig, FAQ eller Donationer, og se de positive resultater.
Live chat support er en tjeneste, som organisationen leverer eksternt til offentligheden eller internt til sine medarbejdere. Det er den hurtigste måde at hjælpe enhver online-webstedsbesøgende, der kræver det, da hver session udføres i realtid med en menneskelig chat-medarbejder i stedet for en chatbot.
Provide fast learning support
LiveAgent live chat widget is ideal for providing quick advice to everyone who needs it. Start your free 14-day trial and set up your chat in no time.
Lad os være ærlige; hverken telefon eller e-mail vil blive forældet i den nærmeste fremtid. Faktisk er de stadig en foretrukken kanal for adskillige kunder. Det er der mange grunde til, men der er ingen tvivl om, at live chat er vokset i popularitet, siden det blev en norm at bruge internettet til kommunikation.
Millenniumgenerationen har især taget live chat-software til sig. Over 63 % af millennials foretrækker at få besvaret deres grundlæggende kundesupportforespørgsler via livechat.
Efterhånden som den moderne chatsoftware bliver mere sofistikeret, er dens fordele i forhold til telefon eller e-mail blevet mere tydelige.
Så hvad er disse fordele?
Lad os se på de tre bedste.
Resultatet? Lavere driftsomkostninger og øget ROI, da du ikke behøver at ansætte store teams for at håndtere dine kommunikationskanaler. En stor fordel for både EDU og NGO institutioner, da de ofte kører på et stramt budget.
Hvis anmodningerne om chats bliver for meget at håndtere, kan dine administratorer altid konfigurere antallet af chats, som en specifik agent kan udføre på samme tid, eller den generelle maksimale kølængde.
Alt dette er muligt med live chat, da al kommunikation foregår fra din computer, mens dine kunder eller stamkunder browser din hjemmeside.
Du behøver ikke engang have en computer. Livechat er optimeret til mobiler og andre sådanne enheder, så dit team kan svare fra hvor som helst på hvilken som helst platform.
Go beyond merely communicating to ‘connecting’ with people.
Jerry Bruckner - author of The Success Formula For Personal Growth
Undervisningsindustrien og forretningsvirksomheder har oplevet betydelige ændringer i deres marketings- og servicestrategier i de senere år. Den vigtigste drivkraft er teknologi. Efterhånden som det blev nemmere at skabe en forbindelse på et globalt plan, voksede interessen fra internationale studerende eller organisationer.
Effektiv kommunikation er nøglen til opbygning af loyalitet.
Det er vigtigt at holde styr på de individuelle eller virksomheds donorer eller studerendes oplysninger og profiler som en del af din næste fundraising-, interessent- eller tilmeldingsstrategi.
Hver chatsession konverteres til billetter og gemmes i en universel, delt indbakke. Dine chatagenter kan indsamle og gemme data fra samtalerne takket være en indbygget CRM. Enhver agent vil være i stand til at svare, da de vil have alle de nødvendige oplysninger klar og tilgængelig til enhver tid.
En af de mest essentielle og multifunktionelle funktioner, proaktiv chatinvitation, er en tidsbestemt pop-up-meddelelse, der vises på et websted som en brugerdefineret invitation eller introduktion.
Ved at overvåge den nuværende webadresse for livechatbesøgende, kan du kontakte dem og tilbyde en hjælpende hånd. Agenter kan oprette enkelte eller flere invitationer eller slå dem helt fra, hvis alle agenterne er involveret i andre chats.
En valgfri, men nyttig funktion for agenter, der foretrækker at være et skridt foran kunderne. Under chatsamtalen, kan agenten se, hvad de skriver, og forberede svaret, før kunden klikker på send.
Dåsesvar strømliner arbejdsgangen ved at bruge gemte og foruddefinerede korte tekstsvar på de mest almindelige spørgsmål.
Chat routing er afgørende, hvis chatten skal nå den rigtige afdeling på et relevant fakultet eller kampagneprojektteamet. Agenter eller chatadministratorer kan vælge mellem tre foruddefinerede routemuligheder for at sikre hurtig og præcis kommunikation:
Tags kan enten tilføjes manuelt eller automatisk til bestemte ord eller sætninger og derved skabe en brugerdefineret arbejdsgang for en individuel agent.
Tillader input og feedback fra kunder og rangering af agentens effektivitet eller den generelle tilfredshed med en chatsession.
Studerende, vælgere eller donorer kan komme fra ethvert hjørne af verden. Livechat giver din institution mulighed for at blive virkelig global ved at bruge de sprogtilpasselige widgets.
For at give din kundeservice et endnu mere personligt præg, skal du bruge video og chat samtidigt. Indstil det på samme måde som chat-knappen ved at placere live chat-videoknappen på din hjemmesides specifikke sider.
Hvis du gerne vil se alle vores overkommelige planer, der tilbyder yderligere funktioner, skal du gå over til vores prisside.
Chat-samtalerne varierer afhængigt af situationen, men nogle protokoller og regler skal følges i onlinekommunikation.
Enkeltpersoner eller gruppevis, skal enhver chat-medarbejder besidde et komplet udvalg af kundeservicefærdigheder, der spænder fra hårde færdigheder som computerfærdigheder, grammatikfærdigheder eller skrivehastighed til bløde færdigheder som empati og tålmodighed. Alle disse udgør en komplet online chat-etikette.
Live chat-samtaler er en hurtig udveksling af information, så agenterne skal være eksperter i emnet. Implementering og vedligeholdelse af en vidensbase kan tjene som en fantastisk kilde til information for agenter og de kunder, der foretrækker selvbetjening i stedet for traditionel support.
Det bliver mere og mere almindeligt for en virksomhed eller en institution at outsource deres kundeserviceteams.
De primære motivationsfaktor er tidsstyring, budgetproblemer og arbejdsbyrdefordeling. De fleste EDU- og NGO-institutioner beskæftiger ikke kæmpestore supportteams eller arbejder døgnet rundt, så deres supporttimer er begrænsede. Heldigvis findes der specialiserede centre netop af den grund.
Få mere at vide om fordelen ved at outsource din LiveAgent-konto her.
At integrere en live chat-knap på dit websted er lige så nemt som at lære 2+2=4. Når du tilmelder dig og modtager et login til din LiveAgent-konto, skal du blot kopiere og indsætte en kort HTML kode.
Ved du, hvad der ellers er fantastisk? Der er ikke behov for at downloade yderligere software. Men hvis du vil integrere med tredjepartssoftware, apps eller plugins for at forbedre din kundeserviceoplevelse, det er fuldt understøttet gennem Native eller Zapier integrationer .
Beskyt dine elevers og donorers data. LiveAgents kombinerede sikkerhedsfunktioner vil give dig fred i sindet, velvidende at alle deres data er sikre og sikrede.
Her er nogle af de sikkerhedsfunktioner vi tilbyder:
Som man siger, “Viden er magt.” Med det i tankerne bliver vores vidensbase løbende opdateret med nye oplysninger. Ikke kun det, men vi opfordrer også vores abonnenter til også at bidrage eller opbygge et fællesskab gennem vores kundeportal.
Still not convinced?
Start a free-14 day trial, no credit card required.
Funktionsrig gratis livechatsoftware..
Gratis live chat-software fra LiveAgent: Hurtig, nem at integrere, ingen opsætningsgebyrer, 24/7 support. Start din gratis prøve nu!
Live chat etikette til kundesupport
Lær live chat etikette for forbedret kundeservice. Få eksempler og tips, og prøv LiveAgent gratis for optimal support!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team