Live chat er et effektivt værktøj til erhvervslivet, der forbedrer kundeservice ved at tilbyde realtidskommunikation. Det reducerer ventetid, øger engagement og kan håndtere flere chats samtidigt, hvilket gør det til en værdifuld ressource for moderne virksomheder.
Hvordan man vokser og ekspanderer i erhvervslivet er ofte diskuterede strategier blandt iværksættere. Vækststrategien ligner måske en succesrig virksomhed udadtil, men det er en opskaleringsstrategi, der øger effektiviteten og er den mest rentable. Effektiviteten af en kundes servicekommunikation er en afgørende komponent i opskaleringen af forretningsstrategien.
Kommunikation med kunder kommer til udtryk på mange forskellige måder, da det afhænger af både eksterne og interne faktorer. Begge disse typer kommunikation kræver et operativsystem til meddelelser.
Den ideelle og omkostningseffektive løsning, der giver et af de bedste ROI for enhver virksomhed, er live chat-software.
Hvordan kan det være?
Læs videre for at finde ud af det.
Live chat startede for årtier siden, men den blev kun set som et understøttende værktøj. De seneste år har den virkelig vist sit potentiale for markedsføring, salg og konvertering og er nu anerkendt som et værdifuldt aktiv for den moderne virksomhed. Noget der ikke kun anses for at være et krav, men hvad kunderne forventer af virksomheden med henblik på kundesupport.
Men, hvad er live chat software, og hvordan ser det ud?
Live chat er et lille interaktivt ikon, normalt i form af en knap indlejret på hjemmesiden, generelt i nederste højre hjørne. Formålet med livechat er at hjælpe med eventuelle webstedsbrugeres forespørgsler i realtid.
Alle live chat-funktionerne understøtter tilpasning, inklusive knappen. At holde dit brandimage og din stil konsekvent er en væsentlig del af en virksomheds onlineomdømme.
Du kan vælge færdiglavede designs af en knap fra et chat button gallery,
dens position og animation,
eller du kan skabe en helt ny chat-knap ved at indsætte din egen kode.
Med live chat kan du starte din samtale med en kunde i et chatvindue, fortsætte med videochat eller vedhæfte og sende filer, alt sammen inden for den samme grænseflade.
Det, der personliggør LiveAgents chat software er, at den betjenes af en menneskelig repræsentant i stedet for en chatbot. Ved blot at oplyse deres navn, kan agenter forsikre kunderne om, at der er en rigtig person i den anden ende.
Selvom chatbots er stigende i popularitet, forventer 54 % af onlineforbrugerne, ifølge undersøgelser, alene i USA, at interaktioner med chatbots vil have en negativ indvirkning på deres livskvalitet.
Give our live chat a try!
Start your free 14-day trial today and get to know all the live chat features for free.
Sammen med udvidelsen og innovationen af teknologier er kundeservice presset til at tilpasse sig. Live chat er den mest foretrukne kommunikationskanal for millenniumgenerationen, men det betyder ikke, at det ikke har mere vidtrækkende konsekvenser og ikke kan tilfredsstille andre demografiske forhold.
For eksempel er mobilbrugere mindre tilbøjelige til at blive konverteret til kunder, hvis de efter at have gennemset side efter side skal foretage et telefonopkald eller sende en e-mail, hvis de har brug for hjælp.
Manglende opfyldelse af kundernes krav om bedre service vil resultere i en høj afvisningsprocent og negative kommentarer. Telefon og e-mail vil ikke foreløbig blive erstattet, men tilføjelse af live chat på din hjemmeside kan have endnu flere positive effekter for din virksomhed.
Standardkommunikationskanaler som telefon og e-mail har visse begrænsninger. Live chats evner udvider en kommunikationskanals rolle fra reaktiv til proaktiv support og giver nem service til kunderne.
Oversigt over fordele for virksomheden:
I modsætning til telefon eller e-mail, kan live chatagenter håndtere flere chats samtidigt. For ikke at overbelaste din support og sørge for en effektiv tjeneste, kan administratorer indstille antallet af aktive chats og maks. grænsen for køen i indstillingen.
I stedet for en tilfældig tildeling, som det plejer at være i tilfælde af telefon- eller e-mailsupport, indstiller chatdistribution den automatiske chat-routing til en korrekt afdeling, team eller en specifik agent.
Tre foruddefinerede, færdighedsbaserede route-muligheder garanterer, at hver kunde vil modtage den korrekte service til deres slags forespørgsel.
Kara Parlin – Writer, editor, and content strategist
Takket være vores hybride billetteringssystem, bliver hver chatsession eller besked konverteret til billetter og gemt i en universel, delt indbakke. Drevet af en indbygget CRM, kan agenter få adgang til interaktionshistorikken og ikke spilde tid på at tjekke noter eller e-mails . Al nødvendig information er organiseret, klar og tilgængelig til enhver tid.
En af de mest vigtige og multifunktionelle funktioner, proaktiv chatinvitation, er en tidsbestemt pop-up-meddelelse, der vises på et websted som en tilpasset invitation eller introduktion. Ved at overvåge den aktuelle webadresse for livechatbesøgende, kan du kontakte og tilbyde hjælp. Agenter kan oprette enkelte eller flere invitationer eller slå dem helt fra, hvis alle agenterne er involveret i andre chats.
For at give din kundeservice et endnu mere personligt præg, skal du bruge video og chat samtidigt. Indstil det på samme måde som chatknappen ved at placere livechatvideoknappen på dit websteds specifikke sider.
Vækststrategien vil ikke levere resultater uden en realistisk liste over kundeemner og kunder. Ved at implementere et kontaktfelt kan du indsamle og erhverve kontaktoplysninger om dine kundeemner, såsom navn, e-mailadresse eller telefonnummer. Du kan finde flere designs i galleriet.
Agenter kan tilpasse deres arbejdsgange ved manuelt at tilføje tags til bestemte ord eller sætninger eller lade systemet gøre det automatisk med hver modtaget besked.
Tillader input og feedback fra kunder og rangering af agentens effektivitet, den generelle tilfredshed med en chatsession,
eller muligheden for at dele en transskription af chatsamtalen.
Agenter, der udfører chatsessionerne, skal besidde visse kvaliteter og færdigheder og overholde chatetikettens retningslinjer og regler.
Dette kan opnås gennem træning, men agenterne kan selv bruge visse live chat-funktioner for at yde fremragende kundeservice.
For at forberede sig på en chat kan agenter finde ud af webstedets besøgendes oplysninger, såsom deres IP-adresse, land eller beliggenhed, hvilke sider de browser på, eller hvor meget tid de bruger der. For en endnu mere proaktiv tilgang kan dine agenter kombinere disse funktioner med en proaktiv chatinvitation og forberede chatskabelonerne a> på forhånd.
Baseret på overvågningsresultatet giver livechat dig mulighed for at sende personlige hilsner eller velkomstbeskeder på kundens foretrukne sprog gennem sprogtilpasselige widgets.
Under chatsamtalen kan agenten observere, hvad kunden skriver, og forberede svaret, før de overhovedet kan trykke på send. Denne funktion er valgfri, men den er et must-have for enhver agent, der foretrækker at være et skridt foran kunderne.
Dåsesvar fremskynder responstiden ved at bruge gemte og foruddefinerede korte tekstsvar på de mest almindelige spørgsmål. De kan tilpasses og bruges af forskellige afdelinger for at sikre overensstemmelse på tværs af virksomheden.
Selvom chat primært er til eksterne formål, kan agenter også drage fordel af at bruge intern chat. Intern chat forbedrer teamwork og engagement på tværs af afdelingerne.
For at få indsigt i ydeevnen af kundeservicen understøtter livechat kundeservicerapporter.
Baseret på rapporterne kan teams eller individuelle agenter belønnes eller deres kompetencer sættes som en del af kundeservice gamification.
Mange virksomheder tøver med at implementere live chat, da de tror, at det på en eller anden måde er svært at integrere. Nej, tværtimod. Du behøver ikke at have nogen kodningserfaring eller være en dygtig programmør for at integrere live chat på din hjemmeside.
Integration af en live chat-knap på dit websted er hurtigt og ligetil. Når du tilmelder dig og modtager et login til din LiveAgent-konto, skal du blot kopiere og indsætte et kort HTML kode.
Det var det – du behøver ikke at downloade yderligere software. Men hvis du vil integrere med tredjepartssoftware, apps, eller WordPress plugins for at forbedre din kundeserviceoplevelse understøttes det fuldt ud gennem Native- eller Zapier-integrationer.
Databeskyttelse og cybersikkerhed for din virksomhed og kunder er førsteprioritet for enhver virksomhed, der gerne vil betragtes som troværdig, pålidelig og tiltrække en loyal kundebase. LiveAgents kombinerede sikkerhedsfunktioner vil give sikkerhed og tryghed til alle dine kunder.
Her er nogle af sikkerhedsfunktionerne LiveAgent tilbyder:
Hvis du vil høre mere om live chatsoftwaren, skal du gå over til vores academy side.. For yderligere oplysninger, se vores kundesupportportal.
Try our multichannel help desk software
Live chat is tightly integrated into our multi-channel ticketing system that can handle all important customer channels.
Livechat er ikke det eneste nødvendige værktøj for at nå dit mål for en virkelig kundecentreret og rentabel virksomhed. At tiltrække og engagere sig med kunderne på flere kanaler er nøglen til at modtage fordele og indkomst i forhold til dine konkurrenter.
Livechat er kun én del af et komplekst helpdesk-system, der inkluderer billettering, call center, styring af sociale medier og meget mere.
Den komplette helpdesk-løsning og dens funktioner giver din kundesupport mulighed for at opnå bedre produktivitet og fantastiske resultater.
Discover LiveAgent's Enterprise plan, offering comprehensive business solutions with exclusive support and services. Benefit from all Large plan features plus dedicated account management, priority support, and custom integrations. Save up to 20% with annual billing and enjoy 2 months free. Join satisfied clients like Forbes and Airbus. Start your 14 or 30-day free trial today with no credit card required!
Live chat for uddannelsesinstitutioner og ikke-statslige organisationer
Etabler din online tilstedeværelse og omdan dine kommunikationskanaler til en instant messaging-tjeneste med live chat.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team